آزمون وکالت

ممنوعیت شرکت کارآموزان کانون وکلای دادگستری مرکز در آزمون وکالت ۱۴۰۰

ممنوعیت کارآموزان کانون وکلای دادگستری مرکز از شرکت در آزمون وکالت ۱۴۰۰

آزمون وکالت

شناسنامه قانون- با تصمیم هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، کارآموزان این کانون امکان شرکت مجدد در آزمون وکالت سال ۱۴۰۰ را نخواهند داشت.

به گزارش شناسنامه قانون، گزارش کوتاه جلسه روز ۱۲ مرداد هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز ساعاتی پیش در حساب اینستاگرام این کانون منتشر شد.

بر اساس یکی از بندهای این گزارش، موضوع شرکت مجدد کارآموزان این کانون در آزمون سال هزار و چهارصد در جلسه هیات مدیره مطرح شد اما تصویب نگردید.

نکته شایان توجه آن است که در سال‌ ۱۳۹۲، هیأت‌مدیره وقت کانون مرکز مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت شرکت کارآموزان در آزمون وکالت تصویب کرد اما چندی بعد مجدداً تصمیم بر آن شد که کارآموزان وکالت این کانون صرفا در همان سال بتوانند در آزمون ورودی شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن کارآموزی خود را در محل جدید ادامه دهند و از سال بعد، یعنی سال ۹۳، مصوبه مورخ ۹/ ۴/ ۹۲ هیات مدیره در مورد عدم امکان شرکت کارآموزان در آزمون ورودی کانون به قوت خود باقی باشد. با این وجود چه در سال ۱۳۹۳ و چه در سال‌های بعد از آن، ممنوعیتی برای ثبت‌نام مجدد کارآموزان کانون وکلای دادگستری مرکز ایجاد نشد و در عمل، مصوبه سال ۹۲ هیأت‌مدیره، تا سال ۱۴۰۰ به اجرا در نیامده است.

ممنوعیت کارآموزان آزمون وکالت

این تصمیم درحالی اتخاذ می‌شود که با توجه به آیین نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری (مصوب ۱۴۰۰/۴/۲ رئیس قوه قضاییه) و تصمیم کانون‌ها برای عدم اجرای این آیین نامه تا زمان اصلاح آن، شرایط و جزییات برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام