ساختارها و تشکیلات دستگاه‌های اجرایی

اصلاح آیین نامه اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل و نحوه احتساب تجربه

اصلاح آیین نامه اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل و نحوه احتساب تجربه (بخشنامه شماره 1865/42 مورخ 6/5/1372 سازمان امور اداری و استخدامی کشور)

پیرو بخشنامه شماره 695/د مورخ 16/2/1371 این سازمان و در اجرای بند «م» ماده 14 آیین نامه اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل موارد زیر که بعنوان ملحقات آیین نامه به تصویب شورای امور اداری و استخدامی کشور رسیده است جهت اجرا ابلاغ می گردد:

1- توضیح ذیل تبصره های ماده 15 آیین نامه اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل به صورت زیر اصلاح می گردد:

– انتصاب به استناد تبصره های فوق موجب ارتقاء گروه مستخدم نخواهد شد و فقط مستخدم می تواند از فوق العاده شغل تعیین شده جهت گروه شغلی شغل مورد تصدی استفاده نماید ولی هرگاه مستخدم واجد شرایط احراز هریک از طبقات شغلی پست مورد تصدی و یا حائز شرایط ارتقاء گروه در شغل قبلی گردد مدت دوره مدیریت جزو سوابق مربوط تلقی شده و بدون رعایت مفاد شرح طبق تا آخرین گروه که با مقاطع تحصیلی در جدول شرایط احراز مربوط تعیین شده است به گروه مربوط ارتقاء خواهد یافت. بدیهی است چنانچه مستخدم در زمان تصدی مشاغل سرپرستی واجد شرایط لازم جهت ارتقاء به گروه بالاتر از گروه تعیین شده بشود، ارتقاء گروه وی تا سقف گروه تعیین شده جهت مشاغل سرپرستی (گروه 10) بر اساس شرح رشته شغلی مربوط بلااشکال است.

2- سوابق تجربی افرادی که در مشاغل مرتبط با وظایف اصلی دستگاه نظیر:

مأمور تشخیص مالیات و مدیر دارایی و… در وزارت امور اقتصادی و دارایی، کارشناس مهندسی زراعی و کارشناس اصلاح نباتات و زراعت و کارشناس ترویج کشاورزی و.. در وزارت کشاورزی، مدیر راه و ساختمان و مهندس راه و ساختمان و… در وزارت راه و ترابری، مهندس برق و… در وزارت نیرو

کسب می گردد در صورت تصدی آنان به پست های قابل تخصیص در مشاغل پشتیبانی دستگاه مربوط مانند بودجه و تشکیلات، روابط عمومی، آموزش، گزینش، ارزشیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات بعنوان سابق مربوط قابل احتساب خواهد بود. بدیهی است در صورت تصدی مجدد اینگونه مستخدمین به مشاغل تحصصی دستگاه این مدت از سابقه تجربی مربوط در مشاغل اختصاصی دستگاه نیز مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

شناسنامه: از تاریخ 1/7/79 بند 2 این بخشنامه لغو می شود و صرفاً کسانی که قبل از این تاریخ مشمول این بند بوده اند، از مزایای آن بهره مند خواهند شد (مصوب 3/5/79 شورای امور اداری و استخدامی کشور).

3- در صورت ارائه مدرک تحصیلی مطلب و برتر از دیپلم برای ارتقاء به گروه های 8 و بالاتر حقوق یک دوم سوابق تجربی مستخدم در مشاغل تخصیص یافته به گروه های 7 و بالاتر که در همان رشته شغلی یا رشته های شغلی هم سطح (رشته های شغلی که دارای عناوین مشابه، وظایف و مسئولیت های مشابه و شرایط احراز هم عرض باشند) و با مدرک تحصیلی پایین تر از مدرک ارائه شده جدید کسب شده است بعنوان تجربه مربوط و قابل قبول بعد از اخذ مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا لیسانس محاسبه می شود.

شناسنامه: در اجرای بخشنامه شماره 2353/42/2 مورخ 26/1/75 سازمان امور اداری و استخدامی کشور گروه های مذکور به ترتیب 9 و 8 اصلاح شده است.

4- در خصوص محاسبه سوابق تجربی افرادی که با استفاده از مأموریت آموزشی پاره وقت موفق به اخذ مدرک تحصیلی جدید صادر می شوند مقرر گردید:

«چنانچه مستخدم در ضمن طی دوره آموزشی بیش از یک دوم ساعت کار مقرر (50% ساعت مقرر هفتگی) به خدمت اشتغال داشته باشند و طی این دوره منجر به اخذ مدرک تحصیلی یا ارزش استخدامی معادل گردد، تمام مدت دوره و در غیر آن به نسبت ساعات اشتغال تجربه وی قابل محاسبه می باشد. در هر صورت حداکثر مدت قابل احتساب 36 ماه بوده و رعایت مفاد دستورالعمل نحوه احتساب تجربه و سایر مقررات مربوط الزامی است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام