مجموعه طرح‌ها و لوایح

طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور پس از پایان مسئولیت

طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور پس از پایان مسئولیت

شناسنامه قانون- متن کامل طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام پس از اتمام مسئولیت از کشور منتشر شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی را تهیه و تدوین کرده‌اند، این طرح این هفته در دستورکار صحن علنی مجلس است.

متن کامل طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام پس از اتمام مسئولیت از کشور به‌شرح زیر است:

طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور پس از پایان مسئولیت

ماده ۱: مدیرانی شامل این طرح می‌شوند که در آئین‌نامه ذیل اصل ۱۴۲ قانون اساسی یا همان آئین‌نامه ثبت اموال مسئولین اسامی آنها ذکر شده است.

ماده ۲: بازه زمانی انجام این طرح در یک سال آخر مسئولیت اشخاص حقوقی و ۳ سال بعد از اتمام مسئولیت وی می‌باشد.

ماده ۳: طبق این طرح افرادی که شامل ماده ۱ می‌باشند، باید ضمن شفاف‌سازی و ثبت اموال خود در سامانه ثنا قوه قضاییه، از هر گونه فروش و خروج اموال خود از کشور خودداری کنند.

ماده ۴: خروج شخص مسئول منوط به اجازه نهادهای نظارتی و امنیتی یعنی قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی می‌باشد.

تبصره: در صورت ضرورت برای خروج از کشور، شخص باید با هماهنگی کامل و اجازه کتبی از نهادهای نظارتی و روشن بودن اهداف سفر و تاریخ رفت و برگشت، سفر مذکور را انجام داده تا بعد از پایان مدت ممنوعیت خروج از کشور و رسیدگی به اموال آنها، از موضوع این طرح خارج شود.

ماده ۵: اموالی که در این طرح باید مورد بررسی قرار گیرند شامل همان اموالی است که در آئین‌نامه ذیل ماده ۱۴۲ قانون اساسی ـ یا همان آئین‌نامه ثبت اموال مسئولین هست ـ می‌باشد.

ماده ۶: اولویت اجرای این طرح با افرادی است که دارای ۲ تابعیت می‌باشند یا افرادی که خویشاوندان نزدیک آنها در خارج از کشور به‌سر می‌برند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام