آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

افزایش سقف معافیت مالیاتی سال ۱۴۰۲ تا ۱۰ میلیون تومان 

افزایش سقف معافیت مالیاتی سال ۱۴۰۲ تا ۱۰ میلیون تومان

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در نشست امروز پیشنهاد افزایش سقف معافیت مالیاتی مشاغل آزاد تا ۱۱۰ میلیون و معافیت ماهانه حقوق برای مزدبگیران دولتی تا ۱۰ میلیون تومان بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره دستورکار امروز این کمیسیون گفت: در این نشست پیشنهاداتی در خصوص نحوه پرداخت پاداش بازنشستگان، افزایش حقوق سربازان و تعیین معافیت مالیاتی برای حقوق‌بگیران دولتی و سقف درآمد حاصل از مشاغل آزاد بررسی و مصوب شد.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس افزود: دولت یک بندی در تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ آورده بود که بر اساس آن املاک دولتی را در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد تا با استفاده از درآمد حاصل از فروش آنها پاداش بازنشستگان را بپردازند که ما این بند را حذف کردیم چرا که به شدت به ضرر جامعه بازنشستگان بود.

وی تصریح کرد: افزایش حقوق سربازان از دیگر پیشنهاداتی بود که از سوی نمایندگان مطرح و تصویب شد، افزایش حقوق این قشر از جمله مواردی بوده که دولت با آن مخالفت کرده بود.

افزایش سقف معافیت مالیاتی سال ۱۴۰۲ تا ۱۰ میلیون تومان 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به پیشنهادی که در نشست کمیسیون اجتماعی ارائه داده است، افزود: یکی دیگر از پیشنهادات مطرح شده پیرامون تعیین معافیت ماهانه مالیات حقوق کمتر از ۷ میلیون تومان بود که ما این رقم را به ۱۰ میلیون تومان افزایش دادیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: دولت در لایحه بودجه بندی آورده بود که در آن درآمدهای سالانه کمتر از ۴۷ میلیون و پانصد هزار تومان برای مشاغل آزاد، معاف از مالیات می‌شوند که ما آن را مغایر با اصل ۳ قانون اساسی دانستیم و بر اساس پیشنهادی قرار شد این رقم به ۱۱۰ میلیون تومان درآمد در سال افزایش داده شود؛ بنابراین مشاغل آزادی که سالانه کمتر از این میزان درآمد داشته باشند، معاف از مالیات خواهند شد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
ایتا
eitaa.com/Shenasname
بله
https://ble.ir/Shenasname
سروش
splus.ir/Shenasname

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام