اخبار اداری و استخدامی

موافقت رییس‌جمهور با نشست مشترک برای رفع ایرادات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

موافقت رییس‌جمهور با نشست مشترک برای رفع ایرادات طرح ساماندهی استخدام

شناسنامه قانون- نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از موافقت رئیس جمهور برای برگزاری نشست مشترک کمیسیون اجتماعی و سازمان امور اداری و استخدامی برای رفع ایرادات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت خبر داد.

عباس گودرزی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: در حال رسیدگی و تلاش برای رفع ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص این طرح هستیم.

وی افزود: در این راستا صحبتی نیز با رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی داشته‌ایم که رئیس‌جمهور بیان داشتند که سعی می کنیم نشستی مشترک برای پیگیری این طرح برگزار کنیم.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دستگاه های اجرایی در ۸ مهرماه ۱۳۹۹ در مجلس یازدهم اعلام وصول شد و در واقع این طرح به منظور حذف واسطه‌هایی بود که در حوزه اشتغال وجود داشت و به نوعی ایجاد یک روند در امضای قراردادها بود.

این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و سرانجام پس از بررسی‌های بسیار در اسفندماه سال گذشته به تصویب رسید.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت پس از تصویب در مجلس به شورای نگهبان ارسال شد، اما سخنگوی شورای نگهبان در آخرین نشست خبری خود در سال ۱۴۰۱ گفت که طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌ها، با ابهاماتی مواجه است که تا پایان سال گزارش مبسوطی را ارایه خواهم داد و برخی عناوین مثل “بکارگیری” مشخص نیست آیا استخدام های رسمی و پیمانی را در بر می گیرد یا نه. همپنین عنوان “نیروهای شاغل” هم مشخص نیست که آیا شامل همه نیروهای دستگاه‌ها می‌شود یا نیروهایی مد نظر است که به صورت غیر مستقیم در دستگاه‌ها شاغل هستند. این طرح به دلیل برخی ابهامات به مجلس بازگردانده شد تا پس از رفع ابهامات، دوباره در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گیرد.

دوم اردیبهشت ماه سال جاری، سیدکریم حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت که پس از ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح داشت، برای بررسی به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

وی افزود: بررسی ایرادات این طرح در دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار دارد و ان‌شاءالله بزودی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد تا ایراداتی که وجود داشت برطرف شود.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

29 دیدگاه

  1. سلام
    با 26 سال خدمت شرکتی و کار معین و قبولی در امتحان استخدام سراسری کشور به خاطر سابقه انصراف دادم – الان بصورت کارمعین هستم و دیگه خسته شدم چون سهمیه نداشتم الان ابدارچی ما با 5 سال سابقه خدمت به استخدام رسمی تبدیل شد ولی بنده چون بچه روستایی هستم و سهمیه ندارم با 26 سال خدمت و داشتن مدرک دکترای تخصصی کار معین هستم
    حالا آقایون بفرمایند کجاش بی عدالتی هست
    میگم چون الان بعد دو سال و اندی هست که مسئولین تصمیمی نگرفتند و نخواهند هم گرفت پس الکی به این وعده دل خوش نکنید
    مرسی

  2. اگر این طرح شامل نیروهای قرادادمعین موجود که مشمول قانون سازمان اداری استخدامی که با آزمون وپس از گذراندن گزینش وسایر فرآیند های لازم استخدام شدند بشود وتبدیل به قراردادمعین قانون کار بشوند واقعا ظلم بزرگی از جانب نمایندگان مجلس در حق این افراد هست وبه جای ساماندهی نابود می شوند.

  3. با سلام.متاسفانه باساماندهی طرح کارکنان دولت افرادی که باپارتی و رابط وارد ادارات شدندرسمی می شوند که بعضی ها حتی اخلاق درستی بامردم هم ندارند فقط همین.. بااجرای این طرح نه ابادانی کشورم حاصل میشه نه هم عدالت اجرا میشه نه هم فاصله طبقاتی کم میشه… ،چرا که من جوان تحصیل کرده وبیکار ایرانی سالهاست که برای یک کار حتی شرکتی دربه در زدم ولی چون پارتی نداشتم میگفتندفقط از طریق ازمون استخدامی نیرو میگیریم درحالی که باچشمانمان شاهدیم افرادی باپارتی که بعداز ما مدرک گرفتند بدون ازمون درهمان اداره مشغول کارند ومن جوان که چندین سال است مدرک گرفتم بیکار،بدون ازدواج،بی سرپرست.این میشه که تمام آرزوها وامیدها رابه باد بدیم واز درس خواندن فقط افسردگی وبعد به بن بست و بعدهم خودکشی،کجای این عدالت داره…ایااین عدالته…؟

  4. ما حدودا هزار چهار صد نیروی ارکان ثالت که هر کدام حدود 20سال سابقه ی ما مستمر در شرکت ملی نفت ایران زیر نظر پیمانکار نیروی انسانی که خیلی از آیتم های ما رو با بی عدالتی میخورد ولیمه ما رو هم که به خاطر میان پرداخت میکند کار میکنیم چرا خود شرکت با ما قرارداد مستقیم و بصورت قراداد مدت معین نمیکنه دوست پیمانکار و بعضی از آقایان مفت خور رو از سفره کارگر کوتاه نمیکند همه بچه ها دارای مدارک دانشگاهی هستند

    1. یکی از مزیت های اجرای این طرح همینه که شما می فرمایید به بعدش دیگه شرکتی وجود نخواهد داشت که با پارتی بازی بشه ورود کرد و فقط با آزمون استخدامی باید وارد دستگاهی شد
      در ضمن خیلی از نیروهای شریف شرکتی با گذراندن آزمون های خاص خودش استخدام شدن و خیلی ها الان بالای 20 سال سابقه دارند و الان تو مار خودشون متخصص هستند کلی هم کار میکنند ولی حق و حقوقشون توسط واسطه ها ضایع میشه
      التماس تفکر 🙏

      1. نیروهای شرکتی باید تبديل وضعیت بشوند واگر اتفاق نیفتد این تسلسل ادامه پیدا می کند و همواره افرادي بدون آزمون یعنی پخمه سالاری بدون شایسته سالاري وارد ارگان های حکومتی میشوند وکشور را دچارعقبماندگی می کنند.

    2. شما چرا ناراحتی ؟
      از اولش هم همه با پارتی بازی میان سرکار،نمیدونم چرا این طرح به خیلیا فشار آورده حتما شما دختر رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور هستی چون ایشون هم میگه بار مالی داره انگار از جیب پدرش حقوق کارگران رو میخواد پرداخت کنه واقعا جای تاسف داره

  5. سلام چرا یکی با چهارده و پانزده سال خرید خدمت و اقعا به فکر این نوع قرداد باشید که در حق این گروه ظلم می شود هرلحظه استرس دارند که اخراج شوند پابه پا نیروی رسمی دارند کار می کنند

  6. سلام،همه شرکت ها و پیمانکاران فکرجیب خودشونند،چرا مسعولان به داد مردم نمیرسند،من که خودم برای پیمانکار کار میکنم،به غیر از مزد ناچیز هیچ ایتمی ندارم(اضافه کار،سختی کار،بن مسکن،صنوات)و غیره،اون اقایونی که تو شرکت ذوب آهن اصفهان زد و بند میکنند با پیمانکار واین وسط کارگر بدبخت زررشو می‌بینند چه کسی از مسولین پاسخگواست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام