آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

پیگیری اجرای بخشنامه مجتمع های اداری/ شهرستان کوهسرخ استان خراسان رضوی به عنوان پایلوت

پیگیری اجرای بخشنامه مجتمع های اداری/ شهرستان کوهسرخ استان خراسان رضوی به عنوان پایلوت

شناسنامه قانون- نشست بررسی «نحوه استقرار نمایندگی‌ دستگاه‌های اجرایی در مجتمع‌های اداری» با حضور معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور و معاونان توسعه مدیریت و منابع دستگاه‌های اجرایی، ۱۵ آذرماه در سالن امیرکبیر این سازمان برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، در این نشست بر تدوین نمودار اجرایی مشخص شامل زمان‌بندی، برنامه‌ریزی و نظارت بر استقرار و راه‌اندازی مجتمع‌ها تدوین شده از سوی وزارت کشور برای شهرستان‌هایی که فاقد مجتمع اداری هستند، تأکید شد.

همچنین، وزارت کشور تهیه ماتریسی را برای شهرستان‌های مشمول ایجاد مجتمع اداری، شامل «تعداد ساختمان‌های دولتی هر شهرستان و تعیین ساختمان‌هایی که قابلیت استفاده به عنوان مجتمع را دارند»، «تعداد دستگاه‌های اجرایی (موجود) در هر شهرستان»، «برآورد تعداد پست سازمانی و نیروی انسانی مورد نیاز هر شهرستان برای فعالیت در قالب مجتمع اداری» از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها بر عهده گرفت.

در پایان این نشست، شهرستان کوهسرخ در استان خراسان رضوی، به عنوان شهرستان پایلوت، مکلف شد ظرف مدت دو هفته نمایندگی خود در این شهرستان را به صورت کامل مستقر کند.

گفتنی است، در بند ۳ اصل اول قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و قانون مدیریت خدمات کشوری بر «حذف تشکیلات غیرضرور» تأکید شده است. در همین راستا، تشکیل مجتمع‌های اداری با تعریف «اجتماع واحدهای اداری دستگاه‌های اجرایی در سطح یک شهرستان در یک یا چند ساختمان یا یک یا چند طبقه در یک مکان واحد»، با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور به تصویب هیئت وزیران رسید. بخشنامه مجتمع های اداری در مهرماه ۱۴۰۱ از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

دانلود بخشنامه مجتمع های اداری

هدف از تشکیل مجتمع‌های اداری، خدمت‌رسانی با هزینه کمتر و بهره‌وری بالاتر به مردم عنوان شده است. در این مجتمع‌ها نیروهای متخصص و نماینده دستگاه‌های اجرایی مستقر هستند و مردم می‌توانند خدمات مدنظر خود را در یک مکان دریافت ‌کنند که ضمن افزایش رضایتمندی مردم، نظام اداری نیز چابک خواهد شد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام