اخبار اداری و استخدامی

سامانه سخا (سامانه خدمات الکترونیک قضایی دیوان عدالت اداری)

رییس دیوان عدالت اداری ضمن مثبت ارزیابی کردن راه اندازی سامانه سخا گفت که راه‌اندازی این سامانه منجر به سهولت در دسترسی به خدمات دیوان عدالت اداری و ثبت دادخواست‌ها می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدکاظم بهرامی در مراسم رونمایی از سامانه خدمات الکترونیک قضایی (سخا) که امروز در دیوان عدالت اداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: ما همواره از خدمات و فناوری های معاونت فناوری قوه قضاییه بهره برده ایم اما امروز تحول دیگری را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه مردم به دیوان عدالت اداری نیازمند هستند، گفت: فکر راه اندازی دیوان بعد از انقلاب فکر نو و خوبی بود. کاری که امروز انجام می شود باعث سهولت در دسترسی به خدمات دیوان و ثبت دادخواست‌ها می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: مختومه پرونده ها در سال ٩٥، ١٠٧ هزار پرونده بود اما در سال ٩٦ حدود ٣٦ هزار پرونده مختومه شد. یعنی ٢٦.٢ درصد افزایش مختومه در شعب بدوی داشتیم. همچنین در سال ٩٦ حدود ٧٥ هزار پرونده در شعب تجدیدنظر مختومه شده که حدود ٢٢ هزار پرونده بیشتر از سال ٩٥ است.

رییس دیوان عدالت اداری افزود: در هیات عمومی نیز در سال گذشته ۱۷۷۹ پرونده مختومه شد که ۲۱۱ پرونده بیش‌تر از سال ۹۵ بوده است.

1 دیدگاه

  1. با سلام و احترام یکی از کارهای ارزشمند ریاست محترم دیوان همین ایجاد شرایط برای ثبت دادخواست بدوی و تجدید نظر در سامانه سخا است که افراد می توانند خود این کار را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام