آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تصویب افزایش ۲۵ درصدی حقوق کلیه کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

شناسنامه قانون | hoghoogh karmandan

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ از مصوبه این کمیسیون برای افزایش ۲۵درصدی حقوق کارکنان کشوری و لشکری در سال آینده خبر داد.

شناسنامه قانون- احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امشب کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون مصوب کردند که حقوق کارکنان کشوری و لشکری در سال آینده ۲۵درصد افزایش پیدا کند.

وی افزود: این افزایش حقوق پلکانی نخواهد بود و افزایش ۲۵درصدی شامل همه حقوق‌های دریافتی در سطوح مختلف خواهد شد.

در همین ارتباط، رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا در مجلس گفت: در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس، افزایش ضریب حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه به میزان ۲۵ درصد تصویب شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: افزایش حقوق ۲۵ درصدی شامل کارکنان کشوری و لشگری(نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات)، سازمان انرژی اتمی، اعضای هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، قضات، بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوقهای بازنشستگی می گردد.

مهندس سنگدوینی در ادامه تصریح نمود: ضریب ریالی این افزایش جداگانه توسط دولت تعیین می گردد و تفاوت تطبیق تبصره ۳ ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری با ارتقاهای بعدی مستهلک و تفاوت تطبیق موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق بدون تغییر باقی می ماند.

وی در مورد افزایش حقوق مشمولان قانون کار بیان داشت: افزایش حقوق نیروهای کارگری از طریق ساز و کارهای تعریف شده تعیین می گردد که با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی پیگیر خواهیم بود تا افزایش حقوق ۱۴۰۰ جبران تورم کنونی باشد.

به گزارش شناسنامه قانون، مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

مطلب مرتبط:

تعیین ضریب افزایش حقوق ۱۴۰۰ کارمندان، اعضای هیئت علمی و قضات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام