اخبار اداری و استخدامی

متن مصوبه نهایی فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در کمیسیون اجتماعی

تصویب جزییات طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان اداری قوه قضاییه

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تعیین نیروهای دستگاه قضایی که مشمول قانون تسری فوق‌العاده خاص قرار می‌گیرند در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

فوق‌العاده خاص

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز(یکشنبه هفدهم مردادماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست ادامه بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه در دستورکار قرار داشت.

نماینده  ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این نشست گزارش کمیته ویژه‌ای که به منظور بررسی جزییات این طرح و تبصره‌هایی که ذیل آن جدولی که در کمیسیون به تصویب رسیده بود، تشکیل شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ما مصوبات این کمیته را با کارشناسان دستگاه‌های مختلف مطرح کردیم، در نهایت در مصوبه این نشست شمول قانون تسری به کارکنان دستگاه قضایی چه کارکنان بخش اداری و چه کارکنان قضایی همچنین نیروهای شرکتی که در دستگاه قضایی فعالیت دارند، مشخص شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: البته پیشنهادات ارائه شده نیز تا حدودی تعدیل شد، کما اینکه در مورد کارمندان تعزیرات حکومتی و وزارت دادگستری چون تلقی برخی اعضا این بود که آنها مشمول کارمندان قوه قضاییه نمی‌شوند و موضوع قانون تسری در اینجا صدق پیدا نمی‌کند قرار بر این شد که پیشنهاددهندگان و طراحان این طرح پیشنهاد مجزایی در این رابطه ارائه دهند تا در دستورکار کمیسیون قرار گیرد و احتمال دارد همین روال تا تشکیل کمیته برای آن طی شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رحیمی معاون منابع انسانی قوه قضاییه، معاون وزیر دادگستری و نمایندگانی از سازمان اداری و استخدامی کشوری، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

متن مصوب طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان قوه قضائیه

ماده واحده: فوق العاده خاص موضوع قانون فوق العاده خاص کارمندان سازمان های پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران مصوب ۱۳۹۰/۰۲/۰۴ و سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۲۷؛  به کارکنان قوه قضائیه، سازمان ها و دستگاه های وابسته به جزء دستگاه‌های فوق‌الذکر به شرح جدول ذیل تسری می یابد.

ردیف

کارکنان مشمول

ضریب فوق‌العاده خاص

۱ کارمندان اداری با مدرک تحصیلی دکترا، فوق لیسانس و لیسانس امتیاز شغل و شاغل × (۳)
۲ کارمندان اداری با مدرک تحصیلی فوق دیپلم، دیپلم و زیر دیپلم امتیاز شغل و شاغل × (۲/۵)
۳ مشاغل کارگری با هر مدرک تحصیلی حداقل حقوق سالانه مصوب وزارت کار × (۲)
۴ قضات با هر مدرک تحصیلی شصت درصد فوق‌العاده ویژه مربوطه

تبصره یک: این فوق العاده مستمر بوده و مشمول کسر کسور بازنشستگی می باشد.

تبصره دو: سقف فوق العاده مذکور حداکثر تا (۳) برابر حداقل حقوق سالانه مصوب هیات وزیران (مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری) تعیین می‌شود این سقف با تشخیص و تصویب رئیس قوه قضائیه برای (۱۰) درصد از پست های قوه قضاییه و دستگاه های وابسته با توجه به عواملی نظیر  اهمیت؛ حساسیت؛ محل خدمت؛ مناطق محروم؛ پیچیدگی وظایف و مسئولیت ها تا (۴) برابر حداقل حقوق مذکور  قابل افزایش می باشد.

تبصره سه: قوه قضاییه و تمامی سازمان ها و دستگاه های وابسته مکلفند مبالغ ناشی از فوق العاده مذکور را برای نیروهای شرکتی همانند مشاغل کارگری محاسبه و تحت عنوان کمک هزینه رفاهی مسقیماً به حساب آنان واریز نمایند. این پرداخت موجب هیچگونه تغییر در وضعیت بکارگیری نیروهای فوق الذکر و یا ایجاد تعهد استخدامی برای قوه قضاییه ؛ سازمان ها و دستگاه های  وابسته نخواهد بود.

تبصره چهار: قوه قضائیه و سازمان ها و دستگاه های وابسته مکلفند نسبت به اجرای این قانون حداکثر ظرف مدت سه سال از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ اقدام نمایند.

تبصره پنج: افزایش ناشی از اجرای این قانون در حدود اعتبارات مصوب دستگاههای مشمول از ردیف‌های ۱۰۸۰۰۶، ۱۰۸۰۰۹، ۱۰۸۰۱۷، ۱۰۸۱۰۰، ۱۰۸۱۰۸، ۱۰۸۳۰۰، ۱۰۸۵۰۰، ۲۶۸۰۰۰ به شرط عدم ایجاد بار مالی جدید برای دولت و تامین اعتبار قابل پرداخت خواهد بود.

1 دیدگاه

  1. با سلام
    بنده از کارکنان ستاد پزشکی قانونی هستم بسیار نامه نگاری و تلفن و پیگیری کردیم تا شاید صدای ما هم در مجلس شنیده شود اما دریغ که اعضای کمیسیون محترم اجتماعی عنایتی به صدای ما نداشتند و پزشکی قانونی به این دلیل نا درست که درحال حاضر قانون فوق العاده خاص را داراست از این طرح کنار گذاشته شده اما چگونه؟
    پزشکان در سازمان ما کار کارشناسی انجام میدهند نه درمانی با این وجود از ضریب 4 بهره مندند در صورتی که کارشناسان ارشد ستاد پزشکی قانونی ضریب یک دریافت میکنند ! رفاهی که برای کارکنان واریز میشود 300هزار تومان است ولی پزشکان سازمان حداقل رفاهی که دریافت میکنند 7000000تومان آیا این عدالت است؟ آیا هدف از تصویب این طرح کمک به معیشت کارکنان و عدالت در پرداخت قوه بوده ؟ و آیا ما کارکنان اداری پزشکی قانونی جزو کارکنان قوه نیستیم؟
    عزیزان پزشک در سازمان ما در حال لابی با نمایندگان برای این موضوع هستند که پزشکان شاغل در حکم هیات علمی دانشگاه باشند تا از سقف پرداخت معاف باشند ؟دریغ از توجه به معیشت ما کارکنان ستاد .
    به نظر شما این عادلانه است که کارمند اداری در حسابداری پزشکی قانونی ضریب 1 با پرداخت غیر مستمر داشته باشد و کارمند حسابداری در دیگر سازمانهای قوه ضریب 3 و پرداخت مستمر؟ و پزشک در پزشکی قانونی ضریب 4 بدون سقف در نظر گرفته شده در این قانون؟ امیدوارم عزیزان نماینده با حذف عبارت به جز دستگاه های فوق الذکر ضمینه را برای یکپارچه شدن نظام پرداخت حداقل در مجموعه قوه قضائیه فراهم آورند و امید را در دل کارکنان اداری پزشکی قانونی زنده نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام