آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: درخواست جدول مقایسه‌ای از میزان دریافتی کارکنان دولت به تفکیک دستگاه

زنگنه در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان برنامه: درخواست جدول مقایسه‌ای از میزان دریافتی کارکنان دولت به تفکیک دستگاه/ فوق‌العاده ویژه کارمندان وزارت کشور افزایش یابد

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره شرایط نامطلوب میزان دریافتی حقوق و دستمزد کارکنان وزارت کشور، نوشت: ارتقای شاخص‌های حقوق و دستمزد در وزارت کشور عملا موجب ارتقای عملکرد سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها در حوزه استانی و شهرستانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محسن زنگنه نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در نامه‌ای خطاب به میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بر ضرورت رعایت عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد تاکید کرد و نوشت: با توجه به قانون جدید مصوب مجلس و امکان افزایش فوق‌العاده ویژه تا میزان ۵۰ درصد توسط دولت، پیشنهاد می‌شود این امر برای وزارت کشور به صورت کامل در بودجه ۱۴۰۲ اعمال شود.

در نامه زنگنه خطاب به معاون رئیس جمهور آمده است: نظر به اینکه ریاست محترم جمهور به طور مکرر بر رعایت عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد تاکید فرموده‌اند و اصلاح نظام حقوق و دستمزد دستگاه‌ها براساس عدالت از شعارها و برنامه‌های محوری دولت سیزدهم عنوان شده، به استحضار می‌رساند از جمله دستگاه‌هایی که درخصوص حقوق و دستمزد نسبت به سایر دستگاه‌ها، مورد اجحاف واقع شده، وزارت کشور می باشد.

وی در ادامه نامه تصریح کرده است: به رغم اینکه بار مدیریت منطقه‌ای در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی بر دوش بخش‌های ستادی این وزارتخانه و نیز استاندار‌ی‌ها و بخش‌های زیر مجوعه می‌باشد اما به جهت میزان دریافتی حقوق و دستمزد شرایط نامطلوبی دارد و همین امر موجب عدم اقبال نیروهای استخدامی برای انتقال به این وزارت خانه شده است.

زنگنه خطاب به میرکاظمی تأکید کرد: جنابعالی مستحضرید که حضور افراد مدیر و کاردان در بدنه وزارت کشور عملا می‌تواند تراز حکمرانی را بویژه حکمرانی منطقه‌ای را ارتقا دهد و این ناهمگونی سطح حقوق و دستمزد در وزارت کشور و وزارت خانه‌های دیگر نه تنها جاذبه‌ای برای انتقال افراد شایسته و کارآمد به وزارت کشور وجود ندارد بلکه حتی بسیاری از نیروهای کارآمد و شایسته این وزارتخانه رغبتی برای ماندن در این وزارت خانه یا پذیرش پست‌های مدیریتی ندارند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه این نامه نوشته است: ارتقای شاخص‌های حقوق و دستمزد در وزارت کشور عملا موجب ارتقای عملکرد سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها در حوزه استانی و شهرستانی خواهد شد و موجب تحقق سیاست‌های دولت محترم در سطوح مختلف منطقه‌ای کشور خواهد شد. با توجه به قانون جدید مصوب مجلس و امکان افزایش فوق العاده ویژه تا میزان ۵۰ درصد توسط دولت پیشنهاد می‌شود این امر برای وزارت کشور به صورت کامل در بودجه ۱۴۰۲ اعمال گردد و نیز سایر اختیارات سازمان استخدامی در خصوص کارکنان این وزارت خانه تا حد امکان و با هدف ایجاد عدالت دستمزد، مساعدت لازم مبذول شود.

زنگنه همچنین در ادامه تاکید کرد: دستور فرمائید تا جدول مقایسه‌ای از میزان دریافتی کارکنان دولت به تفکیک دستگاه در اختیار کمیسیون قرار گیرد.

میزان دریافتی کارکنان دولت
میزان دریافتی کارکنان دولت

4 دیدگاه

  1. دستگاه‌ها تقریبا مثل هم هستند متاسفانه نظارتی برپرداخت های شرکت‌های دولتی و دانشگاه‌ها که هیئت امنایی هستند نیست حتی در خود همان دانشگاه‌ها نیز تفاوت قابل توجه بین دریافتی های افراد با شرایط یکسان وجود ندارد در دانشگاه علوم پزشکی تفاوت دریافتی دو نفربا شرایط و مدرک تحصیلی و سوابق یکسان گاها تا دو برابر هم می رسد ،روئسای دانشگاه‌ها و معاونین آنها دریافتی های بالای ۱۰۰ میلیون تومان دارند مدیران بخش های مختلف اداری و درمانی دریافتی های سرجمع از ۳۰ میلیون تا ۵۰ میلیون دارند

  2. من نمیدونم منی که درآزمون استخدامی سازمان بهزیستی شرکت کردم و قبول شدم با کسی که آزمون استخدامی مثلا دانشگاه علوم پزشکی شرکت کرد و قبول شد چه فرقی باید داشته باشد که حقوق من هشت میلیون با پانزده سال سابقه کار و کارشناس مالی طرف مقابل فقط مزایای یک ماهه بیش از هفت میلیون است حقوق اون بیش از دوازده میلیون واقعا برای دولت عدالت محور متاسفم

    1. سلام حق با شماست بسیاری از وزارتخانه ها شرایط نامناسبتری دارند از جمله وزارت ورزش و جوانان کشور و علی الخصوص کارکنان ادارا استانها که از مزایای جنبی همانند استان تهران بی بهره هستند و اختلاف بسیاری در دریافتی های جنبی غیر از حقوق دارند عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام