آزمون تعیین صلاحیت
وزارت راه و شهرسازی

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تشکیل “وزارت حمل و نقل” و “وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین”

شناسنامه قانون | rah maskan

ماده واحده

برای تمرکز وظایف و ایجاد یکپارچگی و انسجام در حوزه حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و برون شهری کشور و رعایت اصول ارتباط، پیوستگی، همبستگی و تجانس وظایف و ضرورت چابک سازی و افزایش تحرک دستگاههای مسئول در حوزه حمل و نقل و تحقق سیاست ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف و تکالیف سیاست های کلی نظام در بخش حمل و نقل و برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، و از سوی دیگر ضرورت برنامه ریزی جامع و پاسخ بهینه به تقاضای مسکن و ایجاد سازگاری با سیاست‌های شهرسازی و آمایش سرزمین، با تفکیک اهداف، مأموریت ها و وظایف مربوط به ساختمان و شهرسازی از وزارتخانه‌های «راه و شهرسازی»، «کشور»، «سازمان برنامه و بودجه» وزارت «ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» تشکیل می‌شود.

تبصره ۱- کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های مقرر در قوانین و مقررات مختلف مرتبط با ساختمان و شهرسازی که بر عهده وزیر و یا وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور و نیز سازمانها و شرکتهای وابسته و زیر مجموعه آنها بوده است و نیز کلیه وظایف مرتبط با آمایش سرزمین که بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور می‌باشد، حسب اهداف و مأموریت‌های مندرج در این قانون تفکیک و بر عهده وزارت « ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» قرار گیرد.

تبصره ۲- با انفکاک امور مرتبط با ساختمان و شهرسازی از وزارت «راه و شهرسازی» و افزودن وظایف مرتبط با حمل و نقل درون شهری، این وزرتخانه به وزارت «حمل و نقل» تغییر نام داده با اهداف و مأموریت‌های جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

تبصره ۳- کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های مقرر در قوانین و مقررات مختلف مرتبط با حمل و نقل که بر عهده وزیر و یا وزارت کشور و نیز سازمانهای وابسته و زیر مجموعه آنها بوده است حسب اهداف و مأموریت‌های مندرج در این قانون تفکیک و بر عهده وزارت «حمل و نقل» قرار گیرد.

تبصره ۴- همه نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات مورد نیاز وزارتخانه‌های «ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» و «حمل و نقل» از نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات وزارت راه و شهرسازی، بخشهای مرتبط با مسکن و ساختمان و نیز حمل و نقل وزارت کشور و همچنین سازمانها و شرکتهای زیر مجموعه و تابعه آنها تأمین خواهد شد.

3 دیدگاه

  1. ادغام این دو اداره که هیچ ربطی به هم ندارد از اول اشتباه بود جلوی ضرر روهر وقت بگیری منفعت هست لطفا این دو اداره رو از هم تفکیک کنید اداره مسکن هیچ رسیدگی به مسکن ندارد تمام حواسشون به حوزه راه می‌باشد

  2. تفکیکشون فقط هزینه های مالی و جاری دولت رو افزایش میده
    اگر انتخاب مسئولین و مدیران به درستی عمل بشه و نظارت درست هم بر عملکرد بشه بهتره
    تفکیک همانا مشکل محل و کمبود نفر همان
    نیاز به کلی نیرو در بخش خدمات مالی ؛ اداری و نگهبانی میشه
    کجای دنیا به اندازه ایران کارمند دولت دارند ( از نظر درصد )

  3. اگر این موضوع نیز مثل تشکیل وزارت بازرگانی درمجلس درتمسخر و سرگردانی تمام باشد وای بحال وزارت مسکن وشهرسازی خواهدبود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام