آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تمدید شناورسازی ساعت کاری ادارات تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۱

تمدید شناورسازی ساعت کاری ادارات تا پایان آبان ماه با تصمیم هیئت دولت (تصویب‌نامه شماره ۱۳۹۲۰۰/ت۶۰۳۹۷هـ مورخ ۱۴۰۱/۸/۷ هیئت وزیران)

وزارت کشور ـ سازمان اداری و استخدامی کشور

هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۱/۸/۱ به پیشنهاد شماره ۱۴۰۱/۱/۲۲۷۶۲ مورخ ۱۴۰۱/۷/۲۶ استانداری تهران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

تمدید شناورسازی ساعت کاری ادارات تا پایان آبان ماه با تصمیم هیئت دولت

۱- ضمن موافقت با مفاد بخشنامه شماره ۶۰۳۹۷/۱۱۵۰۰۸ مورخ ۱۴۰۱/۶/۳۰ و نتایج مثبت ناشی از اجرای آن در زمینه مدیریت تقاضای سفرهای شهری، کاهش شدآمد (ترافیک) سنگین در معابر اصلی تهران، افزایش بهره‌وری، انعطاف‌کاری و کاهش حجم رفت و آمد کارکنان دولت و اثرات جانبی آن، کلیه دستگاه‌های اجرایی مستقر در تهران مکلفند در آبان ماه سال جاری نیز نسبت به اجرای طرح شناورسازی ساعت آغاز فعالیت خود از ساعت (۷/۰۰) الی (۹/۰۰) صبح به مدت دو ساعت اقدام نمایند.

میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق با ضوابط و مقررات ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری (رعایت سقف (۴۴) ساعت در هفته) می‌باشد و پایان فعالیت کارمندان متناسب با ساعت ورود خویش در محل کار، به صورت شناور خواهد بود.

۲- به منظور خدمات‌رسانی مطلوب و حسن اجرای این تصویب‌نامه شروع به کار برخی دستگاه‌های اجرایی به شرح زیر تعیین می‌شود:

الف- شروع به کار خدمات‌رسانی بانک‌ها ساعت ۷/۳۰ تعیین می‌شود و حضور کارمندان بانک‌ها نیم ساعت زودتر (ساعت ۷/۰۰) می‌باشد.

ب- ساعت شروع به کار شیفت صبح مدارس مقطع ابتدایی شهر تهران ساعت ۸/۳۰ صبح و مدارس مقطع متوسطه ساعت ۷/۳۰ تعیین می‌شود. مدارس ابتدایی به نحوی برنامه‌ریزی نمایند که از ساعت ۷/۳۰ صبح نسبت به پذیرش دانش‌آموزان اقدام و در فرصت مذکور فوق برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی صورت پذیرد.

پ- شروع به کار نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی پس از اخذ مجوزهای لازم، ساعت ۶/۳۰ صبح و قبل از آن تعیین می‌شود.

ت- ساعت شروع شیفت صبح کارخانجات و کارگاه‌ها ساعت ۶/۰۰ صبح تعیین و متناسب با آن سایر شیفت‌های کاری نیز اصلاح می‌شود.

ث- هرگونه تردد، تخلیه و بارگیری کامیون و کامیونت از ساعت ۶/۳۰ صبح تا ساعت ۹/۰۰ صبح ممنوع می‌باشد. پلیس راهور موظف به اجرای طرح تشدید برخورد و اعمال قانون با متخلفان توقف‌های غیرمجاز و سد معبر می‌باشد.

۳- مسئولیت اجرای این تصویب‌نامه به عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی خواهد بود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت شود که آغاز به کار ادارات هیچ خدشه‌ای در نحوه پاسخگویی و ارائه خدمات به عموم مردم، خصوصاً دستگاه‌های بهداشتی، درمانی، امدادی و خدماتی ایجاد ننماید. در صورت بروز هرگونه مشکل یا ابهام در پیاده‌سازی طرح، دستگاه اجرایی باید برای تسهیل در امر خدمت‌رسانی، هماهنگی لازم را با استانداری تهران به عمل آورد.

۴- تنفیذ این مصوبه منوط به ارزیابی آثار و نتایج آن در بهره‌وری دستگاه‌ها، کاهش شدآمد (ترافیک) و تصویب هیأت وزیران خواهد بود.

معاون اول رئیس‌‎جمهور- محمد مخبر

مطالب مرتبط:

دانلود فایل pdf بخشنامه‌ها در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام