کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

تمدید مواد ۸۷ و ۹۱ قانون برنامه ششم موضوع: امتیازات ایثارگران در برنامه هفتم/ ارجاع سایر احکام ایثارگری به کمیسیون

تصویب تمدید مواد ۸۷ و ۹۱ قانون برنامه ششم موضوع: امتیازات ایثارگران در برنامه هفتم/ ارجاع سایر احکام ایثارگری به کمیسیون

شناسنامه قانون- جزء ۸ بند ج ماده ۳۱برنامه هفتم توسعه با موضوع تمدید مواد ۸۷ و ۹۱ قانون برنامه ششم، در صحن علنی مجلس بررسی و به تصویب نمایندگان رسید.

بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس مواد مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم که در بند ج ماده ۳۱ گنجانده شده است به تصویب رسید. نمایندگان مجلس با اصلاحات زیر بند ج ماده ۳۱ را تصویب کردند. واژه‌های دهک‌بندی و تنقیح از متن ماده حذف شدند.

نمایندگان در نوبت عصر نشست علنی امروز یکشنبه ۲۸ آبان به بررسی موادی از لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس پرداختند که شامل اجزای یک تا ۷ بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم ارجاعی از کمیسیون تلفیق بود.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار با جزء یک بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم ارجاعی از کمیسیون تلفیق مخالفت کرد. وی همچنین خواستار جذب معلمان خرید خدمت شد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در موافقت با این جزء این حکم گفت: حکم مذکور در برنامه ششم هم آمده بود؛ اگر حکم نقصی دارد، آن را برطرف کنید.

سپس محسن نجفی خواه معاون سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت بیان کرد: این حکم و احکام بعدی نکته ای دارد که رئیس مجلس آن را تعیین تکلیف کند و بگوید چه کنیم؛ در بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس که دقایقی قبل تصویب شد، آمده است دولت قانون جامعی درباره ایثارگران را در قالب لایحه تهیه و به مجلس تقدیم کند تا قانونی جامع در این خصوص داشته باشیم؛ ابهام این است که آیا اجزای ذیل بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، باید در لایحه جامع ایثارگران بیاید یا نه؟ یا اینکه این اجزا، احکام جداگانه ای است؟

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در این خصوص گفت: در بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه مصوب کردیم دولت لایحه لازم و جامع ایثارگران را با همه ابعاد آن بیاورد لذا اجزای یک تا ۷ بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود و بعد از اصلاح مجددا به صحن می آید.

مواد ۸۶ تا ۹۱ قانون برنامه ۵ ساله توسعه ششم به فصل ۱۶ این قانون با عنوان «امور ایثارگران» اختصاص دارد. که همه این مواد عینا در برنامه هفتم توسعه تمدید شد.

مهمترین بخش این قانون به بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه برمی گردد که می گوید:

ج ـ دولـت مکلف است علاوه بـر اجرای ماده ٢١ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تبصره های آن و اصلاحات بعدی، تمام فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر را در طول اجرای قانون برنامه، استخدام کند.

سپس نمایندگان به بررسی جزء ۸ بند «ج» ماده ۳۱ لایحه قانون برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس پرداختند که با موافقت نمایندگان دولت و کمیسیون تلفیق مجلس، به تصویب نمایندگان رسید و به شرح زیر است:

ماده ۳۱ بند «ج» جزء ۸- مواد ۸۶ تا ۹۱ قانون برنامه ششم توسعه تنفیذ می گردد.

قالیباف رئیس مجلس پس از تصویب این جزء گفت: اجزایی از بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه که بار مالی دارد را به کمیسیون ارجاع دادیم جزء ۸ را تصویب کردیم و قرار شد ۷ جزء دیگر را هم کمیسیون تلفیق اصلاح و به صحن ارجاع کند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

31 دیدگاه

  1. سلام عرض ادب
    لطفا پیگیر این موضوع هم باشید جبهه 6 ماه و 29 روز
    ولی داوطلبی 5ماه و 7 روز
    چرا نباید استخدام بشیم
    بالاخره همه رزمنده ها زحمت کشیدن سختی کشیدن
    چرا قانون باید حتما بالای 6 ماه جبهه باشه تا استخدام شوند
    خیلی ها از افراد هستن بخاطر این موضوع جا موندن
    لطفا و خواهشا پیگیر این موضوع هم باشین ممنون

  2. من در این خصوص نامه دادم به نماینده نهبندان. لاقل به ازای هر ماه سابقه برای کسانی که زیر ۶ ماه ایثارگری دارند یک فرزند استخدام شود.

  3. باسلام خواهشی که از مسوولین داریم واقعا برای کسانی که زیر شش ماه جبهه دارند هم 5درصد جانبازی درنظر بگیرند یا کسانی 6ماه دارن ،فرزندانشون استخدام شدن ولی زیر 6ماه نه این انصاف نیست ،اون بنده خدایی که بصورت داوطلب رفته وواقعا هم تو جبهه و دل جنگ بوده ،شامل اونها هم بشود
    باتشکر

  4. باسلام درزمان جنگ ۳برادر من درجبهه حضور داشتن و هیچ کدام از سهمیه ایثارگری استفاده نکردن آیا این درست هست که خانواده ایثارگران سهمی از این زحمات داوطلبانه بخاطر وطن رو نداشته باشن امیدوارم ترتیب اثری در این خصوص لحاظ کنید تا بعد ۱۷سال خدمت ماهم شامل تغییروضعیت بشیم

  5. سه سال از قانون تبدیل وضعیت ایثارگران میگذرد آبفای استان کرمان هیچ اقدامی صورت نداده وسلیقه ای عمل کرده و هنوز خیلی از مشمولان این قانون حیران مانده‌اند وبا بهانه های بیخود از انجام قانون سر باز می‌زند هیچ کسم جوابگو نیست مملکتی که نه قانون مجلس ش نه دستور رییس‌جمهور ش توسط مدیران استانی زیر پا گذاشته میشود به چی امیدوار باشیم

  6. با سلام و خداقوت. بنده هم با نظر آقای نادری کاملا موافق هستم من خودم در عملیات محرم در تعاون خدمت می کردم و پیکر تمامی شهدای عزیز عملیات را از سطح منطقه جمع آوری کرده و به پشت خط مقدم منتقل کرده و بعد از شستشوی اولیه و شناسایی به ستاد معراج منتقل می شدند. شهدای عزیزی که غرق در خون و گاها پیکرشان سالم نبود ازدست و پا قطع شده حتی سرهای این عزیزان. درست است که ما جانبازنشدیم و مجروحیت مان هم کن بود ولی تمامی آن صحنه ها و تصاویرمرتب درذهن ما مرور و تاثیر گذار است.

    1. باسلام چرا برای کسانی که برادرانشان درجبهه های جنگ حضورداشتند وجزخانواده ایثارگران هستند.تبدیل وضعیت صورت نمی‌گیرد.من برادرم ۱۶ ماه درجبهه بوده و۱۳ سال به عنوان شرکتی درادارات کار میکنم. تبدیل وضعیت نشدم چرا‌…

  7. با سلام کسانی که شیش ماه کمتر رفتن واقعا خیلی سخت بوده چرا قانون استخدام برای بالای شیش ماه هست زمان جنگ واقعا یه روز هم سخت بوده یه قانون برای زیر شش ماه بزنید خیلی ها این مشکل رو دارن

  8. سلام افرادی که در زمان جنگ داوطلبانه حضور داشتن حداقل در صد جانبازی برای این افراد درنظر گرفته شود شاید به ظاهر این افراد مجروحیت و جانبازی ندارند ولی با توجه به شرایط آن زمان و انفجارات و ریدن افرادی که جلو چشمشان شهید ویاجانباز می‌شوند در روحیه و اعصاب و روان افراد تاثیر گذار بودو عیر از این مناطق آلود از موارد میکروبی و شیمیایی نیز در سلامتی این افراد بی تاثیر نبوده لطفا حداقل ۵درصد جانبازی برای این افراد درنظر گرفته شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام