فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

محدودیت‌های کرونایی شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی | از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

آخرین جزییات محدودیت‌های کرونایی شهرهای قرمز و نارنجی

شناسنامه قانون | 3613280

شناسنامه قانون- حسین قاسمی در تشریح روند اعمال محدودیت ها در شهرها متناسب با وضعیت کرونایی انها گفت: برای شهرهای قرمز فعالیت ادارات و کارکنان دستگاهها و سازمان‌های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران) به استثنای نیروهای مسلح کاهش حضور کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری تا یک دوم و مرتبط با ماموریت های اساسی در محل کار با تشخیص بالا ترین مقام و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاهها به میزان دوسوم به همراه لغو کلیه ماموریت های اداری غیرضرور برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات (حداکثر ۵۱ نفر) اعمال خواهد شد.

وی افزود: در شهرهای قرمز برای مشاغل گروه دو، سه و چهار تعطیلی به مدت ۲ هفته و قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت اعمال خواهد شد. از سوی دیگر در این شهرها مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه ها و حوزه های علمیه تعطیل کامل خواهند بود و در فعالیت های اجتماعی نیز نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه، مراسم های آیینی و مذهبی نیز تعطیل کامل خواهند بود.

وی ادامه داد: در مورد تردد خودروهای شخصی نیز در شهرهای قرمز ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرهای کشور ممنوع می باشد و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز نیز ممنوع است همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح در سطح شهر ممنوع است (به استثنای خودروهای مجاز به تایید فرمانداری).

جدول محدودیت‌های شهرهای قرمز در اینجا قابل مشاهده است:

شناسنامه قانون | redcity

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در بخش دیگری از صحبت های خود درباره شهرهای نارنجی نیز گفت: برای این شهرها  فعالیت ادارات و کارکنان دستگاهها و سازمان های موضوع ماده۲ قانون مدیریت بحران )به استثنای نیروهای مسلح  کاهش حضور تا یک سوم کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاهها به میزان یک دوم اعمال خواهد شد و لغو ماموریتهای اداری غیر ضرور؛ برگزاری جلسات با رعایت الزامات در فضای سربسته (حداکثر ۲۰ نفر) اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در شهرهای نارنجی برای مشاغل گروه سه و چهار تعطیل به مدت ۲ هفته و قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت اعمال خواهد شد. از سوی دیگر در این شهرها مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه ها و حوزه های علمیه تعطیل کامل خواهند بود و در فعالیت های اجتماعی نیز نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه، مراسم های آیینی و مذهبی نیز تعطیل کامل خواهند بود.

وی ادامه داد: در مورد تردد خودروهای شخصی نیز در شهرهای نارنجی ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع است و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع می باشد. همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح در سطح شهر ممنوع است (به استثنای خودروهای مجاز به تایید فرمانداری).

جدول محدودیت‌های شهرهای نارنجی در اینجا قابل مشاهده است:

شناسنامه قانون | yellow city

جدول محدودیت‌های شهرهای زرد در اینجا قابل مشاهده است:

محدودیت‌های کرونایی شهرهای زرد

شناسنامه قانون | yellowcity

جدول محدودیت‌های شهرهای آبی در اینجا قابل مشاهده است:

محدودیت‌های کرونایی شهرهای آبی

شناسنامه قانون | blue city

قاسمی در تشریح گروه بندی مشاغل نیز گفت: مشاغل گروه ۱ در شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند مجاز به فعالیت بوده و گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت ۲ هفته (قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت) تعطیل و واحدهای صنفی متخلف به مدت ۱۵ روز پلمپ خواهند شد. به این ترتیب بازار بزرگ تهران و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته از شنبه ۲۱ فروردین تعطیل هستند. 

دانلود و مشاهده گروه بندی مشاغل

شناسنامه قانون | 1736 541

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام