کتاب استخدامی اداری ها
قوه قضائيه

پرهیز از موازی کاری در تدوین قوانین و مقررات و تعامل صحیح با مراجع تصویب قوانین و مقررات

پرهیز از موازی کاری در تدوین قوانین و مقررات و تعامل صحیح با مراجع تصویب قوانین و مقررات (بخشنامه رئیس قوه قضائیه)

واحدهای قضایی، معاونت‌ها، سازمان‌ها و واحدهای تابعه قوه قضائیه

به منظور انسجام و هم‌افزایی بخش‌های مختلف قوه قضائیه و واحدهای تابعه و پرهیز از موازی‌کاری و بخشی‌نگری و اتخاذ رویه واحد در تدوین و مقررات و قوانین و تعامل صحیح قوه قضائیه با مراجع تصویب قوانین و مقررات، مقتضی است مراجع قضایی و ستادی قوه قضائیه موارد زیر را رعایت نمایند.

الف ـ کلیه معاونت‌ها، سازمان‌ها، مراکز و واحدهای تابعه قوه قضائیه موظف‌اند:

۱- مفاد دستورالعمل تهیه و تدوین لوایح و مقررات در قوه قضائیه ، مصوب ۱۳۹۹ را مورد توجه قرار داده و پیشنهادهای خود را مطابق ترتیبات مندرج در ماده (۴) دستورالعمل به حوزه ریاست ارسال نمایند تا پس از ارجاع به معاونت حقوقی و امور مجلس، اقدام مقتضی به عمل آید.

۲- هرگونه پیشنهاد قانونگذاری یا اصلاح قانون و یا تصویب و یا اصلاح مقررات از طریق معاونت حقوقی و امور مجلس به مجلس شورای اسلامی و سایر مراجع ذیربط ارسال شود و معاونت و رؤسای مراکز بدون هماهنگی با معاونت حقوقی و امور مجلس مستقیماً موضوعی را به مجلس یا سایر مراجع ارسال نکنند و بدون هماهنگی نماینده‌ای به کمیسیون‌های مجلس و یا دولت معرفی ننمایند.

ب- کارشناسان قوه قضائیه که به نمایندگی از این قوه در کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها و جلسات بررسی طرح‌ها، لوایح یا مقررات شرکت می‌کنند از نظر سازمانی دفاع کنند و نظر کارشناسی معاونت حقوقی و امور مجلس به عنوان نظر رسمی قوه قضائیه اعلام شود.

نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه بر عهده معاون اول قوه قضائیه است.

رئیس قوه قضائیه- غلامحسین محسنی اژیه

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام