آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

روحانی: امکان ایجاد اصلاحاتی در بودجه ۹۸ بر مبنای نظرات رهبر انقلاب

خبر مورخ ۲۱ آذر ۱۳۹۷

تأکید دولت بر رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت‌های بودجه سال ۹۸ کل کشور

در جلسه امروز صبح هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس جمهوری برگزار شد، هیئت وزیران ضمن قرائت رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره بودجه سال ۹۸ کل کشور و تأکید ایشان بر ضرورت‌های این امر، به بحث و تبادل نظر در این باره پرداخت.

به گزارش« پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» در ابتدای جلسه سازمان برنامه و بودجه کشور توضیحاتی را درباره تمایزاتی که در بودجه سال 98 متناسب با شرایط ویژه اخیر ایجاد شده است، به هیئت وزیران ارائه کرد و ادامه مباحث برای انطباق هرچه بیشتر بودجه کل کشور با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، به جلسه بعدی هیئت دولت موکول شد.

خبر مورخ 20 آذر 1397

رئیس جمهور دقایقی پس از اتمام جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که صبح امروز با حضور سران قوا برگزار شد، در یک گفتگوی زنده تلویزیونی به تشریح مهمترین محورهای مورد بحث و بررسی در این نشست پرداخت.

شناسنامه قانون | 118445 629

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای روحانی با اشاره به اینکه این جلسه یک نشست اقتصادی بود اما در عین حال در خصوص مسائل سیاسی نیز بحث شد گفت: در جلسات گذشته چارچوبی را تنظیم کرده بودیم که سیاست های آن به نحوی، بودجه سال آینده کل کشور را در نظر می گرفت.

وی افزود: مقام معظم رهبری رهنمون دادند و ما بر مبنای رهنمود جدید مقام معظم رهبری جلسه ای داشتیم که این سیاست ها را چگونه اجرایی و عملیاتی کنیم، البته جلساتی هم ظرف این هفته خواهیم داشت و تا هفته آینده نکاتی که مورد نظر مقام معظم رهبری است نهایی خواهیم کرد.

آقای روحانی ادامه داد: ممکن است بر این مبنا، در صورت نیاز در مواردی از بودجه سال آینده اصلاحاتی صورت بگیرد و ان شاء الله لایحه بودجه به زودی تقدیم مجلس خواهد شد.

رئیس جمهور سپس خطاب به ملت ایران گفت: بعد از 13 آبان که امریکایی ها بسیار در انتظار این بودند که شاهد یک به هم ریختگی در زمینه اقتصاد کشور باشند، مردم بزرگوار و همه فعالان اقتصادی به گونه ای عمل کردند که خوشبختانه همه چیز برعکس شد.

وی افزود: امریکایی ها می خواستند بعد از 13 آبان تورم، مشکلات اقتصادی، مسائل بازار، وضعیت ارز و همه چیز را به نحو دیگری ببینند که خوشبختانه هم بانک مرکزی، هم بخش های اقتصادی و هم مردم به گونه ای عمل کردند که کاملاً برای داخل کشور و دنیا محسوس است که آرامش مردم بعد از 13 آبان مقداری بیشتر شده و همه تلاش ها بر این است که این آرامش را ادامه بدهیم و بتوانیم مشکلاتی را که روی دوش مردم است، بکاهیم.

رئیس جمهور همچنین از عملکرد صادرکنندگان در هشت ماهه نخست امسال تقدیر و تشکر کرد.

ایجاد اشتغال و تأمین کالاهای اساسی؛ اولین اولویت بودجه 98

رئیس جمهور گفت: اولین اولویت ما در بودجه سال آینده ایجاد اشتغال و تأمین کالاهای اساسی است. 

آقای روحانی در ادامه سخنان خود بعد از پایان جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تقدیر از صادرکنندگان به دلیل پیشرفتی که در صادرات 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم، افزود: افزایش صادرات بیش از 13 درصد بوده است. 

رئیس جمهور با اشاره به چارچوب تعیین شده برای بازگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به داخل بازار و کشور گفت: راه حل مطمئنی برای درآمدهای ارزی پیش بینی شده است و این راه مطمئن را ادامه می دهیم.

آقای روحانی با بیان اینکه بخشی از جلسه امروز در مذاکره با وزیر نفت و شرایط فروش نفت گذشت، افزود: بحمدالله شرایط مناسب و خوبی داریم.

رئیس جمهور گفت: هدف امریکایی ها این بود که جلوی صادرات نفت ما را بگیرند ولی می خواهم به مردم بگویم صادرات نفت ما بعد از 13 آبان به مراتب از قبل از این تاریخ بهتر شده است.

آقای روحانی افزود:گزارش امروز وزارت نفت هم امیدوارکننده بود و مواردی هم که این وزارتخانه نیاز به تسهیلات دارد مورد توافق سران سه قوه قرار گرفت. 

رئیس جمهور تلاش امریکایی ها برای کاهش صادرات نفت ایران را ناموفق ارزیابی کرد و گفت: امریکایی ها خیلی تلاش کردند که کاری کنند تولید نفت کشورهای عضو اوپک کاهش پیدا کند که به هدف خود نرسیدند.

آقای روحانی افزود: امریکایی ها در اجلاس اخیر اوپک ناموفق بودند و جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه موفقیت های خوبی به دست آورد.

رئیس جمهور گفت: روند فروش نفت ما به همان صورت قبل از اجلاس ادامه خواهد یافت و ادامه می دهیم. 

وی در زمینه مسائل منطقه ای هم افزود: خوشبختانه حرکت ها به سود مردم منطقه است و شرایط یمن به گونه ای است که کسانی که می خواستند یمن را در اشغال خود داشته باشند، امروز احساس می کنند راهی جز صلح با مردم یمن ندارند. 

رئیس جمهور گفت: ما همواره از مذاکرات یمنی – یمنی پشتیبانی می کردیم و الان هم پشتیبانی می کنیم و امروز علامت ها برای رسیدن به آرامش در یمن بیش از گذشته است. 

آقای روحانی افزود: در سوریه هم شرایط به سمت صلح و آرامش بیشتر است و این به معنای موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه ای است و انشاءالله امیدواریم با توفیقاتی که مردم در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب خواهند داشت شاهد توفیقات بزرگتر باشیم.

رئیس جمهور با مفید ارزیابی کردن سفرهای استانی اخیر خود، گفت:​ ما شاهد افتتاح طرحهای زیاد و به ثمر رسیدن بسیاری از طرح ها هستیم.

آقای روحانی تصریح کرد: در جلسه سران قوا هم درباره طرح های ناتمام تصمیم های خوبی گرفتیم که به مردم واگذار شود. 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه تلاش خود را می‌کنیم تا روند اشتغال را بتوانیم برای سال آینده حفظ کنیم و مردم ما در کالاهای اساسی دچار مضیقه نباشند، اعلام کرد: تلاش می‌کنیم  اولین اولویت ما در بودجه سال آینده همین است که مردم از لحاظ کالاهای اساسی و مواد ضروری اطمینان داشته باشند و ارز مان در بازار یک ثباتی داشته باشد و بتوانیم حقوق افرادی را که حقوق ثابت دارند در حدی که توان داریم رشد بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام