آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی کارمندان زن

پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی کارمندان زن

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از ارایه پیشنهادی مبنی بر پرداخت حق عائله مندی کارمندان زن بخش دولتی خبر داد.

پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی به کارمندان زنبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: کمیته زنان و خانواده در شورای عالی آمار مصوب شد بنابراین می‌توان به طور دقیق آمار زنان در بخش‌های مختلف را جمع‌آوری کنیم و به عنوان مرجع رسمی، عهده دار این آمار باشیم.

وی افزود: دریافت حق عائله‌مندی برای کارکنان خانم بخش دولتی را مطرح کرده‌ایم، ولی باید مصوب شود. گفته شده چون تامین هزینه خانواده بر عهده مرد است، پس حق عائله‌مندی باید مربوط به مردان باشد.

خزعلی درباره دورکاری بانوان شاغل هم اضافه کرد: دورکاری با مشکلاتی از جمله اینکه مدیران همکاری لازم را ندارند، مواجه است که باید قانون دورکاری تعدیل شود تا همکاری بیشتر مدیران را در پی داشته باشد.

وی درباره میزان اجرا شدن قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تصریح کرد: اجرای این قانون بر عهده ستاد ملی جمعیت است، اما در زمینه بخش‌هایی که مرتبط با ما بوده تلاش کرده‌ایم. کار ما اجرا نیست بلکه سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت بر دستگاه‌ه است.

مطالب مرتبط: کمک هزینه عائله مندی و اولاد کارمندان زن

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

36 دیدگاه

  1. باسلام،بنده به عنوان یک کارمند خانم باردار تاکنون از هیچ یک از مزایای طرح جوانی جمعیت برخوردار نشده ام،بنابه گفته مدیران سازوکار دورکاری در اداره فراهم نیست و امکان دورکاری وجود ندارد از طرفی ساعت کاری طولانی و گاها وضعیت نامساعدجسمانی تحمل این ساعات کاری را طاقت فرسا میکند
    از عزیزان مسئول خواهشمندیم ساعت کاری برای بانوان باردار هم همچون بانوان شیرده کاهش یابد.

  2. سلام خدمت سرکار خانم خزعلی ما زنان شاغل در دستگاههای اجرایی از شما ممنون هستیم با این پیشنهاد خوب که در جلسه مطرح شد . باور کنید این همه تبلیغ در رابطه با جوانی جمعیت می شود هنوز اون نتیجه ای که باید گرفته شود حاصل نشد . همه ما باور داریم که هزینه زندگی بسیار سخت شده . پیشنهاد ما زنان شاغل در دستگاههای دولتی این هسست اگر به خانمها حق عائله مندی و اولاد داده شود نتیجه مثبت در زمینه شعار جوانی جمعیت خواهیم گرفت .

  3. با سلام.حق مسکن و عائله شامل کارمندان زن باید بشود اصلا ربطی ندارد همسر بیکار یا شاغل باشد.عیدی به همکار من که کارگری است کارمند هست به ازای هر فرزند مبلغ اضافه به عیدی شد و همسرش فرهنگی ایشون مبلغ عیدی مربوط به فرزندان دریافت کرد این کجا عدالت هست.فقط تبعیض قائل شدن دولت بین ارگانها هست.

  4. سلام و عرض ادب
    چطور میشه زمانی که گفته شد و درخواست شد ساعت کاری بانوان تعدیل پیدا کند گفتن اینجوری تبعیض جنسیتی محسوب میشه حالا که بحث عائله مندی هست فقط به اقایون تعلق میگیره تبعیض نیست
    کاش یه خرده مدافع حقوق بانوان درجامعه با توجه به این که تمامی امورات فرزندان و‌رسیدگی با مادر خانواده هست رسیدگی بشه
    سپاس

  5. با سلام
    طرح بسیار عالی است در صورتی که اجرایی شود
    چنین تبعیض های غیر کارشناسانه در جامعه اسلامی باید به حداقل برسد چه فرقی بین کارمند خانم و آقا هست؟
    مگر یک خانم درآمدش را در خانواده خرج نمیکند؟

  6. خیلی خوب میشه اگه به زنان کارمند حق اولاد یدهند.
    زنانی که شوهرشون شغل آزاد دارند ولی خانم کارمند هست حق اولاد نمیگیرن

  7. پیشنهاد عالی است، امیداوریم که مصوب شود.
    خانم هایی که کارمند هستند و همسرشون دارای شغل آزاد یا بیکار دارند، حق اولاد و عائله مندی به کارمند زن تعلق نمی گیرد.
    ولی خانم هایی کارمندی که سرپرست خانواده هستند هم حق اولاد و عائله مندی خودشون را دریافت می کنند و هم حق اولاد همسر فوت شده.

  8. باعنایت به اینکه فلسفه کار برابر در قبال مزد و حقوق برابر زیر سوال است … نباید از آیتمهایی که این تفاوت رو دامن می زنه در حکم حقوقی بیاد و دولت برای ترغیب فرزند آوری کل مردم باید سیستهایی با دایره شمول بیشتر بیش بینی بفرماید

    1. عالی اگر واقعا رسیدگی بشه .برای حمایت از خانواده ساعت کاری بانوان اگر 1/30ساعت کم شود هم در شلوغی متروها این همه مشکلات برای خانم ها پیش نمی آید هم اینکه از لحاظ کنترل ترافیک و هم اینکه کانون گرم خانواده حفظ می شد .

  9. با سلام خدمت سرکار خانم خزعلی ما زنان شاغل در دستگاههای اجرایی از شما ممنون هستیم با این پیشنهاد خوب که در جلسه مطرح شد . باور کنید این همه تبلیغ در رابطه با جوانی جمعیت می شود هنوز اون نتیجه ای که باید گرفته شود حاصل نشد . همه ما باور داریم که هزینه زندگی بسیار سخت شده . پیشنهاد ما زنان شاغل در دستگاههای دولتی این هسست اگر به خانمها حق عائله مندی و اولاد داده شود نتیجه مثبت در زمینه شعار جوانی جمعیت خواهیم گرفت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام