اخبار اداری و استخدامی

تغییر ساعت شروع به کار ادارات از ۱۵ خرداد/ مسئله مترو در تهران و کلانشهرها هماهنگ شده است

ساعت شروع به کار ادارات از ۱۵ خرداد ۶ صبح خواهد بود/ مسئله مترو در تهران و کلانشهرها هماهنگ شده است

شناسنامه قانون- رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشورگفت: از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت کار کارکنان از ۶ صبح است و ۱۵ شهریور این تغییر ساعت به‌حال قبل برخواهد گشت که برای دستگاه‌های متعدد متفاوت است.

به گزارش شناسنامه قانون، میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت (۲۷ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران در رابطه با تغییر ساعت کار کارکنان دولت از خرداد ماه گفت: در سال‌های گذشته هم ساعت کار کارکنان از ۷ صبح آغاز می شد، اما امسال باتوجه به اینکه تغییر ساعت نداریم، آغاز ساعت کاری از ۶ و طبق روال گذشته است.

وی با بیان اینکه این تغییر ساعت از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور اعمال می شود افزود: در سال گذشته نیز این تغییر ساعت کارکنان از اول خرداد اعمال شد ولی امسال از پانزدهم خرداد آغاز می شود یعنی زمانی است که مدارس عملاً تعطیل شده اند و برای عمده کارکنان دولت که معلمان آموزش و پرورش هستند، این مشکل حل خواهد شد. هماهنگی لازم در تهران و کلانشهرها برای مسئله مترو و جابجایی انجام شده تا ساعت به گونه ای تنظیم شوند که کارکنان دولت با مشکلی برای جابه جایی از اطراف شهر مواجه نشوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: از ۱۵ شهریور که آماده سازی برای آغاز سال تحصیلی کلید می‌خورد، ساعت کاری به حالت قبل برخواهد گشت که برای دستگاه های متعدد متفاوت است.

لطیفی در پایان با تاکید براینکه مسئله انرژی در این بازه زمانی سه ماهه اهمیت دارد، اظهار کرد: در دنیا مطالعاتی در مورد تنظیم ساعت کار با نور آفتاب انجام شده است و کمبود انرژی و لزوم بهره وری از آن اقتضا می‌کند که تغییر ساعت کاری کارکنان اعمال شود.

24 دیدگاه

  1. با سلام
    بنده هم به عنوان یک خانم کارمند در بخش دولتی به این تغییر ساعت اعتراض دارم. گویا فقط دغدغه مسئولین کارمندان بخش آموزش و پرورش بوده که اظهار داشتند از 15 خرداد مدارس تعطیل است و کارمندان آمو زش و پرورش مشکلی ندارند این در حالی است که سایر کارکنان دولت را در نظر نگرفته اند. جای تاسف است که سیاست گذاری در این حوزه بدون توجه به قوانین حوزه خانواده و مشکلات خانم های شاغل و دارای فرزند اتخاذ می شود. شناور بودن ساعت کار ادارات نیز برای خانم های دارای فرزند مشغول به تحصیل در مقطع ابتدایی نیز اصلاً رعایت نشده و نظارتی بر اجرای آن در دستگاههای دولتی نمی باشد. ضمن اینکه با این تغییر ساعت عملا تجربه ثابت کرده که صرفه جویی در مصرف برق اتفاق نمی افتد.

  2. اصلا چه فکری کردن که این اتفاق رقم خورده ،خیلی ها مثل من که وسیله نقلیه ندارن چطور باید برن سر کار ،باتوجه به اینکه یک ساعت و نیم منزلم با محل کار فاصله داره !!!!!!

  3. مهدکودک ها رو هم هماهنگ کنید تکلیف ما خانومای شاغل چیه با بچه ۶ ساله کدوم مهدی ساعت ۵ و نیم صبح بچه رو تحویل میگیره یا اصلا عاقلانه س بچه ساعت ۵ بیدار بشه؟

  4. مگه همه خونشون دم محل کارشونه که اینجوری ساعت کار میزارید یه خانم، که از خارج شهر میاد تا مرکز شهر، ساعت چند باید از منزل خارج بشه کی به بچه ها و زندگی برسه همینجوری دو ساعت تو راهه یعنی 4 صبح راه بفته؟

  5. کاربسیار خوبی است اما باید به تبع آن رسیدگی شود که چه کسانی دراداره هستند وچه کسانی جیم میزنند واصلا نظارت برورود وخروج نیروها بصورت صحیح واصولی وقانونی ( بیش از 4 بار وبیش از 4 ساعت تاخیر وتعجیل درماه = صدور اخطار کارکنان ) رعایت می شود؟؟!! و چرا اموراداری ادارات اصلا توجهی به این قانون اداری ندارند؟؟!! و عمده ایراد این موضوع هم بدلیل بی نظمی خودمدیران درورود وخروج منظم به ادارات است که متاسفانه برای آنها هیچ نظارتی نیست .

  6. اول سال یک ساعت جلو بردن ساعت همه این مشکلات را حل میکرد مثلا میخواهید بگویید ما با بقیه دولت‌ها برنامه مون فرق میکند در حالیکه همان یک ساعت جلو بردن ساعت کلیه مشکلات را حل میکرد امسال خدا را شکر انواع و اقسام مختلف ساعات کار را در ادارات و شرکت‌ها شاهد هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام