متناسب سازی حقوق بازنشستگان از این ماه انجام می‌شود

متناسب سازی حقوق بازنشستگان از این ماه انجام می‌شود

شناسنامه قانون- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک با رئیس جمهور و برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از این ماه انجام می‌شود.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه، ۱۸ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به دغدغه مردم و نمایندگان درخصوص وضعیت گندم شب گذشته جلسه‌ای را با رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشتیم و در آنجا بحث و توافق شد، ضمن اینکه امروز هم در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی، هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود. در رابطه با موضوع گندم تصمیم‌گیری انجام شد که انشاالله پرداخت‌ها آغاز می‌شود.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان از این ماه انجام می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز تصریح کرد: در رابطه به بحث ۴۰ درصد و ۳۰ درصد بازنشستگان موضوع بند (ر) ماده (۲۸) قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران نیز این موضوع از این ماه شروع شده و کار آن انجام می‌شود. لذا عزیزان بازنشسته و کشاورز از این موضوع مطلع باشند.

سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌ها احکام بازنشستگان را صادر خواهند کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تصویب اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در جلسه شب گذشته که با حضور رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصادی و وزیران مربوطه برگزار شد، خبر داد و گفت: براساس این مصوبه سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌های بازنشستگی، احکام بازنشستگان را صادر می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سید حمید پورمحمدی امروز (چهارشنبه) در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته فرصتی فراهم شد تا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دو موضوعی که مشکل قانونی دارد را توضیح دهم که یکی از آنها متناسب سازی حقوق بازنشستگان و دیگری مطالبات گندمکاران بود.

وی بیان داشت: شب گذشته رئیس مجلس به همراه روسای کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون اقتصادی مجلس و وزرای مربوطه میهمان رئیس جمهور بودند که در آن موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دولت تصویب شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ آن، سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌ها احکام بازنشستگان را صادر خواهند کرد.

معافیت مالیاتی به ۲۴ میلیون تومان می‌رسد

وی همچنین رقم افزایش حقوق کارمندان را ۲۰ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: معافیت مالیاتی برای کسانی که کمترین حقوق را می‌گیرند ۱۰۰ افزایش خواهد یافت؛ یعنی معافیت مالیاتی از ۱۲ میلیون تومان حقوق به سقف ۲۴ میلیون تومان خواهد رسید.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین دولت پرداختی بابت اجرای قانون جوانی و جمعیت خواهد داشت که هشت درصد به پرداختی‌های دولت اضافه خواهد شد؛ بر این اساس متوسط پرداختی‌های دولت ۲۸ درصد افزایش خواهد یافت.

پورمجمدی همچنین تصریح کرد: تاکنون در خصوص حامل‌های انرژی و تغییر قیمت آنها تصمیم گیری نشده است.

وی اظهار داشت: بخش مهمی از بودجه کشور صرف پرداخت یارانه مستقیم می‌شود و تغییری در پرداخت یارانه‌ها نخواهیم داشت.

بیشتر ببینید: آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان (تصویب‌نامه شماره ۶۸۹۶۹/ت۶۲۷۷۰هـ مورخ ۱/۵/۱۴۰۳ هیئت وزیران)

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

بله
https://ble.ir/Shenasname
روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
سروش
splus.ir/Shenasname

خروج از نسخه موبایل