کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

تصمیم مجلس درباره کاهش ساعت کاری و تعطیلی روزهای شنبه

تصمیم مجلس درباره کاهش ساعت کاری و تعطیلی روزهای شنبه

شناسنامه قانون- مجلس با بازگشت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره تعیین تکلیف کاهش ساعت کاری و افزایش تعطیلات از سوی دولت مخالفت کرد.

مجلس با بازگشت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره تعیین تکلیف کاهش ساعت کاری و افزایش تعطیلات از سوی دولت مخالفت کرد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد بازگشت به اصل ماده واحده لایحه اصلاح ماده (۸۷) خدمات کشوری مخالفت کردند.

از ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن آنان با ۷۶ رأی موافق، ۱۱۳ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع با این پیشنهاد مخالفت کردند.

ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری: ساعات کار کارمندان دولت چهل و چهار ساعت در هفته می‌باشد و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات با پیشنهاد سازمان و تصویب هیئت وزیران تعیین می‌گردد و تغییر ساعت کار کارمندان در موارد ضروری با رعایت سقف مذکور با دستگاه ذی‌ربط می‌باشد / عرشه آنلاین

برخی نمایندگان در مخالفت با این لایحه، به تعطیل‌شدن روزهای شنبه اعتراض کردند.

از جمله محمدتقی نقدعلی گفت تصویب این موضوع در شرایطی که جریان غزه در حال وقوع است پیام فرهنگی خوبی به جهان اسلام ارسال نمی‌کند.

او همچنین گفت: با این مصوبه، از ظهر پنجشنبه، کارمندان به سفر می‌روند و روز جمعه را که روز عبادت و نمازجمعه است تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

با پیشنهاد کاهش ساعات کاری به ۴۰ ساعت و تعطیلی شنبه موافقت نشد

مخالفان و موافقان تعطیلی شنبه‌ها چه دلایلی داشتند؟

نماینده مخالف تعطیلی روز شنبه‌ها تاکید داشت که تصمیم‌گیری درباره تعطیلات پایان هفته باید برعهده دولت باشد و مجلس شورای اسلامی نباید در این زمینه تصمیم‌گیری کند و موافق تعطیلی روز شنبه تاکید داشت که مجلس شورای اسلامی باید برای تعطیلات پایان هفته روزی را تعیین کند که با بحث‌های کارشناسی کمیسیون اجتماعی به این روز رسیده است. / فرتاک نیوز

مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تعطیلی آخر هفته‌ها کجا تغییر داده شد؟

عباس گودرزی گفت: در کمیسیون اجتماعی با اکثریت آرا و حضور رسمی اعضای کمیسیون مصوب شد تا روز پنج‌شنبه و جمعه به عنوان تعطیلی لحاظ شود اما قبل از در دستور کار قرار گرفتن لایحه در صحن مجلس شورای اسلامی مصوبه کمیسیون تغییر کرده است و این تعطیلی از روز پنج‌شنبه به شنبه منتقل شده است.

عباس گودرزی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بیان کرد: اگر مصوبات مجلس شورای اسلامی مسیر قانونی خود را طی کند آثار مثبتی را بر جای خواهد گذاشت. اکنون گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار مجلس است. در کمیسیون اجتماعی با اکثریت آرا و حضور رسمی اعضای کمیسیون مصوب شد تا روز پنج‌شنبه و جمعه به عنوان تعطیلی لحاظ شود اما قبل از در دستور کار قرار گرفتن لایحه در صحن مجلس شورای اسلامی مصوبه کمیسیون تغییر کرده است و این تعطیلی از روز پنج‌شنبه به شنبه منتقل شده است.

مخالفت مجلس با پیشنهاد واگذاری تعیین روزهای تعطیل هفته به دولت

حاجی دلیگانی در پیشنهادی ثابت ماندن ۴۴ ساعت کاری در هفته و واگذاری اختیار انتخاب روز اضافه تعطیلی به دولت را ارائه کرد که با مخالفت مجلس مواجه شد.

بنابراین بررسی لایحه با شرایط تصویب شده در کمیسیون اجتماعی یعنی تعطیلی شنبه و کاهش ساعت کاری، در جلسه بعدی مجلس ادامه پیدا می کند.

15 دیدگاه

  1. باسلام
    دوستان چرا مذهب راقاطی اقتصاد میکنید
    بنگاه‌های اقتصادی احتیاج به تعامل با کشورهای دیگر دارند که چرخ تولید درحرکت باشد
    منویات رهبری امر در تولید و بروز رسانی صنعت می‌باشد
    در مورد روز جمعه هم در قرآن آمده است
    مومنین نمازجمعه بخوانید بروید دنبال کارتان ومعاش بجویید

  2. چرا این همه تعطیلات
    فقط خواب و استراحت زندگی کسل کننده ای با این تعطیلات بیشمار بوجود آمده
    عصبانیت بچه هاو جوانان از بیکاری هر روزه غیرتمند شده و افسردگی از بیکاری بچه ها را ناامید کرده
    تو رو بخدا این تعطیلات را کم کنید

    1. با عرض سلام
      شما اگر کارمند بودی و پنج صبح میزدی بیرون و هشت شب میرسیدی خونه اینطور صحبت نمی کردی با چند غاز حقوق که بزور به سر برج بعد برسی پس انداز هم پیش کش

  3. آقایان و حضرات محترم اینجا ایرانه و کشور و مردم ایران مسلمان و پیرو دین اسلام هستند و پنجشنبه های آخر هفته روز معنوی و روز رسیدگی به امورات منزل و خانواده و همچنین روز خیرات و سرکشی و زیارت اهل قبور می باشد، بنا بر این شایسته است پنجشنبه ها تعطیل باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام