آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

محمدرضا عارف: تاکید بر جوان‌سازی نظام مدیریتی کشور/ از طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان حمایت می‌کنیم

شناسنامه قانون | aref

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، محمدرضا عارف در نشست علنی امروز یکشنبه (31 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور، گفت: چهل سال است که به عنوان خدمتگزار انقلاب و امروز به عنوان وکیل شما فرصت پیدا کردم تا دغدغه‌ها و خواسته شما را بشنوم و در صدد تحقق آنها اقدام کنم. می‌دانم که به وضعیت موجود نقد جدی دارید. من نیز همانند شما وضعیت موجود را شایسته ایران و ایرانی نمی‌دانم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اصل سوم قانون اساسی را همیشه به خود یادآوری می‌کنم که دولت موظف شده تمام امکانات خود را به کار گیرد تا رفع تبیض‌های ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، اقتصادی عادلانه جهت ایجاد رفاه، رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت و زمینه‌های تغذیه، مسکن، بهداشت و کار و تامین حقوق همه جانبه افراد، ایجاد امنیت غذایی و تساوی حقوق در برابر قانون فراهم شود.

تاکید بر تقویت و توسعه گفت‌وگوی ملی

وی افزود: متاسفانه هنوز تا تحقق این امر فاصله داریم، این فاصله با آرمان‌های انقلاب در کنار دغدغه‌های مردم سبب شده تا امروز پیشنهاد کنم مطابلات زیر را در اولویت قرار دهیم و متعهد شویم که این اولویت‌ها را مجدانه پیروی کنیم. نخست تقویت و توسعه گفت‌وگوی ملی است؛ این روزها که استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی بسیج شده و پروژه انزوای اقتصادی ایران را دنبال می‌کند بیش از هر زمان دیگری لازم است خود تحریمی و خوزنی داخلی را کنار بگذاریم.

محصورین و دلسوزین انقلاب را باید به آغوش جامعه بازگردانیم

عارف تاکید کرد: کشورداری سلیقه‌ای مانع پیشرفت شده است، تنگ نظری‌های حزبی، جریانی و قبیله‌ای دل‌ها را از هم دور کرده است لذا کدورت ها را کنار گذاشته و آغوش خود را باز کنیم، همه باید دست به دست هم داده و محصورین و دلسوزین انقلاب را به آغوش جامعه بازگردانیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گفت‌وگو و تعامل را باید جایگزین دعواها و تنش‌های بی حاصل کرده و تنش و اختلاف سلیقه را هم بپذیریم و در جهت رشد و توسعه کشور به کار ببندیم. با وجود تفاوت‌ها، فصل مشترک همه ما اگر پیشرفت، اقتدار، سربلندی و عزت ایران اسلامی باشد، کافی است.

بازگشت ایرانیان به آغوش وطن یکی از اقدامات ضروری است

وی دومین اولویت را بازگشت ایرانیان به آغوش وطن دانست و گفت: ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند، نخبگان، دانشمندان و سرمایه‌گذاران هر کجا که باشند پاره تن ما هستند لذا شرایط برای بازگشت آنها را باید تعبیه کنیم، چه بسیار دانشمندان، هنرمندان و کارآفرینانی را در غربت از دست داده و پس از مرگشان در رسانه‌ها از آنها تجلیل می‌کنیم.

عارف با بیان اینکه این درد مزمن جامعه را بدون جستجو در احوال یکدیگر و با ترویج تحمل تفاوت‌ها و تاکید بر نقاط مشترک تحمل باید کرد، گفت: این اقدامات برای رسیدن به نقطه مشترک لازم است تا تحولی را در جامعه رقم بزنیم. تمام دوستداران عزت و سربلندی ایران باید برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی تلاش کنند.

منابع را باید به سمت خانواده‌های آسیب‌پذیر سوق داد

وی چرخش چرخ زندگی مردم و کسب و کارها را دیگر اولویت دانست و تصریح کرد: اینکه هر خانواده ایرانی بخواهد سرپناهی مطمئن و شغلی آبرومند داشته باشد، خواسته به حقی است لذا باید کوشید تا با اجرای بسته‌های حمایتی هدفمند زندگی مناسبی را برای همه فراهم کنیم و این ممکن نخواهد بود مگر اینکه منابع محدود به سمت خانواده‌های آسیب‌پذیر سوق دهیم و تمام برنامه‌های حمایتی خود را تجمیع، هدفمند و مشروط کنیم.

عارف ادامه داد: وظیفه ماست تا فرایندهای تاسیسی و اداره کسب و کار را با تعامل نهادهای دولتی و قضایی را تسهلیل و از سوی دیگر امنیت سرمایه‌گذاران را تضمین کنیم.

مطابله تماشای خانوادگی مسابقات ورزشی را نباید به بحران لاینحل تبدیل کرد

وی افزود:اعتماد به مردم و ارتقای نشاط اجتماعی هم از دیگر اولویت‌ها است. نتایج پژوهش‌های اجتماعی نشان می‌دهد که سطح نشاط اجتماعی در ایران به شدت سقوط کرده است، آیا این نتیجه برخوردها و تصمیم غلط اجتماعی نیست؟ نشاط اجتماعی بزرگترین سرمایه کشور و ملت و حق طبیعی مردم است.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مطالبه تماشای خانوادگی مسابقات ورزشی را به بحران لاینحل تبدیل نکنیم، به مردمان با فرهنگ خود باید اعتماد کنیم لذا وقت آن است که مجلس به وظیفه خود عمل کند. هرگونه برخورد و تصمیم حاکمیت باید با ملاحظه تاثر آن بر نشاط اجتماعی باشد.

تامین امنیت کاری و حرفه‌ای فعالات محیط‌زیست ضروری است/ لزوم پرهیز از اتهامات امنیتی و اطلاعاتی بی‌مورد به خبرگان

وی حل بحران محیط زیست و آب را هم یکی از اولویت‌ها برشمرد و گفت: هر روز با بحران‌های متعدد ریستی و آبی اعم از گرد و غبار، تنش‌های آبی و آلودگی متنوع آب و خاک و هوا مواجهیم لذا برای حل آنها اقدامات ذیل ضروری است؛ استفاده از تمام ظرفیت‌های آبی کشور در تامین نیازهای آبی، توجه به اصل دیپلماسی سازنده با کشورهای همسایه برای حل مشکلات آبی و زیست‌محیطی، توجه به امنیت کاری و حرفه‌ای برای کارشناسان و دلسوزان این بخش‌ها، پرهیز از اتهامات امنیتی و اطلاعاتی بی‌مورد به خبرگان و جوانان این سرزمین، توجه جدی و سریع و کارشناسی به خواسته‌ها و اعتراضات آبی و زیست‌محیطی کشور.

تاکید بر جوان‌سازی نظام مدیریتی کشور/ از طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان حمایت می‌کنیم

عارف جوان‌سازی نظام مدیریت کشور را هم جزء اولویت‌ها دانست و گفت: تجربه سال‌ها به من آموخت که بهترین سرمایه توسعه؛ جوانان عالم و بهترین سیاست؛ سپردن امور به دست جوانان متخصص و باانگیزه است. نظام مدیریتی کشور پیر و فرتوت شده است و همه ما با افتخار باید پلی باشیم برای مدیریت جوانان و برای جوان شدن نظام خسته مدیریت اجرای کشور. از این رو از طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان حمایت کرده و امیدواریم با اجرای این طرح پوست اندازی بهتری در مدیریت اجرایی کشور رخ دهد و حلقه خسته و بسته مدیریتی شکسته شود و هوای تازه به جان نظام مدیریتی بدمد.

نوسازی نظام حقوقی کشور لازمه رفع فساد، ناکارآمدی و عدم انسجام

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: نوسازی نظام حقوقی در کشور داریم، نظام ما دوران مهمی را پیش رو دارد و اقدامات مهمی را باید در قوه قضاییه پیش ببرد و برای اینکه بتوانیم قادر به چنین اقداماتی باشیم باید نظام اداری کشور روزآمد و اصلاح شود، ساز و کار شفافیت، پاسخگویی و توانمندی باعث می‌شود سه مساله فساد، ناکارآمدی و عدم انسجام حل و فصل شود.

سرمایه هر کسی حرف‌هایی است که برای نگفتن دارد/ نگفتن بد نیست اما دروغگویی به هر بهانه‌ای توجیه پذیر نیست

وی یادآور شد: از استاد بزرگوار دکتر علی شریعتی آموختم که «سرمایه هر کسی حرف‌هایی است که برای نگفتن دارد»، به راستی که سکوت دردمندانه بالاترین فریادها است. نگفتن بد نیست اما دروغگویی به هر بهانه‌ای توجیه پذیر نیست. در دوران خدمتگزاری به مردم صدای انتقادها و اعتراضات را شنیدم و آنچه در بالا مطرح شد تنها عصاره و بخشی از انتظارات مردم است.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم از غوغاها و تنش‌های ما خسته‌اند. در روزهایی که بلند صحبت کردن در رسانه‌ها جذابیت دارد، توجه به زیرساخت‌ها و در آرامش به زیربناها پرداختن جسارت و شهامت می‌خواهد. امروز فکر می‌کنم که پیگیری مطالبات فوق جزء اولویت‌ها و زیرساختی ترین امور است که باید به آنها بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام