اخبار اداری و استخدامی

شیوه آزمون های استخدامی دولت برای ایجاد عدالت و کارآمدی بیشتر در فرایند جذب تغییر می‌کند

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه پیام نور خبر داد: شیوه آزمون های استخدامی دولت برای ایجاد عدالت و کارآمدی بیشتر در فرایند جذب تغییر می‌کند/ تمركز بر ارتقای سطح كیفیت آموزش مدیران دولتی

شناسنامه قانون- مرکز آموزش مدیریت دولتی در راستای گسترش و همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهش‌های کاربردی و مشاورۀ تخصصی مدیریت، ۲۳ آذر، تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه پیام نور امضا کرد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش مدیریت دولتی، مراسم امضای این تفاهم‌نامه در مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد و طرفین به مدت دو سال و در زمینه تعامل علمی و تبادل ظرفیت‌های دانشی و مهارتی موجود به منظور تحقق اهداف، همکاری، تعامل و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آموزشی طرفین و نیز تبادل محتوا و منابع علمی، آموزشی و پژوهشی به تفاهم رسیدند.

در این مراسم، محسن میری؛ رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی، ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه بیان کرد: مرکز آموزش مدیریت دولتی در رویکرد جدید، در نظر دارد تصدی‌گری در حوزه آموزش کارکنان دولت را به حداقل برساند و بر ارتقای سطح کیفیت آموزش مدیران متمرکز شود.

شیوه آزمون های استخدامی دولت تغییر می‌کند

وی از تغییر شیوه آزمون‌های استخدامی خبر داد و گفت: آزمون‌های استخدامی در شیوه جدید، زیرنظر سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان سنجش و مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار می‌شود تا شاهد عدالت و کارآمدی بیشتر در فرایند جذب متقاضیان و علاقه‌مندان خدمت در نظام اداری کشور باشیم.

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی ادامه داد: استفاده از توانمندی‌های استادان و مدرسان برجسته مرکز و دانشگاه در آموزش‌های تخصصی و کاربردی و همچنین همکاری جهت انجام مطالعات راهبردی و میان رشته‌ای از جمله محورهای همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه است که انتظار می‌رود از این طریق، آموزش‌های مهارتی توسعه یابد و این فرصت مناسبی است تا کیفیت آموزشی دوره‌ها را ارتقا پیدا کند.

ابراهیم تقی‌زاده؛ رئیس دانشگاه پیام نور نیز با بیان اینکه دانشگاه پیام نور با چهار هزار عضو هیأت علمی، ظرفیت‌ دانشگاهی مناسبی را در زمینه‌های تولید محتوا و تعاملات آموزشی و پژوهشی در اختیار دارد، گفت: با توجه به حرکت دانشگاه‌ها به سمت و سوی دوره‌های مهارتی، این دوره‌های مهارتی در رشته علوم انسانی باید بازنگری شوند و دانشگاه پیام نور در حدود ۴۶۰ شهر، شعبه دارد که ظرفیت کارمندان، دانشجویان و استادان آن بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: دانشگاه آمادگی دارد در زمینه برگزاری و اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز مدیران و کارکنان دولت مانند دوره‌های MBA و DBA با استفاده از امکانات یادگیری الکترونیکی با مرکز آموزش مدیریت دولتی همکاری کند.

وی ظرفیت آموزشی دانشگاه پیام نور در کشور را کم نظیر دانست و افزود: در زمینه دوره‌های آموزشی ویژه استادان که مدنظر مرکز آموزش مدیریت دولتی است با توجه به تجارب ارزندۀ اعضای هیأت علمی، فضای تبادل آموزشی و پژوهشی و تولید محتوا فراهم است. در حوزه آزمون نیز برجسته‌ترین شیوه آزمون کشوری را بعد از سازمان سنجش دارا هستیم. همچنین در حوزه آزمونِ بدون کاغذ، عملکرد دانشگاه منحصربفرد است؛ زیرا می‌توانیم آزمون را در زمان واحد برای ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در بستر فضای مجازی با امنیت کامل برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر اینکه توسعه علوم انسانی در دستور کار دانشگاه پیام نور است، گفت: ۲۰ تا ۳۰ واحد درسی در رشته علوم انسانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا آموزش‌ها به سمت آموزش مهارتی هدایت شوند؛ زیرا معتقدیم که آموزش باید منجر به یک مهارت شود.

در پایان این مراسم، میری از ورود ارزیابان آموزشی به عرصه سنجش در سال ۱۴۰۲ خبر داد و بر استفاده از ظرفیت دانشگاه پیام نور به منظور ارزیابی دوره‌های آموزشی در آینده‌ای نزدیک تاکید کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام