آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

حداقل حقوق کارمندان دولت سال ۱۴۰۲ هفت میلیون تومان می‌شود

حداقل حقوق کارمندان دولت سال ۱۴۰۲ هفت میلیون تومان می‌شود

شناسنامه قانون- بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ حداقل حقوق کارمندان دولت در سال آینده ۷میلیون تومان پیشنهاد شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از تسنیم، اخبار دریافتی تسنیم از لایحه بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد دولت برای سال آینده کف حقوق کارمندان را ۷ میلیون تومان در نظر گرفته است،

این درحالی است که در بودجه ۱۴۰۱ حداقل حقوق کارمندان دولت حدود ۵ میلیون تومان بوده است. در سال ۱۴۰۱ ابتدا متوسط افزایش حقوق ۱۰درصدی در بودجه گنجانده شد اما در نیمه دوم سال دولت با افزایش مجدد ۱۰درصدی حقوق‌ها موافقت کرد و تحت لایحه‌ای جدید اصلاحات در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان اعمال شد.

این در حالی است که بر اساس دستورالعمل اجرایی قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری (بخشنامه شماره ۶۲۶۰۳ مورخ ۲۳/۰۸/۱۴۰۱ سازمان اداری و استخدامی کشور)، برای کارکنان مرد متأهل دارای یک فرزند، مبلغ حداقل دریافتی به ۶۹.۱۵۲.۱۴۲ رسیده بود. بر اساس مثال مذکور در جدول شماره (۱) این دستورالعمل:

مثال‏‏- برای کارمندانی که در سال جاری پس از اعمال افزایش‌­های موضوع این قانون، مجموع مبالغ مندرج در حکم کارگزینی آنها کمتر از مبلغ پنجاه و شش میلیون (۵۶،۰۰۰،۰۰۰) ریال بوده و تفاوت تطبیق جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دریافت می­‌دارند، به قرار جدول شماره (۱) عمل می‌شود. (در این مثال مقادیر فرضی و برای مرد متأهل دارای یک فرزند در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.)

جدول شماره (۱)

اقلام مندرج در حکم کارگزینی آخرین حکم کارگزینی قبل از اعمال افزایش قانون ترمیم حقوق سال ۱۴۰۱ میزان افزایش با اعمال قانون ترمیم حقوق سال ۱۴۰۱ مبلغ حکم کارگزینی پس از اجرای قانون ترمیم حقوق سال ۱۴۰۱
مجموع مبالغ مندرج در آخرین حکم کارگزینی
(با اعمال ضریب سال ۱۴۰۱)
۳۴.۳۱۳.۷۱۵ ‏-‏-‏- ۳۴.۳۱۳.۷۱۵
تفاوت تطبیق جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه ۱۴۰۱ ۱۶.۵۵۶.۱۹۵ ‏-‏-‏-‏- ۱۶.۵۵۶.۱۹۵
کمک هزینه عائله مندی ۴.۰۷۳.۸۹۵ ۲.۰۳۶.۹۴۷ ۶.۱۱۰.۸۴۲
کمک هزینه اولاد (برای هر فرزند بدون محدودیت) ۱.۰۵۶.۱۹۵ ۱.۰۵۶.۱۹۵ ۲.۱۱۲.۳۹۰
ترمیم حقوق
۳۰۰۰ امتیاز ‏/معادل ریالی آن
‏-‏-‏- ۱۰.۰۵۹.۰۰۰ ۱۰.۰۵۹.۰۰۰
مجموع ریالی حکم کارگزینی ۵۶.۰۰۰.۰۰۰ ۱۳.۱۵۲.۱۴۲ ۶۹.۱۵۲.۱۴۲

د

لازم به ذکر است بر اساس برنامه دولت، برای افزایش حقوق کارکنان متوسط افزایش ۲۰درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با ابراز اینکه “در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش حقوق ۲۰درصدی کارمندان هستیم”، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش لحاظ شده است، همچنان مدل دقیق این افزایش مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

4 دیدگاه

  1. سلام چرا کارکنان خانم رسمی شهرداریها حق اولاد ندارند پس چطوری به فرزند آوری تشویق بشن ..واقعا یک مادر کارمند حق داره حق اولاد داشته باشه

  2. با سلام و عرض ادب و احترام . خواهشن یه خرده تو پرداخت حقوق ها عدالت و برقرار کنید آخه مگه میشه تو یه مجموعه زیر نظر قوه قضاییه یک کارمند بخواد ۶میلیون حقوق بگیره و یک نفر دیگر شاید کار هم کار بکند حداقل بالای ۱۲میلیون حقوقش باشه.اونایی که دم از عدالت علی میزنن الان وظیفشون چیه.

  3. اگر در سال دیگر حداقل حقوق هفت میلیون بخواهد بشود یعنی به کارمند فرضی که با ترمیم حقوق حکمش به شش میلیون و نهصد رسیده است قرار هست یک درصد به حقوقش اضافه شود؟!!!!!

  4. سلام و عرض ادب و احترام، خواهشان بازنگری کنید در افزایش حقوق ها، طبق قانون حقوق ها باید بر اساس تورم واقعی که الان بالای 60 درصد شده و خط فقری که الان بالای 18 میلیون شده افزایش پیدا کند، این حقوق‌های کم جوابگوی ده روز زندگیه، حقوق‌ها ریالی شده هزینه ها دلاری، خواهشان رسیدگی بفرمایید. ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام