اخبار اداری و استخدامی

لایحه بودجه 98 تا 10 روز آينده ارائه مي شود

خبر مورخ 25 آذر 1397

تشکیل جلسات سران سه قوه برای تعدیل بودجه ۹۸/لایحه 10 روز آينده ارائه مي شود

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه غیرعلنی پارلمان برای بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (25 آذر ماه 97) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه غلامرضا تاجگردون رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گزارشی از پیش‌بینی‌های بودجه سال 98 و ویژگی‌های آن به مجلس و نمایندگان خانه ملت ارائه کرد.

نعمتی اظهار داشت: در جلسه غیر علنی امروز مجلس در مورد بودجه سال 98 کل کشور توضیحاتی مطرح شد، با توجه به این که رهبر معظم انقلاب تذکراتی را به دولت برای تعدیل بودجه سال 98 داده بودند موارد در طول هفته گذشته بین سران سه قوه و مرکز پژوهش ها و کمیسیون برنامه و بودجه جلساتی برگزار شد.

وی افزود: جمع بندی این است که ما نیازمند بودجه واقعی که بر اساس آن اقدامات تولید و عمرانی انجام گیرد را نیازمندیم و همچنین باید بتوانیم مشکلات بازنشستگان را حل کنیم.

وی گفت: با توجه به فشارهای آمریکایی ها باید بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم، با توجه به جمع بندی های انجام شده امیدواریم این بودچه منشا اثر باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: بحث معیشت اولویت دولت و مجلس است و موضوعات عمرانی ، تولید و کمک به تولید جزو موضوعاتی است که باید به دنبال آن باشیم و باید بودجه را واقعی ببینیم.

نعمتی افزود: در 10 روز آینده بودجه به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود، در مورد این که بودجه چه قدر واقعی باشد تفاهم ها انجام شده و تاکیدمان این است که بودجه واقعی باشد.

شناسنامه قانون | 148482670841143000

خبر مورخ 25 آذر 1397

نوبخت در فراکسیون مستقلان: لایحه بودجه ۹۸ یکشنبه هفته آینده به مجلس تقدیم می‌شود

سخنگوی فراکسیون مستقلین گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد لایحه بودجه سال ۹۸ یکشنبه هفته آینده به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص جلسه فراکسیون مستقلان مجلس با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: نوبخت اعلام کرد احتمالا لایحه بودجه دچار تغییراتی خواهد شد؛ در بودجه سال ۹۸ پیش بینی شده است روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت به فروش برسد این در حالی است که در سال گذشته روزانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت به فروش می‌رسید.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد در بودجه سال ۹۸، ۱۲۶ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی و ۶۵ هزار میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی پیش بینی شده است.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس گفت: آقای نوبخت اعلام کرد احتمالا بودجه سال ۹۸ در دو سقف ۴۰۷ هزار میلیارد تومانی و ۴۳۶ هزار میلیارد تومانی برای بودجه سال ۹۸ تصویب شود.

وی ادامه داد: افزایش بودجه وزارت آموزش و پرورش به ۶۴ هزار میلیارد تومان و افزایش اعتبارات رفاهی و حمایت از مردم از ویژگی‌های بودجه سال ۹۸ است.

نوبخت اعلام کرد: یکشنبه هفته آینده لایحه بودجه ۹۸ به مجلس تقدیم خواهد شد.

خبر مورخ 21 آذر 1397

با توجه به لزوم انطباق هر چه بیشتر بودجه 98 کل کشور با رهنمودهای مقام معظم رهبری، احتمال دارد تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی به تعویق بیفتد.

شناسنامه قانون- با وجودی که موضوع تقدیم لایحه بودجه 98 از سوی رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی در دستور هفتگی مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه 1397/9/25 الی چهارشنبه 1397/9/28 قرار گرفته است اما روز مشخصی برای آن مشخص نشده است.

 دانلود دستور هفتگی جلسات

ضمن اینکه مطابق اخبار مربوط، در جلسه امروز صبح هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس جمهوری برگزار شد، هیئت وزیران ضمن قرائت رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره بودجه سال ۹۸ کل کشور و تأکید ایشان بر ضرورت‌های این امر، به بحث و تبادل نظر در این باره پرداخت. در ابتدای جلسه سازمان برنامه و بودجه کشور توضیحاتی را درباره تمایزاتی که در بودجه سال 98 متناسب با شرایط ویژه اخیر ایجاد شده است، به هیئت وزیران ارائه کرد و ادامه مباحث برای انطباق هرچه بیشتر بودجه کل کشور با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، به جلسه بعدی هیئت دولت موکول شد.

با توجه به اینکه اگر دولت جلسه فوق العاده ای برگزار نکند، طبق معمول عصر روز یکشنبه 25 آذرماه 1398 جلسه خواهد داشت، در این صورت، به دلیل تصمیم برای بررسی مباحث مربوط به انطباق هر چه بیشتر بودجه 98 با رهنمودهای مقام معظم رهبری، تقدیم لایحه بودجه 98 قطعاً به صحن علنی صبح روز یکشنبه 25 آذرماه نخواهد رسید. 

 

در همین ارتباط، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت که تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس به بعد از اعمال اصلاحات مدنظر رهبری توسط سران قوا موکول شد.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیش از این قرار بود رئیس جمهوری ۲۵ آذر برای تقدیم لایحه بودجه در مجلس حاضر شود؛ همچنان که بعد از جلسه روز گذشته سران سه قوه از سوی رئیس جمهوری مطرح شد، رهبری در دیدار سران سه قوه رهنمودهایی درباره بودجه سال آینده داشتند که بر این اساس قرار شد اصلاحات مورد نظر ایشان در لایحه بودجه اعمال شود.

به گفته نعمتی، تقدیم لایحه بودجه به مجلس به بعد از اعمال اصلاحات مدنظر رهبری در لایحه، توسط سران قوا، موکول خواهد شد.

 

مطالب مرتبط:

– لایحه بودجه سال 1398 کل کشور

– تأکید دولت بر رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت‌های بودجه سال ۹۸ کل کشور و لزوم بازنگری بر این مبنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام