اخبار اداری و استخدامی

پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی کارمندان زن

پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی کارمندان زن

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از ارایه پیشنهادی مبنی بر پرداخت حق عائله مندی کارمندان زن بخش دولتی خبر داد.

پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی به کارمندان زنبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: کمیته زنان و خانواده در شورای عالی آمار مصوب شد بنابراین می‌توان به طور دقیق آمار زنان در بخش‌های مختلف را جمع‌آوری کنیم و به عنوان مرجع رسمی، عهده دار این آمار باشیم.

وی افزود: دریافت حق عائله‌مندی برای کارکنان خانم بخش دولتی را مطرح کرده‌ایم، ولی باید مصوب شود. گفته شده چون تامین هزینه خانواده بر عهده مرد است، پس حق عائله‌مندی باید مربوط به مردان باشد.

خزعلی درباره دورکاری بانوان شاغل هم اضافه کرد: دورکاری با مشکلاتی از جمله اینکه مدیران همکاری لازم را ندارند، مواجه است که باید قانون دورکاری تعدیل شود تا همکاری بیشتر مدیران را در پی داشته باشد.

وی درباره میزان اجرا شدن قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تصریح کرد: اجرای این قانون بر عهده ستاد ملی جمعیت است، اما در زمینه بخش‌هایی که مرتبط با ما بوده تلاش کرده‌ایم. کار ما اجرا نیست بلکه سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت بر دستگاه‌ه است.

مطالب مرتبط: کمک هزینه عائله مندی و اولاد کارمندان زن

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

36 دیدگاه

  1. سلام بنده با وجود سه فرزند که سه قلو هستند مجبورم به خاطر شرایط اقتصادی به سرکار بروم. کل حقوقم خرج خانواده میشه در عصر حاضر خرج زندگی را هم مرد میدهد هم زن
    خواهشمندم موضوع حق عائله مندی و حق اولاد برای کارمندان زن هم پیگیری شود تا به نتیجه برسد.

  2. باسلام امروزه هزینه زندگی فقط با مرد نیست و خانم کارمند حقوقشو توی خانه برا بچها و همسر خرج میکنه چه استدلالی ک میگن خرج با مرده!!!

  3. با سلام
    *پرداخت پول بدون هیچ برنامه و خروجی، این مورد بابت کدام خروجی یا ایتم رفاهی هست؟
    *چرا به مردان فاقد زن وحتی معیل که فرزند دارند ولی همسر ندارند، پرداخت نمی شود؟
    *عایله مندی به سربار هزینه زندگی و. افراد تحت نظر مرد تعلق می گیرد؟ در فقه نفقه فرزندان و همسر امری است واجب و این حق در راستای اجرای بهتر تکالیف قانونی و شرعی پرداخت می شود وتحت عنوان کمک است ـ گرچه واقعا ناچیز است ـ اما شوهر زن کارمند که خود کارمند است، عایله زن است؟
    *«وی افزود: دریافت حق عائله‌مندی برای کارکنان خانم بخش دولتی را مطرح کرده‌ایم»، ایا ایشان فقط نماینده زنان کارمند است؟ درخصوص کارگران زن؟؟؟؟؟
    * پرداخت حق عایله محلی از اعراب ندارد، اما با توجه به قانون فرزند آوری چرا به صورت پلکانی به خانم ها دارای فرزند حق فرزند داده نشود، نه از بابت هزینه ها، بلکه از باب تشویق به فرزند آوری …

  4. سلام درود بر خانم خزعلی عزیز که لااقل به فکر حقوق بانوان شاغل هستن انشاا… با پیگیری ایشان نتیجه بده و عدالت اجرا بشهو ما بانوان شاغل در ادارات هم بتونیم حق اولاد و عائله مندی بگیریم.

  5. سلام و خسته نباشید پیشنهادی که برای افزایش حق اولاد به کارکنان و بازنشستگان خانم ادارات دولتی دادین ممنون خوبه چون خیلی از خانم‌ها همسرشون شاغل نیستند که حق اولاد بگیرند ودارای فرزند مجرد و بیکار دارند انشااله این مصوبه تصویب کنید

  6. با سلام چرا خانمی که متاهل هست و ازدواج کرده حقوق مجردی بگیره هنوز میخوان آمار بره بالا و جوانان ازدواج کنن واقعا این قانون خوبی نیست گناه که نکرده ازدواج کرده .عائله مندی نگیره چرا حقوق مجردی بگیره پس متاهلی چی میشه

  7. با سلام عدالت حکم می کند این حق عایله مندی و اولاد به همه کارکنان دولتی تعلق گیرد چه فرقی بین زن و مرد کارمند هست! مگر به زن که کارهای خانه هم به عهده اش هست در ادارات کار کمتری محول می شود که استدلال کرده اند چون مردان نان آور خانه هستند این حق تعلق بگیرد؛ خیلی از زنان هستند که این وظیفه رو بر عهده دارند.لطفا پیگیری شود که مصوب گردد.

  8. همیشه برام سوال بود که در جامعه امروز که زن و مرد هر دو دارن برای اقتصاد خانواده کار میکنن و زحمت میکشن چرا حق عائله مندی و حق اولاد نباید به خانمها تعلق بگیره.. چه بسا که در بعضی از خانواده های امروزی خانمها نقش بیشتری در اقتصاد خانواده دارن تا آقایون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام