قوانین و بخشنامه‌های تأمین اجتماعی

نحوه افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ بازنشستگان تأمین اجتماعی و حذف ویرگول اشتباهی در قانون بودجه

نحوه افزایش حقوق بازنشستگان و حذف ویرگول اشتباهی در بودجه ۱۴۰۱ (نامه شماره ۳۸۰۵ مورخ ۲۳/۱/۱۴۰۱ معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی)

جناب آقای میرهاشم موسوی

مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی

بازگشت به نامه شماره ۳۳۵/۱۴۰۱/۱۰۰۰ مورخ ۱۸/۱/۱۴۰۱ جنابعالی در خصوص جزء ۴ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و با عنایت به بررسی‌های به عمل آمده نظر حقوقی این معاونت به شرح زیر به اطلاع می‌رساند:

۱- در لایحه تقدیمی دولت در خصوص بودجه ۱۴۰۱ کل کشور در انتهای جزء مذکور علامت ویرگول بعد از عبارت «سازمان تأمین اجتماعی» وجود ندارد و در گزارش کمیسیون ویرگول به این قسمت افزوده شده است که در نسخه ارسالی به شورای نگهبان و متن قانون نیز این ویرگول باقی مانده است لذا به نظر می رسد که علامت (،) در جژء مذکور به اشتباه درج شده است و باید حذف گردد.

۲- مطابق ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیئت وزیران به همان نسبت افزایش دهد. بنابراین تشریفات قانونی نحوه تعیین مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی در این ماده به صراحت و بدون ابهام بیان شده است. در نتیجه و با توجه به مطالب فوق ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی کماکان معتبر است و سازمان تأمین اجتماعی مشمول جزء (۴) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور نمی‌باشد.

سید بهزاد پورسید- معاون قوانین

افزایش حقوق سال 1401 بازنشستگان تأمین اجتماعی

1 دیدگاه

  1. سلام در سال 1359جز 106نفر شهرداران کشور بودم شهید بزرگوار بهشتی در کلاس اموزش (خدمت شهروندی) فرمودند در قوانین {فاصله کاما ویرگور…} زیاد است برخی از این علائم سو تفسیر میکنند و کار انجام نمیدهند و اما برخی از همین علائم بهره جسته و کار مردم را انجام میدهند درس تمام شد شما نوکران شهروندها بروید از نوع دوم باشید و کار مردم را اسان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام