کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

نشست کمیسیون اجتماعی مجلس برای رفع ابهامات طرح ساماندهی کارکنان دولت برگزار شد

نشست کمیسیون اجتماعی مجلس برای رفع ابهامات طرح ساماندهی کارکنان دولت برگزار شد

شناسنامه قانون- نشست کمیسیون اجتماعی مجلس به منظور رفع ابهامات طرح ساماندهی کارکنان دولت با حضور عضو حقوقدان شورای نگهبان برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خانه ملت، نشست کمیسیون اجتماعی مجلس بعدازظهر امروز (یکشنبه ۲۸خردادماه) با حضور غلامرضا مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان به منظور بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت برگزار شد.

در ابتدا مهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی در تشریح جزئیات این طرح توضیحاتی را ارائه داد و تاکید کرد که اجرای این طرح تنها به حذف شرکت های واسطه منتهی شده و بار مالی برای دولت به همراه نخواهد داشت.

و اما غلامرضا مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح وارد دانسته عمدتا مبتنی بر ابهام است و تاکید شورا بر این است که قانون در این زمینه باید روشن و شفاف باشد.

وی تصریح کرد: یکی از ایرادات این طرح پیرامون استفاده از عنوان بکارگیری است که باید مشخص شود از طریق آزمون یا سایر روش ها صورت می گیرد.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: صلاحیت های کارشناسی تشخیصی کاملا برعهده مجلس است و شورای نگهبان تنها این طرح را از این جهت که مغایر با شرع، قانون اساسی و مبهم نباشد، بررسی می‌کند.

مولابیگی یادآور شد: اقدام کمیسیون اجتماعی در جهت حذف شرکت های واسطه ای در خور تقدیر است اما لازم است نحوه ساماندهی کارکنان شفاف شود.

در انتهای این نشست اعضای کمیسیون اجتماعی به رفع ابهامات مطرح شده در خصوص این طرح پرداختند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

54 دیدگاه

  1. آموزشگران اداداتدمدیریت پسماند خشک و متصدیان غرف بازیافت شهرداری مناطق ۲۲ گانه تهران که پیمانکاری مزایده ای هستند را هم لطفا در نظر بگیرید.
    حقوق و بیمه در قرارداد دیده شده و از اجاره بها کم می شود و باز غیر مستقیم دولت هزینه می‌دهد
    شهرداری اجاره بیشتر بگیرد خودش پرداخت کند

  2. مسخرمون کردن یه کلام بگید از فردا تبدیل وضعیت کنید یا دولت زیر بار نمیره همون شرکت باشه بخدا من خودن ۱۵ساله دارم خبر تبدیل وضعیتو میخونم خستمون کردن

  3. باسلام
    بنده ۲۴ ساله به صورت نیروی پیمانکار در یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو مشغول کار هستم در صورتی بنده تا الان پیمانکار ندیدم فقط کارش اینه
    چک حقوق میگره واریز مکنه به حساب ما.کار پیمانکاری به کاری گفته میشه که به صورت مستمر نباشه مثل راه سازی جاده سازی که مقطعی باشه نه ما .الان مجلس محترم یه قانونی تصویب کرده که فرزندان جانباز وایثارگر که مثل ما شرکتی هستند تبدیل وضعیت بشن در صورتی اونا با یک الا دو سال سابقه کار تبدیل وضعیت میشن در صورتی باید او تکلیف ما را روشن میکردن بعدش اونا.در کل شرکت‌های پیمانکاری مافیای گردن گلفت هستند که حق وحقوق کارگر کارمند می خورن ؟ خواهشا بیاید تکلیف ما را روشن کنید حداقل این آخر خدمتی با حقوق خوب بازنشسته بشیم

  4. خداروشکر انشاله با یاری خداوند متعال و تلاش خدمتگزاران دولت عدالت محور تبدیل وضعیت قرار داد کار مشخص به رسمی انجام خواهد شد چندین سال منتظر هستیم ۲۲سال خدمت صادقانه در صنعت برق با مدرک کارشناسی ارشد برق هستم

  5. عرض خداقوت و دست مریزاد به نمایندگان و اعضای محترم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که پیگیر موضوع حذف پیمانکاران از ارگانها و دستگاه های اجرایی دولت می باشند، دعای خیر میلیون ها نفر بدرقه راهتان و حق یار و یاورتان باد…

  6. ای خدا خودت یه کاری کن تا ما هم بتوانیم رنگ امنیت شغلی وروانی رو ببینیم واین طرح بزرگ و انقلابی وبت شکن هرچه سریعتر به تصویب واجرا برسه.الهی امین .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام