آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

صِرف این که بگوییم یک نفر با ما بوده است پس باید به او پست و مقام بدهیم درست نیست

رییس سازمان اداری و استخدامی: دولت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به صندوقهای بازنشستگی کمک می‌کند/ صِرف این که بگوییم یک نفر با ما بوده است پس باید به او پست و مقام بدهیم درست نیست

شناسنامه قانون- معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: هم اینک دولت سالانه حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به طور مستقیم به صندوقهای بازنشستگی کمک می‌کند که این مبلغ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که همه از بیت المال پرداخت می‌شود در حالی که قرار بود صندوقها خودکفا باشند.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از ایرنا، میثم لطیفی روز پنجشنبه در دوره توانمندسازی مسوولان سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور در مشهد افزود: گروههای اندیشه ورز بسیج در حل مسایل روز نظام اداری که دولت آنها را احصا کرده است کمک و یاری کنند که یکی از این مسایل، بهره وری کم صندوقهای بازنشستگی است.

وی ادامه داد: تورم، مسکن و انرژی از دیگر مسایل احصا شده است و سالهای سال مساله مسکن رها شد و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، تکلیف قانونی دولتهای قبل بود که به آن عمل نشد همچنین ما در کشورمان ۲ برابر چین و ۱۵ برابر ژاپن انرژی مصرف می‌کنیم و اگر قیمت بخواهد افزایش یابد جامعه کشش ندارد و با قیمت پایین نیز مصرف بالاست.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت:جامعه در حال پیر شدن است. مساله نهاد خانواده، رشد و شکوفایی آن و جوانی جمعیت از دیگر مسائلی است که اهمیت فراوان دارد.

لطیفی افزود: بهره وری نیروی انسانی اداری از دیگر مسایل مهم است. دولت ۲ و نیم میلیون کارمند دارد که با خانواده شان حدود ۱۰ میلیون نفر به طور مستقیم تحت تاثیر دولت هستند و به طور میانگین ۱۰ میلیون تومان برای ۱۷۶ ساعت کار کارمندان پرداخت می‌شود که اگر هزینه محل کار، آب، برق و گاز را هم محاسبه کنیم عدد آن خیلی بیشتر می‌شود.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: یکی از مسایل دیگر، سلامت اداری است، سفارشهای بی جا و پارتی بازی، عدم شایسته سالاری در انتصابات، کنارزدن نخبگان و جلو انداختن افراد متوسط از دیگر مسایل مهم است و باید کاری کرد که رضایت مردم جلب شود.

لطیفی با بیان این که مشی رییس جمهور بر شایسته سالاری است افزود: باید آدمهای متدین، انقلابی توانمند و با انگیزه را پیدا کنیم و به صِرف این که کسی در دولت قبل کار کرده نباید باعث شود که او را کنار بگذاریم و این کار درستی نیست بلکه اگر مدیری ناکارآمد باشد و کار مردم را انجام ندهد و یا تفکرات سیاسی را در کارها دخالت دهد باید کنار برود.

وی ادامه داد: همچنین صِرف این که بگوییم یک نفر با ما بوده است پس باید به او پست و مقام بدهیم نیز درست نیست بلکه ملاک، شایسته سالاری است و نباید در دام جنگ قدرت گرفتار شویم و بسیج هم دنبال پست و مقام و جایگاه نیست.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر گفت: جریان شناسی نفاق را باید شناخت و سپس تحلیل کرد که چرا نفاق جرات پیدا کرده و همه امکانات خود را به میدان آورده است.

لطیفی افزود: یکی از دلایل جدی این است که دشمنان از اتفاقات مثبت کشور با حضور حضور دولت سیزدهم به طور جدی نگران شدند. آنها به برخی از مشکلات داخلی کشور دل بسته بودند اما به یک باره دیدند که دولت با انرژی و نگاه امید بخش مسیر جدیدی را شروع کرده است به همین دلیل حساس و نگران شدند و همه امکانات خود را به میدان آوردند.

وی تاکید کرد: بسیج ادارات نباید به یک اتاق محدود شود بلکه حلقه وصل دستگاهها با بدنه مردم بسیج ادارات است.

3 دیدگاه

  1. جناب لطیفی عزیز بنده ۲۵ سال سابقه اجرایی دارم و در تمام این ۲۵ سال بسیجی وار برای اعتلای نظام و پیشبرد اهداف نظام تلاش کردم حدود ۱۵ سال سابقه مدیریت میانی دارم که ۸ سال آن در زمان دکتر احمدی نژاد بوده است ،اخیرا شخصی رل خارج از مجموعه اداره کل به اداره کل ما آوردند که این شخص می گوید من خود قانونم،و به هیچ قانونی پایبند نیست دستورات غیر قانونی بدون مرقوم نمودن آن می دهد و با هوچی گری و توهین اصرار به انجام دستور های شفاهی غیر قانونیش دارد نظر خودش را مافوق قوانین مالی و محاسباتی قانون خدمات کشوری و هر قانون جاری دیگر در کشور می داند می گوید من با نفوذ هستم حتی استاندار و معاونین استاندار را من تعیین و برکنار می کنم ،طی این شش ماه آنقدر ناحقی و بی عدالتی در حق ما کرد که جایی هم نبود فریادمان را برسانیم ،مسئله شخصی هم نیست مدیریتی و اداری است ، در نهایت یک روز بدون هیچ دلیلی بل بی احترامی تمام ابلاغ برکناری بنده را زد و تا ۱۵ روز حتی جای نشستن نداشتم ،و هر لحظه به بنده در میان همکاران توهین می کند ،خواستم بگویم صحبت های شما استاد عزیز که معتقدم از صمیم قلب و از موضع دولت انقلابی حضرت آیت الله دکتر رییسی رئیس جمهور محترم بیان فرمودید متاسفانه توسط چنین افرادی نادیده گرفته می شود …بنده از نظر سیاسی هم زاویه ای با این شخص ندارم و از مسئولین ستادهای جناب دکتر رییسی درراستان نیز بودم و جرم بنده تنها و تنها انجام امور مالی و اداری در کوتاهترین زمان و با رعایت قوانین موضوعه بوده است،به نظر شما با محدودیت استخدام می شود بدون مجوز چند نفر را در اداره دولتی استخدام کرد؟ایشان اصرار به استخدام چند نفر از دوستانش بدون مجوز و تامین اعتبار دارد که علیرغم پیگیری سازمان مدیریت مجوز نداد و این آقا قبول ندارد که نمی‌شود!بودجه اداره کل ما ۸ میلیارد تومان است ایشان می گوید این بودجه کم است باید ۱۲۰ میلیارد تومان!!!!بودجه آنهم برای یک اداره کل ۵۰ نفری اخذ کنید ،سئوالم اینجاست در کجای تاریخ برنامه و بودجه کشور یک دستگاه رشد ۱۵۰۰ درصدی بودجه دارد؟به چه دلیل یک مدیر که باید به تنگناهای بودجه ای کشور آشنا باشد باید اصرار به اخذ بودجه غیر واقعی بکند!؟چرا مدیری که انتصاب دادید به قوانین اولیه آشنایی ندارد و درک درستی از شرایط ندارد لذا در عین حالی که مدیر تازه منصوب شده با ۳۴ سال سن ۱۷ سال از بنده از نظر سنی کمتر است و حتی یک روز سابقه اجرایی در سطح کارشناسی هم در دولت و دستگاه‌های اجرایی ندارد .

  2. پس حتما تو ایران زندگی نمی کنید و خود شما نیز بر اساس توان مدیریت قوی انتخاب شده اید که ساختار نظام اداری از هم پاشیده را نمی بینید حداقل با این شعارها ناراحتی کارمندان را زیاد نکنید .

  3. جناب لطفی سری به ادارات دولتی بزنید ببینید دوستانتان چکار کرده اند نیروهای متخصص روز به روز کمتر می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام