ساختارها و تشکیلات دستگاه‌های اجرایی

ابلاغ رسته فنآوری اطلاعات

ابلاغ رسته فنآوری اطلاعات (بخشنامه شماره 193231/1802 مورخ 8/11/1384 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)

بخشنامه به تمام وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسه ها و شرکت های دولتی مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت

نیروی انسانی از مهمترین منابع راهبردی هر سازمان برای نیل به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت، به ویژه در بخش دولتی به شمار می رود. از این رو جذب نیروهای کارآمد و تحصیلکرده و ارتقای سطح کیفی مشاغل در دستگاه های دولتی و بهبود ارایه خدمات و توسعه زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، ارتقای سطح بهره وری و کارآیی نیروی انسانی از برنامه های تحول در نظام اداری کشور محسوب می گردد.

با عنایت به موارد فوق، بازنگری در مجموعه قوانین و مقررات اداری و استخدامی به منظور ایجاد تحول در ساختار اداری و فراهم نمودن زمینه و بستر لازم برای بهبود و توسعه سرمایه های انسانی از برنامه های این سازمان به شمار می رود.

اینک در راستای موارد مطرح شده، مجموعه شرح رشته های شغلی رسته فنآوری اطلاعات با توجه به نیازهای دستگاه های دولتی در زمینه فنآوری اطلاعات و فراهم شدن زمینه به کارگیری نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده در سطوح مختلف دانشگاهی، ارتقای سطح کیفی وظایف ستادی و اجرایی، حذف یا ادغام برخی از رشته های شغلی متجانس و متشابه، اصلاح ضوابط اجرایی و… که به تصویب شورای امور اداری و استخدامی کشور رسیده، برای اجرا ابلاغ می گردد.

لازم به ذکر است –از تاریخ ابلاغیه- هر گونه انتصاب مستخدمین به پست های سازمانی ذیربط بر اساس شرح وظیفه مصوب پست سازمانی موضوع بخشنامه شماره 842/د/1 مورخ 1/5/1374 و تخصیص آن به رشته های شغلی مندرج در سته فنآوری اطلاعات (به شرح پیوست) رعایت ضوابط و سایر مقررات پیش بینی شده، الزامی است.

در ضمن، رشته های تحصیلی مدیریت IT و مهندسی IT به ذیل شرایط احراز رشته های شغلی مدیر امور فنآوری اطلاعات، تحلیل گر سیستم، برنامه نویس سیستم، کارشناس شبکه، کاردان شبکه اضافه می گردد. همچنین رشته های تحصیلی علوم کامپیوتر، کاردانی سخت افزار کامپیوتر، کاردانی نرم افزار کامپیوتر، کاردانی فنی برق (گرایش مخابرات) نیز به شرایط احراز رشته شغلی اپراتور اضافه گشته و بند دارا بودن مدرک لیسانس در یکی از رشته های تحصیلی مرتبط … در قسمت شرایط احراز حذف می گردد.

در جدول مدارک تحصیلی مطلوب و مرتبط در کاردان شبکه (ردیف 5) نیز مدارک تحصیلی اتوماسیون، تحقیق در عملیات و مهندسی سیستم مربوط به مقطع لیسانس است.

اضافه می نماید، رسته یاد شده در پایگاه اینترنتی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی این سازمان در زیرشاخه نظام های استخدامی و دبیرخانه شورا گزینه طبقه بندی مشاغل به آدرس ذیل قابل مشاهده است.

http://www.modiriat.ir

محمدعلی داریانی- سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام