اخبار اداری و استخدامی

بخشنامه 230 آموزش و پرورش که مجوز استفاده از معلمان در بخش اداری را می دهد فقط مربوط به زمان اضطرار بوده است

میرزاده با اشاره به آمار نگران‌کننده سازمان امور استخدامی: ۴۰ درصد از نیروهای آموزش‌و‌پرورش کادر اداری هستند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جلسات مکرر کمیسیون آموزش درباره موضوع کمبود معلم، گفت: در حالی آموزش و پرورش با معضل کمبود معلم مواجه است که بر اساس گزارش سازمان امور استخدامی فقط ۶۰ درصد نیروهای آموزش و پرورش کار معلمی انجام می‌دهند.

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره خالی بودن برخی کلاس‌های درس با وجود عبور از نیمه مهرماه، عنوان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع کمبود نیروی معلم را با دستور کار “بررسی راهکارهای رفع کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش ” در برنامه کاری خود قرار داد و این مسئله را به صورت جدی بررسی کرد.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر همنین مبنا مقرر شده که سامانه به روزرسانی نیروی انسانی به تفکیک جنس، رشته، مقطع، استان و شهرستان تا دو ماه آینده در آموزش و پرورش ایجاد و به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شود تا کمبودها در آموزش و پرورش احصا شود.

فقط 60 درصد از نیروهای آموزش و پرورش به عنوان معلم مشغول به کار هستند و سایر نیروها در کادر اداری فعالیت می‌کنند

وی ادامه داد: نکته نگران کننده در آماری بود که از سوی سازمان امور استخدامی در نشست کمیسیون آموزش ارائه شد که حاکی از این بود که فقط 60 درصد از نیروهای آموزش و پرورش به عنوان معلم مشغول به کار هستند و سایر نیروها در کادر اداری فعالیت می‌کنند.

میرزاده تصریح کرد: نیروهایی که به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند باید در مدارس برای تدریس به کار گرفته شوند نه اینکه از آن‌ها به عنوان کادر اداری استفاده شود.

وی تأکید کرد: نباید به بهانه بخشنامه‌ای که در ابتدای انقلاب صادر شده و معروف به بخشنامه 230 آموزش و پرورش است، معلمان را در ادارات به کار گرفت و باید در نظر داشت که این بخشنامه برای موارد اضطرار بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: در نشستی که با مسئولان آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش برای بررسی راهکارهای رفع کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه داشتیم، از مسئولان این وزارتخانه درخواست شد برنامه‌هایی برای بازگشت معلمان به تدریس داشته باشند و حتی این مجوز وجود دارد، معلمی که در کادر اداری مشغول به کار است بتواند در برخی روزهای هفته سر کلاس برای تدریس حاضر شود.

1 دیدگاه

  1. سلام این چه آمار دروغی است دیگر؟!! از کجا دراومده این آمار 40 درصد کادر اداری؟!!
    یک مدرسه حداقل 1 مدیر و 2 معاون و حداکثر 1 مدیر و 3 معاون و یک مربی بهداشت دارد (که در حال حاضر به حداقل بسنده کرده اند. و تعداد معلم ها: 6 الی 15 نفر در مدارس مختلف بسته به آمار و فضای موجودشان متفاوت است. یعنی در خوشبینانه ترین حالت 2 برابر کادر: معلم وجود دارد و البته در بسیاری از مدارس این آمار 3 الی 4 برابر می باشد که میشود: 25 الی 30 درصد نیروی کادر و 70 الی 75 درصد نیروی معلم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام