کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

نشست کمیسیون اجتماعی مجلس برای رفع ابهامات طرح ساماندهی کارکنان دولت برگزار شد

نشست کمیسیون اجتماعی مجلس برای رفع ابهامات طرح ساماندهی کارکنان دولت برگزار شد

شناسنامه قانون- نشست کمیسیون اجتماعی مجلس به منظور رفع ابهامات طرح ساماندهی کارکنان دولت با حضور عضو حقوقدان شورای نگهبان برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خانه ملت، نشست کمیسیون اجتماعی مجلس بعدازظهر امروز (یکشنبه ۲۸خردادماه) با حضور غلامرضا مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان به منظور بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت برگزار شد.

در ابتدا مهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی در تشریح جزئیات این طرح توضیحاتی را ارائه داد و تاکید کرد که اجرای این طرح تنها به حذف شرکت های واسطه منتهی شده و بار مالی برای دولت به همراه نخواهد داشت.

و اما غلامرضا مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح وارد دانسته عمدتا مبتنی بر ابهام است و تاکید شورا بر این است که قانون در این زمینه باید روشن و شفاف باشد.

وی تصریح کرد: یکی از ایرادات این طرح پیرامون استفاده از عنوان بکارگیری است که باید مشخص شود از طریق آزمون یا سایر روش ها صورت می گیرد.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: صلاحیت های کارشناسی تشخیصی کاملا برعهده مجلس است و شورای نگهبان تنها این طرح را از این جهت که مغایر با شرع، قانون اساسی و مبهم نباشد، بررسی می‌کند.

مولابیگی یادآور شد: اقدام کمیسیون اجتماعی در جهت حذف شرکت های واسطه ای در خور تقدیر است اما لازم است نحوه ساماندهی کارکنان شفاف شود.

در انتهای این نشست اعضای کمیسیون اجتماعی به رفع ابهامات مطرح شده در خصوص این طرح پرداختند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

54 دیدگاه

  1. یعنی چی دوباره باید آزمون دبدین؟چندبار چند بار باید آزمون بدیم و پول ازمون بگیرید /همین شرکتی شدن لعنتی سال95 250 تومن دادیم برای شرکتی شدن حالا بعد ده سال و بالا رفتن سنمون دوباره باید ازمون بدیم؟برای چقدر حقوق؟8 تومن؟مگه چقدر حقوق بما میدن؟اومدن ایثار گرا رو تبدیل وضعیت کردن من به چشم خودم دیدم طرف یک سالم سابقه کار نداشت ااما رسی شدو الان با خبال راحت داره کارشو میکنه اما تقصیر ماهایی که پدرمون جبهه نرفته چیه؟گناه ما چیه با ده سال سابقه؟دوباره آزمون؟میتونید جواب مدیون موندن خانواده هامونو بدید؟خدا ازتون نگذره

  2. تو رو خدا یه کم سریعتر پیگیر شوید ما رانندگان استیجاری برق شیراز هستیم و حقوق ما کلا ۸ تومان هست و با سوخت و لاستیک و هزار ان استهلاک دیگه چقدر پیمانکار باید از ما نیروهای بدبخت بیچاره بخوره

  3. باسلام به نظرم طرح ساماندهی هیچ گونه بار مالی برای دولت ندارد چون همان پولی که به شرکتها پرداخت می کنند مستقیم به خود نیروهای شرکتی بدهند راضی خواهیم بودبا آرزوی سلامتی ودعای خیر برای کسانی که مانع این ظلم ها خواهندبود

  4. با سلام به نظرم طرح ساماندهی هیچ گونه بار مالی برای دولت ندارد مبلغ قراردادی که با نیروهای شرکتی بسته میشود اصل مبلغ قرارداد اگر مستقیم به خودشان پرداخت شودراضی کننده هست چون در قرارداد پاداش پایان کار عیدی هست ولی شرکت ها این بندها رابرای خودشان برمی دارند وتعهد گرفتند که هیچ گونه ادعایی در این مورد نخواهیم داشت والا اخراجمان خواهند کرد به اضافه ی چند درصد سود که از اصل مبلغ قراردادبه جیبشان میرود

  5. سلام.کارشناسان محترم..عمر و جوانی ما 25سال زیر دست شرکت واسطه و زدن حق وحقوق خانواده و یا حداقل امتیاز ناچیز در برابر رسمی ها ..از بین رفت..ایا واقعا کاری میکنید یا فقط جلسه هست؟

  6. تو را خدا ما را از شر این وضعیت کار شرکتی که دستشان بر جیب ما کارگران هستش نجات دهید .
    در شهرداری نیروی شرکتی هستم شرمنده خانواده ام هستم نمیتونم میوه بخرم نمیتونیم مهمانی بریم و مهمان دعوت کنیم با ده سال سابقه ۴.۵ میلیون حقوق میگیرم آنهم خیلی با تاخیر. مشکل نازایی داریم دیگه نمیریم . به قرآن ظلم بزرگی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام