آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

محمد ابویی سرپرست اداره کل مجلس و استان‌ها سازمان اداری و استخدامی کشور

محمد ابویی سرپرست اداره کل مجلس و استان‌ها سازمان اداری و استخدامی کشور/ دومین جلسه هم‌اندیشی اداره کل مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی کشور با معاونان توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، ۲۷ مهر برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، دستور کار این نشست، بررسی وضعیت موجود معاونت‌های توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، طراحی چارچوب‌های کلی برای احصای موضوعات و مسائل و همچنین ارائه راهکار‌های پیشنهادی برای تعامل هرچه بهتر بود.

تأکید محمد ابویی بر تعامل با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها

محمد ابویی، سرپرست اداره کل مجلس و استان‌ها هدف از برگزاری این هم‌اندیشی را بررسی مسائل و مشکلات در حوزه استان‌های سازمان و همچنین تلاش برای ارائه راهکارهای پیشنهادی و دستیابی به یک الگوی روشن برای حل مسائل عنوان کرد و گفت: تعامل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها با دفتر امور مجلس و استان‌ها و تبادل نظر برای حل موضوعات و رفع چالش‌های موجود، از ضروریاتی است که دستاوردهای ارزشمندی را به همراه خواهد داشت و می‌تواند با تبیین و ابلاغ سیاست‌ها و برنامه‌های کلی مورد نظر سازمان اداری و استخدامی کشور موجب بالندگی فعالیت‌ها در استان باشد.

در ادامه این نشست، معاونان توسعه مدیریت و سرمایه انسانی استان‌ها به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و بر موضوعاتی نظیر «ضرورت تداوم این نشست‌ها و توسعه تعامل استان و مرکز»، «طرح مسائلی در ارتباط با ساختار سازمانی استان‌ها»، «ضرورت تعریف نقش موثرتری برای این معاونت‌ها در پیشبرد اهداف سازمانی و فعال‌کردن آن‌ها» تأکید کردند.

در این نشست همچنین پیشنهادهایی در خصوص تسهیل در ارتباط میان مرکز و استان‌ها، تمرکززدایی و دادن اختیارات بیشتر به استان‌ها، تقویت نظام مشارکت در تصمیم‌سازی، برگزاری جلسات آموزشی حضوری و وبیناری، ایجاد سامانه آمار و اطلاعات اداری استان‌های کشور مطرح شد.

از جمله نتایج دومین جلسه هم‌اندیشی استانی، ایجاد کارگروه‌های هم‌فکری بر اساس موضوعات احصاشده با هدف تمرکز بر موضوعات مشخص و ارائه جمع‌بندی و تنظیم و تدوین نتایج و راه‌حل‌ها از مجموعه ‌نظرها و پیشنهادهای ارسالی بود.

گفتنی است، در ساختار سازمان اداری و استخدامی کشور، امور حقوقی از واحد مجلس تفکیک شده است؛ محمد ابویی سرپرستی اداره کل مجلس و استان‌ها را برعهده دارد. پیش از این حیدرعلی نوروزپور ریاست این بخش را برعهده داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام