آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تغییر ضوابط احتساب دوران سربازی و تحصیل (اعم از تعهد به خدمت و مأموریت) در بازنشستگی

تغییر ضوابط احتساب دوران سربازی و تحصیل (اعم از تعهد به خدمت و مأموریت) در بازنشستگی

شناسنامه قانون- در احکام پیشنهادی در پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، پیشنهاد تغییر ضوابط احتساب دوران سربازی و تحصیل (اعم از تعهد به خدمت و مأموریت) در بازنشستگی مطرح شده است.

یادآور می‌شود متن منتشر شده، پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم توسعه است که باید در جلسات هیات دولت تصویب و پس از آن به مجلس برای تصویب و تبدیل به قانون، ارسال شود.

تغییر ضوابط احتساب دوران سربازی و تحصیل در بازنشستگی

مطابق ماده‌های (۶۸) و (۷۳) پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه کشور:

عدم احتساب دوران تحصیلی و ایام کارآموزی به صورت تعهد خدمت یا آموزش بدو خدمت قبل از استخدام یا مأموریت آموزشی حین خدمت به عنوان سابقه بازنشستگی

ماده ۶۸- از تاریخ ابلاغ این قانون دوران تحصیل و ایام کارآموزی که به صورت تعهد خدمت یا آموزش بدو خدمت قبل از استخدام یا مأموریت آموزشی حین خدمت که منجر به اخذ مدرک تحصیلی رسمی توسط کارمندان دستگاه‌‌های اجرایی موضوع ماده ۱ این قانون، می‌شود، جزء سابقه خدمت برای بازنشستگی منظور نمی‌گردد. موارد قبل از ابلاغ این قانون در صورتی جزء سوابق خدمت برای بازنشستگی منظور‌ می‌گردد که کسور بازنشستگی آن توسط بیمه شده و یا دستگاه به طور کامل قبل از اجرای این قانون پرداخت شده باشد. ایثارگران مشمول مقررات خاص خود‌ می‌باشند.

نحوه احتساب مدت خدمت وظیفه عمومی (سربازی) بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی

ماده ۷۳- مدت خدمت وظیفه عمومی (سربازی) بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی، موضوع تبصره (۱) ماده (۱۳) قانون کار همچنین مشترکان سایر صندوق‌‌های بازنشستگی، با درخواست بیمه شده مشروط به پرداخت کل حق بیمه دوران سربازی توسط شاغل بیمه شده بر اساس حکم حقوقی زمان واریز در خصوص کارمندان و آخرین دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه در خصوص مشمولین قانون کار و یا‌ میانگین مبالغ مذکور حسب مورد طی یک سال قبل از زمان درخواست هر کدام که بیشتر باشد در سوابق اداری آنان محسوب‌ می‌.گردد مبنای پرداخت حق بیمه معادل درصد‌‌های تعیین شده در هر صندوق یا سازمان بازنشستگی با کسر درصد حق بیمه مربوط به درمان‌ می‌باشد. مشارکت دولت بابت سهم کارفرمایی در پرداخت حق بیمه مذکور معادل حداقل دستمزد و مازاد بر آن به طور کامل بر عهده بیمه شده است.

متن کامل لایحه برنامه هفتم توسعه

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام