اخبار اداری و استخدامی

قانون ترمیم حقوق اضافه کار و سایر مزایای پرداختی را شامل نمی‌شود

نماینده مجلس: قانون ترمیم حقوق اضافه کار و سایر مزایای پرداختی را شامل نمی‌شود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که قانون ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری شامل اضافه کار نخواهد شد و تنها یک میلیون تومان به حقوق دریافتی کارکنان دولت در پایان هر ماه اضافه می‌شود.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا افزایش حقوق کارمندان دولت شامل سایر مزایا همچون اضافه کار خواهد شد؟ گفت: در حکم کارگزینی برای محاسبه اضافه کار فرمول مشخصی وجود دارد. این فرمول بدین گونه است که جمع سه آیتم حق شغل و حق شاغل و فوق‌العاده مدیریت، تقسیم بر ۱۷۶ می‌شود و عدد به دست آمده به عنوان یک ساعت اضافه کار محاسبه می‌شود. کارمند دولت تا سقف ۱۷۵ ساعت در ماه می‌تواند اضافه کار داشته باشد که محاسبه آن بر اساس این فرمول است.

وی ادامه داد: در قانون مربوط به افزایش حقوق‌ها، ۳۰۰۰ امتیاز در احکام کارگزینی و قراردادهای کارکنان در قالب ترمیم حقوق مصوب شد که برای آن هم مقرر شده در ردیف جداگانه‌ای در حکم کارگزینی به نام ترمیم حقوق اضافه شود. لذا با توجه به اینکه این موضوع در هیچ کدام از سه آیتم مربوط به محاسبه اضافه کار یعنی حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده مدیریت نیامده است، این قانون شامل اضافه کار نخواهد شد و صرفا یک میلیون تومان در حکم کارگزینی قید می‌شود.

این نماینده مجلس توضیح داد: بر این اساس حقوق آبان ماه یک فرد در مقایسه با مهر ماه تنها یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که اگر این فرد مرد متاهل و دارای فرزند باشد شامل افزایش حق عائله مندی و حق اولاد هم خواهد شد.

ارکانی مجددا در جمع بندی گفت: افزایش حقوق‌ها شامل اضافه کار و سایر مزایای پرداختی نخواهد شد و به آنها تسری پیدا نمی‌کند. این موضوع هم بخاطر تاکید سازمان برنامه و بودجه بود که پرداختی بیشتری نداشته باشد. از این رو موضوع ترمیم حقوق در ردیف جداگانه‌ای در حکم کارگزینی اضافه می‌شود.

بیشتر ببینید: دستورالعمل اجرایی قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری

3 دیدگاه

  1. آیتمی که روی هیچ کدام از ردیفهای حکم کارگزینی و محاسبات حقوق هیچ تاثیری ندارد و صرفا یک میلیون تومان به حکم اضافه می کند چرا باید مشمول کسور بازنشستگی و مالیات شود؟ 7% بیمه و 10% مالیات که مجموعا 17% از مبلغ یک میلیون تومان همان ابتدا کسر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام