آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

اگر در تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن تاخیر ایجاد شود تخلف هیات رئیسه است

اگر در تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن تاخیر ایجاد شود تخلف هیات رئیسه است/ قرار نیست همه کارها را با دولت هماهنگ کنیم

شناسنامه قانون- نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اینکه دولت مخالفت کلیت این مساله است چنین نیست، کلیات در مجلس تصویب شد و دولت هم مخالفتی نکرد؛ اما دولت می‌گوید با توجه به اینکه جامعه آماری‌شان زیاد است و از طرفی اطلاعات اولیه را ندارند. در واقع نگران بزرگی و سنگینی این کار با توجه به حجمی که دارد هستند.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از ایلنا، ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با علت مخالفت دولت با پیگیری و تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت که تاکنون روند کار را با کندی مواجه کرده است، گفت: نظر دولت این است که کماکان می‌گوید این طرح بار مالی دارد و یک کار حجیم و بزرگی است که ما فعلا بستر مناسب را برای اجرای این کار نداریم. ما هم معتقدیم که با توجه به اینکه بازه زمانی برای این طرح مشخص نکردیم و محدودیتی برای اجرا ندارد که مثلا طی یک سال همه این نیروها ساماندهی شوند، در عمل اجرای آن با مشکلی مواجه نخواهد بود.

وی ادامه داد: ما به دولت گفتیم که شما می‌توانید اجرای این طرح را حداقل با همان اطلاعات موجود در سامانه آغاز کنید که در حدود ۳۰۰ هزار نفر هستند و بعد برسیم به گروه‌های بعدی که براساس آمار و اطلاعات در اختیار ما حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند.

نماینده مردم گرمی در مجلس افزود: ما در همین رابطه دو بار با هیات رئیسه مجلس با حضور آقای قالیباف جلسه داشتیم و نهایتا نتیجه این شد که طرح به صحن علنی بیاید و صحن در این زمینه تصمیم بگیرد و اگر هم شورای نگهبان به این ایراد بگیرد ما برویم رایزنی کنیم و ادله خود را ارائه کنیم.

اگر در تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن تاخیر ایجاد شود تخلف هیات رئیسه است

اسماعیلی ادامه داد: این بحث باید طی هفته آینده انجام شود، ما براساس آیین نامه درخواست اولویت این طرح را با ۱۵۶ امضاء به هیات رئیسه ارائه کردیم که آقای قالیباف در این زمینه ملاحظاتی داشتند و قرارشد کمیسیون یک اصلاحی داشته باشد که این هم انجام شد و الان هیچگونه مشکلی از نظر ما به عنوان کمیسیون تخصصی نیست و اگر در تصویب طرح در صحن تاخیر ایجاد شود هیات رئیسه دارد خلاف آیین نامه عمل می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در پاسخ به این سوال که «با توجه به درخواست اولویت این طرح طی هفته آینده یا دو هفته آینده در صحن مطرح خواهد شد؟»، ابراز داشت: به عقیده ما این طرح هفته آینده باید به صحن بایید، همین الان هم با توجه به رفع همه ایرادات و انجام اصلاحات در کنار نامه درخواست اولویت که نسبت به این طرح نوشته شده است باید مطرح می‌شد و اگر بیش از این با تاخیر مواجه شود یک اقدام خلاف آیین نامه است.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که «چطور دولت با طرح‌هایی که بار مالی دارند مانند رتبه‌بندی معلمان یا افزایش حقوق هم موافقت می‌کند یا حتی لایحه می‌دهد اما این طرح علیرغم تاکید رئیس‌جمهور بر عدالت پرداختی با مخالفت مواجه شده است؟»، گفت: ببینید اینکه دولت مخالفت کلیت این مساله است چنین نیست، کلیات در مجلس تصویب شد و دولت هم مخالفتی نکرد؛ اما دولت می‌گوید با توجه به اینکه جامعه آماری‌شان زیاد است و از طرفی اطلاعات اولیه را ندارند، یعنی به عنوان مثال نمی‌دانند چه تعداد شرکت‌ دارند که به صورت پیمانکاری دارد نیرو جذب می‌کند، حتی تعداد نیروهایی که شرکتی، حجمی یا انواع دیگر هستند را هم ندارند بنابراین می‌گویند در ابتدا باید یک جمع بندی و ارزیابی نسبت به این مساله داشته باشیم. در واقع نگران بزرگی و سنگینی این کار با توجه به حجمی که دارد هستند.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت ما به عنوان کمیسیون تخصصی مجلس تمامی اقدامات لازم را انجام دادیم و این مطالبه مردم از نمایندگان است. ما قرار نیست که همه اقدامات مان را نعل به نعل با دولت هماهنگ کنیم؛ ما با دولت همراهی و کمک می‌کنیم اما جایی که مطالبه عمومی است کوتاه نمی‌آییم.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

11 دیدگاه

  1. قرار نیست با این طرح نیروی شرکتی امنیت داشته باشه این قرارداد مستقیم هم سه ماه یه بار باید برید امضا کنید و اگر بعد از سه ماه از شما راضی نبودند اخراج میکنند به غیر از رسمی و پیمانی بقیه اش سر کاری هست دلخوش نباشید الان که حقوق و مزایای شرکتی بهتر از کارمند رسمی شده تو خیلی از دستگاهها

  2. سلام ، بنده کارشناس یک اداره دولتی هستم و با حداقل حقوق سالیانه سال هست که بعنوان یک نیروی شرکتی در حال کار هستم دیگر هیچ امیدی به این صحبت‌ها ندارم سالیان است که برخی از همین افراد رو که دق دقه بزرگ شدن دولت رو دارند رو دیدم که آشنایان خود رو بصورت قراردادی و سپس رسمی جذب کرده‌اند ولی الان نگران جامعه آماری و ی سری الفاظ به ظاهر زیبا و روشنفکرانه هستند.

  3. سلام جهت اطلاع همه هم میدونیم
    یه کار رو نمیشه ۱۰۰درصد انجام داد
    شما با داده های موجود و نیروهای که اطلاعات اونها دردسترس هست اقدام کنید بعدش یواش یواش همه درمسیر درست قرارمیگیرند تجربه اینوثابت کرده است مهم شروع کارهست که سازمان استخدامی بنا به سیاست های خودشون ظاهرا انجام نمیدن

  4. اولا اینکه گفته میشه آمار درستی از تعداد این نیروها در دست راس نیست خب درست نیست چرا که تمام ارگان های دولتی و وابسته به دولت باید تعداد تمام کارمندان و نوع قرداد اونها رو در سامانه پاکنا ثبت میکردند که اگر نکردند متخلف هستند و خلاف کردن و اگر از پاکنا هم نمیتونن آمار دربیارن همه این نیروها از شرکت ها براشون بیمه رد شده و شرکت های طرف قرار داد هستند و نیروهای شرکتی یک اداره هم همه همدیگرو میشناسند ،دوما اینکه میگن بودجه نیست هم یا محل بودجه معلوم نیست بازم دروغ بزرگ هست خب اکثر نیروها در قالب قرداد سازمان یا شرکت دولتی و…. در قالب حجم هستند خب چطور میشه مقدار قرداد حجم معلوم باشه اما بگن برای تبدیل وضع پول نیست ؟ پولی که بابت یک نیروی شرکتی در قرارداد حجم پرداخت میشه و مقادیر میصارف دیگر معلوم و واضح هست پس کافیه مبلغ دریافتی نیروی شرکتی بعلاوه حق بیمه سهم کارفرما و عیدی و پاداش از کل قرداد کم بشه ،بالاسری حق کارفرما و مخارج شوینده و طی و…. و مصرفی به دست میاد

  5. از کسانی که پیگیر اجرای این طرح هستند کمال تشکر.

    ولی بدانید و آگاه باشید و بعضی ها خودشون هم می دانند که در شهرداری تهران نیروی خدمات شهری به جای مثلا ۱۰۰ نیرو ۳۰ نیرو می گیرد و چون از افغان ها استفاده می کنند معمولا هیچ وقت آمار درستی ارائه نمی دهند.
    در سازمان های شهرداری بعضی مزایده و بعضی مناقصه هستند و سالیان سال کار کردند بعضی ها با بیمه و بعضی ها بدون بیمه و همیشه با تعویض پیمانکار بدون داشتن سنوات دوباره از اول مثل یک کارگرصفر شروع به کار می کنیم.

    حق وحقوق این همه کارگر به کجا می رود؟؟؟؟

  6. خدا خیرتون بده ایشالا این طرح بزرگ وانقلابی وبت شکن هرچه سریع تر تصویب واجرا بشه وبرای 22بهمن خبر خوبی بهمون برسه. چه جوره که اینا آمار پرندگان مهاجر دریاچه ارومیه رو دارن ولی آمار این همه نیروی روزکار وواقی روندارن ؟ پس کد بیمه شده .کد محل اشتغال .وکدملی وشناسه اقتصادی برای چیه؟.اصلا مگه ازکسی که اطلاعی ازش نیست حق بیمه ومالیات حقوق کم میشه!! پس این کسورات رو برچه اساسی گرفته میشه وبه کجا میره! اصلا طرح بارمالی داشته باشه مگه راه دوری میره خرج خودمون وخانوادمون میشه اونم تو این اوضا تورم وحشت ناک.

  7. چرا اینقدر تعلل میکنند چطور طرح رتبه بندی معلمان که بار مالی داره رو تصویب میکنند اونوقت طرح ساماندهی کارکنان دولت رو نه؟ مرکز قانون گذاری خودش به آیین نامه مجلس اهمیت نمیده وای به حال بقیه!!

  8. با سلام،
    لطفا با توجه به عنوان مطرح شده رای بدهید یعنی موضوع را گم نکنید، « طرح ساماندهی کارکنان دولت » برای کسانی کار کنید که در مجموعه دولت هستند و بیش از نیمی از عمر خدمتی خود را انجام داده اند.

  9. آقایان نمایندگان آیا از تبدیل وضع ایثارگران آسیب شناسی کردید والان با فشار می خواهید طرح ساماندهی را اجرا کنید .
    شما دنبال رای آوردن در اسفند سال بعد هستید نه دنبال یه حق .

    1. با سلام
      من کاری به حرف ها ندارم فقط یه چیز برام سواله داخل شعبه ایی که کار میکنم ۵۰ نفر شاغل هستن که ۳ نفر شرکتی هستیم که طرح تغییر وضعیت نیروهای ایثارگران اومد و یک ماهه اجرا شد و مستقیم رسمی شدن فقط من ماندم .
      حالا سوال من البته بهتر بگم صدا نفر مثل من اینه که گناه ما چیه که پدرانمون جبهه نرفتن یا شاید سنشان به جبهه نمیخوره مثلا پدر بنده دوران خدمتش زمان شاه بود سنش به جنگ تحمیلی نمیخوره.
      یعنی کارگران که ایثارگر نیستن جز این دولت نیستن
      حداقل می تونستن بقیه رو پیمانی یا ماده ۲۰ کنند ولا به همین راضی هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام