آزمون تعیین صلاحیت
مقررات حقوق و دستمزد

تعیین وزرای منتخب برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد

تعیین وزرای منتخب برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد

هیئت وزیران در جلسه صبح روز چهارشنبه خود، به موجب حکم مندرج در ماده (۷۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، نسبت به تعیین وزرای منتخب خود برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد تصمیم گیری کرد.

بر این اساس، وزرای آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزیران منتخب دولت برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد تعیین شدند.

مطابق ماده (۷۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، به منظور هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارمندان دستگاه های اجرائی، شورای حقوق و دستمزد با عضویت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی و دو نفر از وزراء به انتخاب هیأت وزیران و رئیس دستگاه ذی ربط و مجموعأ دو نفر نماینده از کمیسیونهای اجتماعی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی (به عنوان ناظر) تشکیل می‌شود، کلیه دستگاه‌های اجرائی اعم از این که مشمول مقررات این قانون باشند یا نباشند مکلفند قبل از اتخاذ تصمیم در مراجع قانونی ذی ربط برای تعیین و یا تغییر مبانی و مقررات حقوق و مزایای کارمندان خود و یا هر نوع پرداخت جدید موافقت شورای مذکور را کسب کنند. مصوبات و تصمیمات شورا پس از تأیید رئیس جمهور قابل اجراء است. وظایف دبیرخانه شورای حقوق و دستمزد به عهده سازمان خواهد بود.

تبصره- هیأت وزیران و سایر مراجعی که اختیار تنظیم مقررات پرداخت دارند، موظفند قبل از هرگونه تصمیم گیری نظر موافق این شورا را اخذ نمایند.

2 دیدگاه

  1. خوبه برای خودشون شغل دوم دست پا می کنند دو کلمه هم در باره حقوق کارمندان و کارگران و بازنشسته ها حرف میزنن بعد ظهر میشه بعد از صرف ناهار به سفارش رئیس هیئت دولت وزرای منتخب خوابشون میگیره و خلاصه چیزی به حقوق کارمندان نمی ماسه

  2. سلام، لطفا فکری هم به حال بازنشستگان کشوری بکنید، بنده با سی سال سابقه کار که تماما با فوق لیسانس بوده وبه کار پژوهش وترجمه اشتغال داشتم ۹ میلیون حقوق می گیرم وکسی که ده سال بیمه خویش فرما داشته ۵ میلیون( حتی اگر سواد هم نداشته باشد) خیلی خوب است که به فکر حداقل بگیرها بودید ولی فکری هم به حال ما بکنید.عدالت زوایای مختلف دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام