مجموعه طرح‌ها و لوایحانتصاب مدیران

طرح اصلاح شرایط انتصاب به پست‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی کشور

طرح الحاق یک بند به ماده (۵۴) قانون مدیریت خدمات کشوری

قانون الحاق یک بند به ماده (۵۴) قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص شرایط انتصاب به پست‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی کشور (در مرحله ارائه طرح)

این طرح در جلسه شماره ۲۳۶ روز یکشنبه مورخ ۴/۶/۱۳۹۷ به صورت عادی مطرح گردید و به صورت عادی اعلام وصول گردید.

مقدمه (دلایل توجیهی):

ارتقای سطح اعتماد مردم به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی ضرورتی است که باید به فوریت و به طور جدی به آن پرداخت. از جمله مواردی که ممکن است به کاهش سطح اعتماد عمومی منجر شود سوءاستفاده‌های ناشی از انتصابات فامیلی است که مغایر با شایسته‌سالاری و زمینه‌ساز بروز مفاسد گوناگونی است. بنابراین قوانین باید به گونه‌ای تصویب شود که هیچ مدیری نتواند از موقعیت، قدرت و اختیار خود در رابطه با انتصابات خویشاوندی سوءاستفاده کند.

لذا طرح زیر تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

طرح الحاق یک بند به ماده (۵۴) قانون مدیریت خدمات کشوری

ماده واحده- یک بند به عنوان بند «ب» به ماده (۵۴)‌ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ به شرح زیر الحاق و شماره سایر بندها به ترتیب اصلاح می‌شود:

ب- مقامات و مسؤولان دستگاه‌های مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴/۱۲/۱۳۹۵ و کلیه سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی استفاده می‌نمایند و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به آنها نمی‌توانند اقربای نسبی و سببی تا طبقه دوم خود را در پست‌های مدیریتی سازمان متبوع، با واسطه یا بی‌واسطه، منصوب نمایند. متخلف از این حکم علاوه بر الزام به جبران خسارات وارده، به سه سال انفصال موقت و در صورت تکرار به انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی محکوم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام