کتاب استخدامی
اخبار اداری و استخدامی

ساعت کاری دستگاه های ستادی از ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ است/ شناوری ساعت کار یکی از والدین دارای فرزند خردسال

ساعت کاری دستگاه های ستادی از ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ است/ شناوری ساعت کار یکی از والدین دارای فرزند خردسال

شناسنامه قانون- مطابق تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص تعیین ساعت آغاز به کار ادارات و مشاغل مختلف در تابستان، محمد روح‌الامینی؛ معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور امروز، ۱۵ خرداد در برنامه زنده تلویزیونی «سلام خبرنگار» در شبکه خبر به پرسش‌هایی در این خصوص پاسخ داد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، محمد روح‌الامینی؛ معاون نوسازی اداری این سازمان در گفتگویی تلفنی با برنامه تلویزیونی «سلام خبرنگار» علت تغییر ساعات اداری در تابستان را به اصرار مستمر وزارت نیرو برای اصلاح ساعت کاری برای مدیریت بهینه مصرف انرژی عنوان کرد و گفت: با توجه به قانون الزام دولت به عدم تغییر ساعت در سال ۱۴۰۲ و با توجه به ناترازی تولید برق،‌ ساعت شروع کار ادارات از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت ۶ صبح خواهد بود.

معاون نوسازی اداری در خصوص ساعت شروع به کار ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو گفت: ناوگان‌های حمل و نقل عمومی و مترو ساعت فعالیتشان از ساعت ۴:۳۰ خواهد بود تا همکارانی که از مسیرهای دور به سر کار می‌آیند،‌ بتوانند سر ساعت اعلام شده در محل کار حاضر شوند.

وی با اشاره به ساعت کار بانک‌ها خاطرنشان کرد: مطابق اعلام شورای هماهنگی بانک‌ها، زمان شروع کار ساعت ۶:۳۰ است؛ یعنی همکاران ساعت ۶ در محل کار حاضر هستند و ارائه خدمات به دلیل اقدامات ابتدایی بانکی از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ و پنج‌شنبه‌ها ۶:۳۰ تا ۱۲ است.

ساعت کاری دستگاه های ستادی از ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ است

روح‌الامینی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی ستادی مکلف به اجرای ساعت کاری از ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ هستند تا سقف ۴۴ ساعت مشخص شده مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری رعایت شود. فقط دستگاه‌هایی که ۶ روز در هفته خدمت ارائه می‌کنند، انتهای ساعت کاری را می‌توانند با رعایت میزان قانونی، متغیر کنند.

وی افزود: دستگاه‌هایی مثل بیمارستان‌ها و دستگاه‌هایی که خدمات شبانه‌روزی به مردم ارائه می‌کنند، ساعات خدمت‌رسانی‌شان همانند قبل خواهد بود.

معاون نوسازی اداری با اشاره به اهمیت یکپارچگی و یکسانی در شروع ساعات کاری برای ارائه خدمت به مردم، خاطرنشان کرد: مذاکرات با دستگاه قضایی برای همسانی در شروع به فعالیت و ارائه خدمات به هموطنان انجام شده تا با صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مردم عزیزمان در تابستان دچار قطعی برق نشوند.

روح‌الامینی در راستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه‌های والدین، تصریح کرد: والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند،‌ مطابق تصویب‌نامه هیئت وزیران،‌ دستگاه‌ها در تعامل با یکدیگر مکلفند با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین کارمندی که فرزند خردسال دارند، موافقت کنند. کارکنان زن سرپرست خانوار دارای فرزند خردسال هم مشمول این حکم هستند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

6 دیدگاه

  1. اصلا معلوم دارید چکاد می کنید اگر می خواهید صرفه جویی در مصرف برق باشه پس چرا ساعتها را اضافه کردید
    آخه ۶ صبح کدام مراجعه کننده ای می یاد
    چه خبره تا یک ربع به ۳ کار کنیم حداقل حقوقهامون زیاد کنید

  2. با سلام بنده که دارای فرزند خرد سال هستم که با شناور شدن ساعت باید بعد از ظهر بمونم تا جبران صبح بشه ؛ این چه مدل صرفه جویی برق میشه؛ از اون طرف هم ساعت ۷ به منزل میرسم؛ کاش اصلا اجرا نشه؛

  3. سلام ساعت کاری برای چی باید ۴۴ ساعت باشه بعدش هم باید دو ساعت هم اضافه کار پر کنیم که تازه حقوقمان بشه ۱۰ میلیون با این همه گرونی نه میتونیم زن و بچمنون را ببینیم نه تامین مالیشون کنیم ممنون از مملکت داریتون

  4. دست مسئولین درد نکنه. حقوق سالهای پیش و به ما می دن که 7 ساعت و نیم کار می کردیم ولی ساعت کار رو کردند 9 ساعت! قدیم هشت و ربع می رفتیم عین انسانهای متمدن و یک ربع به چهار تعطیل بودیم.
    الان عین خروس 6 سر کاریم ازونور همون 5 می رسیم خانه. واقعا مدیریت منابع انسانی دولت دست کیست؟

  5. با سلام و احنرام
    اگه واقعا می خواهید که کاهش انرژی در ادارات انجام گیرد حتما باید ساعت کاری را کاهش دهید تا مصرف برق کاهش پیدا کند وگرنه اینجور هیچ فایده ای ندارد.

  6. الان چه تفاوتی داره با قبل? فقط شروع کار شده ۶ !!!! ???? بعدازظهر هم دو ساعت میمونیم برای اضافه کار میشه حدود ساعت ۵ که جمعا میشه حدود ۱۱ ساعت ?? درود بر مسئولین متفکر!!!! کشورها باید از ما یاد بگیرن مدیریت مصرف برق رو ?? خوب خودتون رو مضحکه دست دنیا و مردم ایران کردید. سوژه خنده خوبی هستید?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *