آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

برنامه استخدام یک هزار نخبه تا پایان سال در دستگاه‌های اجرایی بدون آزمون

برنامه استخدام یک هزار نخبه تا پایان سال در دستگاه‌های اجرایی بدون آزمون/ ظرفیت جذب نخبگان بسیار بالاتر است

شناسنامه قانون- میثم لطیفی، روز ۲۶ مهرماه در آیین افتتاحیه دوازدهمین همایش ملی نخبگان، راه تحول بهینه در نظام اداری کشور را بهره‌مندی و استفاده از نخبگان و استعدادهای برتر دانست.

استخدام یک هزار نخبه در دستگاه‌های اجرایی

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور رئیس امور اداری و استخدامی کشور از همکاری با بنیاد ملی نخبگان در راستای ایجاد شغل‌های جدید برای نخبگان و افزایش ظرفیت جذب نخبگان خبر داد و گفت: در حال حاضر عدد جذب و استخدام یک هزار نخبه مطرح است، اما اینجا اعلام می‌کنم که بیش از این عدد ظرفیت جذب نخبگان در ساختار اداری و اجرایی کشور وجود دارد.

میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در اختتامیه دوازدهمین همایش ملی نخبگان که در محل سالن اجلاس برگزار شد عنوان کرد: باید از ظرفیت نخبه‌ها در سیستم دولت بهره ببریم. امروز نیازمند حضور نخبگان در نظام علمی، سیاسی و فرهنگی کشور هستیم زیرا آنها شاهکار رشد جامعه محسوب می‌شوند.

لطیفی با بیان اینکه نخبگان صرفاً نخبگان علمی نیستند ادامه داد: نظام سیاسی و علمی کشور نیازمند حضور هرچه بیشتر نخبگان است. در هر صورت نخبگان باید دست به دست هم بدهند تا برای حل مسائل جامعه گام بردارند.

وی از استقبال این سازمان و تدوین برنامه‌ای ویژه برای حضور هر چه بیشتر نخبگان خلاق در نظام اداری و اجرایی کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: ۴ ماه گذشته طی توافقات و تفاهم نامه‌هایی با دکتر ستاری درصدد برآمدیم تا امکان حضور نخبگان در فضای علمی و اداری کشور را فراهم کنیم. اکنون ۴ ماه از اجرای این تفاهم نامه می‌گذرد و امیدواریم به مرور بهتر اجرا شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: موضوع سرباز نخبه را با معاون اول ریاست جمهوری مطرح کردیم. دستگاه‌های اجرایی، خانه‌های خلاق و نوآوری، اندیشکده ها و… باید در این زمینه همکاری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال عنوان شده از سوی مقام معظم رهبری وظیفه داریم بهره مندی از نخبگان رخ دهد؛ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم به این موضوع تاکید کرده است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید شغل‌های مناسبی برای نخبگان ایجاد شود زیرا آنها تحمل برخی شغل‌های روتین را ندارند، اضافه کرد: اکنون برای ورود به دستگاه‌های اجرایی تنها آزمون استخدامی وجود دارد و باید کاری کنیم؛ اگر بنیاد ملی نخبگان بهترین‌های کشور را به ما معرفی کند بتوانیم از ظرفیت آنها بهره ببریم. به طوری که این افراد بدون آزمون استخدامی برای حل مسائل کشور به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال هزار نفر از نخبگان را جذب می‌کنیم گفت: البته که درصدد هستیم ده هزار نفر را جذب کنیم اما این موضوع به مرور اتفاق می‌افتد.

مقررات مرتبط:

انقلاب اداری نیازمند حضور نخبگان

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه، انقلاب اداری در کشور بدون حضور نخبگان محقق نخواهد شد، گفت: امروز نظام سیاسی و علمی کشور نیازمند حضور هرچه بیشتر نخبگان است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه فضای اداری جامعه برای حضور نخبگان آماده است عنوان کرد: اکنون حدود شش میلیون نفر به صورت مستقیم از دولت حقوق می‌گیرند؛ چابک سازی دولت و کاهش هرچه بیشتر هزینه در خدمات رسانی به مردم تنها با استفاده از توان نخبگان و حضور آنها در نظام اداری کشور محقق خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر ماهانه حدود ۶۸ هزار میلیارد تومان حقوق توسط دولت پرداخت می‌شود؛ این در حالی است که صندوق بازنشستگی وضعیت خوبی ندارد و ۹۰ درصد پرداختی این صندوق‌ها برعهده دولت است.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر ۴۸ درصد از کارکنان دولت دارای مدرک کارشناسی و ۱۰۰ هزار نفر نیز دارای مدرک دکتری هستند، با این وجود یک نارضایتی از نحوه خدمات‌زسانی دولت وجود دارد.

غنی سازی شغلی و توسعه شغلی دو شاخصه مهم برای حضور نخبگان است

معاون رئیس جمهور درباره بحث به کارگیری نخبگان در دستگاه اجرایی گفت: حدود ۱۰۰ نفر هیئت علمی براساس طرح شهید شهریاری معرفی شده اند. ما اکنون نیازمند طراحی شغل مجدد هستیم و باید شغل متناسب با نخبگان برای آنها ایجاد کنیم. غنی سازی شغلی و توسعه شغلی دو شاخصه مهم برای حضور نخبگان است و با استفاده از آنهاست که جنس کار متفاوت می شود.

وی گفت:‌ اگر بنیاد می تواند بهترین های کشور را معرفی کند، چرا از این ظرفیت استفاده نکنیم من به شخصه تمام تلاشم را برای ورود نخبگان به دستگاه‌های اجرایی می کنم. ظرفیت‌های باید ایجاد شود و امسال هزار سهمیه ایجاد می کنیم تا از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم. من ماموریت خودم می دانم که زمینه برای حضور نخبگان ایجاد شود. ما دولت چابک می‌خواهیم و این موضوع با حضور نخبگان اتفاق می افتد.

لطیفی در پایان صحبت هایش گفت: فرآیندی در بنیاد ملی نخبگان با کمک سازمان اداری و استخدامی وجود دارد که دوبار در سال اتفاق می افتد، نخبگان در این فرآیند پس از ثبت نام و ارسال مدارک در کانونی که ایجاد شده ارزیابی می شوند، دوره اول ثبت نام انجام شده و نهایتا ۲۰۰ نفر از نظر کانون تایید شده اند و ما کمک و بازاریابی می کنیم تا این نخبگان در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شوند. ما هنوز در ابتدای راه هستیم و برای اولین بار است که با تأیید مدارک بدون آزمون می توانیم از ثمره حضور نخبگان در حل مسائل کشور استفاده کنیم.

دوازدهمین همایش ملی نخبگان، امروز (سه‌شنبه ۲۶ مهرماه) با حضور رییس جمهور در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران) برگزار شد.

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

2 دیدگاه

  1. کشور عزیزما ایران سرشار از مغزهای فعال وپویاست ونباید زمینه حرکت نخبگان کشور به سمت خارج فراهم شود ودرتمام ابعاد اداری کشور وجود آنها ضروری است اما نباید غفلت کنیم که دوبال تخصص وتعهد دررساندن ایران اسلامی به قله های شرف وافتخار موثر خواهند بود ونخبگان بی تعهد روزی به تحریک دشمنان به آرمانهای مقدس این کشور پشت پاخواهند زد .

  2. قول بهتون میدم اغلب بعد از مدتی تبدیل به یه کارمندِ سیاس و تنبل میشن و یا اینکه ناامید میشن و میرن.
    فقط جذب مهم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام