اخبار اداری و استخدامی

تصویب افزایش مستمری سال ۱۴۰۰ بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی

افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰

هیئت وزیران در جلسه صبح روز چهارشنبه خود، با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و مرحله دوم متناسب سازی حقوق مستمری بگیران موافقت کرد.

با متناسب‌سازی و افزایش پایه مستمری حقوق بازنشستگان را به سبد معیشت نزدیک کنید

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری برگزار گردید، مصوب شد از ابتدای فروردین ماه سال جاری، کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده است، براساس مصوبه شورای عالی کار برای دریافت کنندگان حداقل مستمری، از کارافتادگی جزیی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان ۳۹ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ افزایش یابد.

برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری نیز به میزان ۲۶ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ به علاوه مبلغ ثابت ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۰ ریال افزایش می یابد.

همچنین به منظور ترمیم بخشی از متناسب سازی مرحله دوم حقوق مستمری بگیران و در اجرای دادنامه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، مبلغ عائله مندی و حق اولاد کلیه مستمری بگیران واجد شرایط، همانند بازنشستگان دستگاه های اجرایی وفق بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری تأمین و پرداخت می گردد.

 

پیش از این، معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بود که: حق عائله مندی بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان ۳۷۰ هزار تومان و حق اولاد به رقم ۹۶ هزار تومان به ازای هر فرزند در سال جاری افزایش می‌یابد.

مطالب مرتبط:

افزایش حقوق و مستمری سال 1400 بازنشستگان تأمین اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام