آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تصویب موضوعاتی که می‌دانیم شورای نگهبان آن را رد می‌کند خلاف شرع، قانون، منطق، مروت و اخلاق است

تصویب موضوعاتی که می‌دانیم شورای نگهبان آن را رد می‌کند خلاف شرع، قانون، منطق، مروت و اخلاق است

شناسنامه قانون- نماینده مردم کاشمر در مجلس، گفت: طرح موضوعاتی که دولت توان عمل آن را ندارد و شورای نگهبان نیز آن‌ها را رد می‌کند برخلاف قانون و شرع است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خبرگزاری خانه ملت، جواد نیک بین در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: چرا هیات رئیسه اجازه می دهد پیشنهاداتی در صحن مطرح شود با اینکه می داند شورای نگهبان پس از تصویب آن را رد می کند برخی از دوستان و یا بعضا اعضای هیات رئیسه می گویند اجازه دهید مسئولیت برعهده شورای نگهبان قرار بگیرد.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس ادامه داد: این حرام است که ما برای نظام هزینه ایجاد کنیم زمانی که می دانیم دولت توان عمل به برخی از طرح ها، لوایح و پیشنهادات را با توجه به شرایط فعلی ندارد چرا اجازه می دهیم این موارد مطرح شوند، طرح برخی از موضوعات که می دانیم شورای نگهبان آن را رد می کند خلاف شرع، قانون، منطق، مروت و اخلاق است.

وی عنوان کرد: برخی ها اعلام می کنند اجازه دهید ما موارد را تصویب کنیم و دولت به آن عمل نکند تا مردم دولت را مقصر بدانند، درست است که ما به دولت انتقاد داریم اما نباید مشکلات را برعهده دیگران بیاندازیم اگر طرحی قابل اجرا نیست اجازه ندهید دیگران مجبور شوند مسئولیت آن را برعهده بگیرند.

نیک بین گفت: پس باید مسئولیت آرای خود را برعهده بگیریم، طرح اینگونه موضوعات خلاف قانون و انصاف است و در حوزه بودجه ریزی برخی پیشنهادات را به دولت می دهیم که اصلا قابل اجرا نیست و شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

عبدالرضا مصری در پاسخ به این تذکر آئین‌نامه‌ای، گفت: هیات رئیسه در هیچ مقطعی اعلام نکرده است که اگر پیشنهاد مغایر نظر شورای نگهبان است به آن رأی بدهید، در جلسات شاهد بوده‌اید که اعلام می‌کنیم پیشنهاد دارای مغایرت است، اما نهایت رأی مجلس باید ملاک قرار بگیرد و پس از اظهارنظر موافق و مخالف ناچار هستیم به رأی مجلس عمل کنیم.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام