آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی به سال ۱۴۰۰ موکول شد

طرح ساماندهی کارکنان دولت سال آینده تعیین تکلیف می شود

شناسنامه قانون | esmaeeli
اسماعیلی خبر داد: ما هم اکنون در کمیسیون اجتماعی بر طرح ساماندهی کارکنان دولت کار می کنیم که سال آینده به نتیجه می رسد. تلاش داریم نیروهای قراردادی را به نیروهای پیمانی و نیروهای شرکتی را به نیروهای قراردادی تبدیل کنیم و در یک زمان ۳ تا ۵ ساله تبدیل به نیروهای پیمانی و رسمی آزمایشی شوند.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از پارس نیوز، ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به دستور کار این کمیسیون بیان کرد: ما هم اکنون در کمیسیون اجتماعی بر طرح ساماندهی کارکنان دولت کار می کنیم. این موضوع یک مطالبه عمومی از مجلس است. نیروهای شرکتی، نیروهای رسمی، قراردادی و هم پیمانی و هر نوع استخدام یا استخدام موقتی که در دولت در سال های گذشته انجام شد در دست بررسی کمیسیون اجتماعی است.

ببینید: متن کامل طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

وی افزود: تلاش داریم که ساماندهی دراین باره صورت گیرد و نیروهای قراردادی را به نیروهای پیمانی تبدیل کنیم ، نیروهای شرکتی را به نیروهای قراردادی تبدیل کنیم و در یک زمان ۳ تا ۵ ساله تبدیل به نیروهای پیمانی و رسمی آزمایشی شوند.

اسماعیلی گفت: یک مشکل اساسی که در تمام وزارت خانه ها می بینیم این است که نیروهای شرکتی رها شدند، یا نیروهای قراردادی که بیست سال از کار آن ها می گذرد اما همچنان نمی دانند آینده شغلی آن ها چه خواهد شد و امید به آینده و امنیت شغلی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید می کند: ما در کمیسیون تصمیم گرفتیم که یکبار برای همیشه این مشکل را حل کنیم و یک ساماندهی منسجم و قوی انجام دهیم و این نیروهای فعلی و نیروهایی که قرار است در آینده جذب شوند تعیین تکلیف شوند.

او تصریح کرد: قصد است تا نیروهایی که قرار است در آینده جذب شوند غیر از آزمون استخدامی راه دیگری برایشان نگذاریم. این اقدام به معنای نظم بخشی و جلوگیری از رانت ها و امضاهای طلایی است که شاهد بودیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد که تلاش داریم تا استخدام ها منظم و بر اساس امتیازات منطقه ای، بومی بودن، تحصیلات و شرکت در آزمون و بار علمی که وزارت خانه ها احتیاج دارند باشد و منافذ دیگری که تا کنون وجود داشته و معمولا برای کشور هم دردسر ساز بوده اند متوقف شوند و جلوی آن ها را بگیریم.

این نماینده مجلس در واکنش به این که آیا این طرح تا پایان سال به نتیجه می رسد؟ ادامه داد: با توجه به اینکه بحث بودجه پیش آمد و آیین نامه اجازه نمی دهد ما کار دیگری را دنبال کنیم، فعلا ۲ جلسه برای این طرح برگزار کردیم اما حدودا ۳ جلسه دیگر باقی مانده است. اما به دلیل لایحه بودجه، این طرح عملا به سال بعد موکول می شود و به امیدخدا در سال آینده آن را تمام می کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درانتها گفت: اجرای این طرح یک کار بسیار بزرگ و مهم است و به یکی از قانون هایی تبدیل می شود که هم اکنون بسیار ضروری است. بنابراین باید کار تخصصی جدی روی آن صورت گیرد. به نظرم می رسد که ان شاالله بعد از عید بتوانیم این موضوع را جمع بندی و بقیه مسیرهای قانونی آن را طی کنیم.

مطالب مرتبط:

وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

ساماندهی استخدام کارکنان دولت بزودی در دستور علنی مجلس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام