آزمون تعیین صلاحیت
مقررات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

پاسخ به استعلام شمولیت قراردادهای برون‌سپاری و واگذاری در تبدیل وضعیت ایثارگران

شناسنامه قانون | fg

ابلاغ پاسخ سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص شمولیت قراردادهای برون‌سپاری و واگذاری تبدیل وضعیت ایثارگران در شهرداری‌ها (بخشنامه شماره ۲۰۹۱۵ مورخ ۱۶/۵/۱۴۰۰ سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور)

مدیران کل محترم دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری های کشور

موضوع: ابلاغ پاسخ سازمان اداری و استخدامی در خصوص برخی ابهامات بخشنامه بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰

با سلام و احترام؛

با عنایت به ابهامات متعدد واصله پیرامون بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران معزز مشمول بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور، موارد مبتلا به و پرتکرار جمع بندی و طی نامه شماره ۱۷۹۳۰ مورخ ۲۳/۴/۱۴۰۰ از سازمان اداری و استخدامی کشور استعلام گردید که تصویر پاسخ شماره ۲۴۴۰۵ مورخ ۹/۵/۱۴۰۰ رئیس محترم امور آمار، برنامه ریزی و تأمین نیروی انسانی آن سازمان (تصاویر پیوست) جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال می گردد.

عباس کرکه آبادی- مدیر کل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات

شناسنامه قانون | dehyariha

نامه شماره ۱۷۹۳۰ مورخ ۲۳/۰۴/۱۴۰۰

جناب آقای قنبری

رییس محترم امور آمار، برنامه ریزی و تأمین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور

موضوع: ابهامات موجود در اجرای بخشنامه بند د تبصره ۲۰ بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰

با سلام و احترام

با عنایت به بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور به شماره ۱۳۷۵۸ مورخ ۱۹/۳/۱۴۰۰ موضوع دستورالعمل اجرایی بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران معزز و وجود برخی ابهامات در نحوه اجرای قانون و بخشنامه مذکور و نیز استعلامات متعدد شهرداری های کشور، لطفاً دستور فرمایید جهت ایجاد وحدت رویه و ابلاغ به شهرداری‌ها موارد ذیل بررسی و نتیجه به این دفتر اعلام گردد.

الف: مشمولین قانون:

شهرداری‌های کشور برای انجام برخی از وظایف مصرح در ماده ۵۵ قانون شهرداری، از طریق برون سپاری و واگذاری بخشی از وظایف و مأموریت های جاری خود به شرکت های پیمانکاری به شرح ذیل بر اساس حجم کار مشخص و قیمت معین و.. به صورت مستقیم قرارداد منعقد می‌نمایند و افرادی با مهارت و تخصص‌های مورد نیاز به صورت تمام وقت در آن شرکت‌ها بکارگیری می‌گردند. با توجه به نص قانون مذکور در خصوص شمولیت ایثارگران شاغل در شرکت‌های فوق اعلام نظر فرمائید:

۱) شرکت‌های پیمانکاری که در قالب پروژه و طرح‌های عمرانی نظیر ساخت پل یا بزرگراه، بازسازی محوطه ساختمان‌های تاریخی، پروژه‌های ایمنی و مقابله با سیلاب و… برای انجام برخی وظایف شهرداری و در مدت زمان مشخص فعالیت می‌نمایند.

۲) شرکت‌های پیمانکاری که وظایفی از قبیل فضای سبز، خدمات شهری، جمع آوری زباله، تنظیف و نگهداری، تسطیح معابر و انهار عمومی و امثالهم به صورت حجمی به آنان واگذار می‌گردد.

ب: فرآیند استخدام:

آیا مطابق مفاد بخشنامه مذکور، فرآیند استخدام صرفاً تبدیل وضع از شرکتی، قراردادی، پیمانی، رسمی آزمایشی به رسمی قطعی می‌باشد، یا امکان تبدیل وضع مشمولین دارای مدارک تحصیلی دیپلم و زیردیپلم بوده و به صورت شرکتی یا کارگرموقت در شهرداری‌های کشور مشغول به خدمت می‌باشند و امکان ساماندهی آنان در ساختار سازمانی فعلی شهرداری بنا به دلایلی از جمله وجود پست سازمانی متناسب با شرایط احراز، عدم وجود پست سازمانی بلاتصدی وجود ندارد، به کارگر دائم خواهد بود؟

عباس کرکه آبادی- مدیر کل دفتر نوسازی، تحول اداری و فنآوری اطلاعات

شناسنامه قانون | edari edtekhdami

نامه شماره ۲۴۴۰۵ مورخ ۰۹/۰۵/۱۴۰۰

جناب آقای کرکه آبادی

مدیر کل محترم دفتر نوسازی، تحول اداری و فنآوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

با سلام و احترام؛

بازگشت به نامه شماره ۱۷۹۳۰ مورخ ۲۳/۰۴/۱۴۰۰ ، در خصوص موارد مطرح شده در نامه فوق، نظر جنابعالی را به مفاد مواد (۱) و (۲) بخشنامه شماره ۱۳۷۵۸ مورخ ۱۹/۰۳/۱۴۰۰ موضوع دستورالعمل نحوه اجرای بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، جلب می‌نماید.

علی اله قنبری- رییس امور آمار، برنامه‌ریزی و تأمین نیروی انسانی

2 دیدگاه

  1. سلام کارکنان باپیمانکاران در جایگاههای سوختcngکه مربوط به شهرداریهاست ولی پیمانکاراداره میکندهم مشمول تبدیل وضعیت ایثارگران معززمیشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام