وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

پرداخت فوق‌العاده ویژه کارکنان وزارت بهداشت و درمان

برقراری پرداخت فوق‌العاده ویژه کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سه پیشنهاد مصوب در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۱- اصلاح بند ۱۲ ماده ۵۴ آیین نامه اداری و استخدامی کارکنان غیرهیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به منظور بهره‌مندی کلیه کارکنان دانشگاه‌ها از فوق‌العاده ویژه تا ۵۰ درصد

۲- به منظور ایجاد عدالت در پرداخت‌های کارکنان تا ۵۰ درصد حقوق پایه سالیانه اعلامی توسط وزارت متبوع، برای کارکنان مشاغل کارگری افزایش یابد.

۳- در راستای عدالت در پرداختی‌های کارکنان حوزه سلامت کشور، تا مبلغ ۱۵ میلیون ریال مطابق با مقررات مربوطه و بر اساس مشاغل مورد تصدی از سوی دانشگاه‌ها به همکارانی که از طریق شرکت‌های تأمین‌کننده نیرو به‌کار گرفته شده‌اند (خرید خدمت) پرداخت شود.

تاریخ اعمال موارد مذکور از ۱/۱۰/۱۳۹۹ تعیین‌ می‌شود.

پیشنهادات بالا مورد تأیید دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

سوابق مکاتبات قبلی:

برقراری پرداخت فوق‌العاده ویژه کارکنان بهداشت و درمان

نامه شماره ۱۲۰۹/۱۰۰ مورخ ۲۳/۷/۱۳۹۹

جناب آقای دکتر نوبخت

معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور

با سلام و احترام

پیرو نامه شماره ۱۰۷۳/۱۰۰ مورخ ۲۲/۶/۱۳۹۹ و بازگشت به نامه شماره ۳۸۲۶۰۹ مورخ ۱۶/۷/۱۳۹۹، به استحضار می‌ساند:

یکی از مطالبات اصلی کارکنان حوزه سلامت کشور در شرایط خطیر کنونی، برقراری فوق‌العاده ویژه می‌باشد که به دلیل کمبود اعتبار تا کنون عملیاتی نگردیده است. اجرای آن مستلزم تأمین منابع مالی توسط آن سازمان می‌باشد (ماهیانه ۱۲۰۹۸ میلیارد ریال اعتبار نیاز می‌باشد. ۴۰۳۲۹۲ نفر مشمول و برای هر نفر ۵۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر معادل ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال)

ضمن اعلام آمادگی این وزارت جهت برقراری فوق‌العاده مذکور، خواهشمند است دستور فرمایید در راستای جبران خدمات و ایجاد انگیزه کارکنان حوزه سلامت کشور در مقابله با بیماری کرونا، نسبت به تأمین منابع مالی ناشی از اجرای آن، اقدام لازم معمول نمایند. امعان نظر جنابعالی در این زمینه مزید امتنان است.

دکتر سعید نمکی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

نامه شماره ۳۸۲۶۰۹ مورخ ۱۶/۷/۱۳۹۹

برادر ارجمند جناب آقای دکتر نمکی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

عطف به نامه شماره ۱۰۷۲/۱۰۰ مورخ ۲۲/۶/۱۳۹۹ و پیرو مذاکرات و توافق به عمل آمده در خصوص برقراری فوق العاده ویژه کارکنان بهداشت و درمان موضوع بند (۱۲) ماده (۵۴) دستوالعمل اداری و استخدامی کارکنان غیرهیئت علمی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در احکام پرسنلی در ماه های آتی، مقتضی است نسبت به ارائه پیشنهاد تعداد مشمولین و برآورد اعتبار مورد نیاز در چارچوب قوانین و مقررات مربوط و از محل صرفه جویی اعتبارات در اختیار، جهت بررسی و اقدامات بعدی اقدام لازم به عمل آورند

محمدباقر نوبخت- رییس سازمان برنامه و بودجه کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام