اخبار اداری و استخدامی

افزایش حقوق بازنشستگان با رشد ۵ درصدی بعلاوه ۹۰۰ هزار تومان/ تاریخ اجرا تغییر کرد

افزایش حقوق بازنشستگان با رشد ۵ درصدی بعلاوه ۹۰۰ هزار تومان/ تاریخ اجرا تغییر کرد

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد علاوه بر افزایش حقوق بازنشستگان با رشد ۹۰۰ هزار تومان، به میزان ۵ درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.

به گزارش شناسنامه قانون، محسن زنگنه در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۴) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: دستورکار امروز کمیسیون بودجه بررسی جزئیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری بود که مقرر شد علاوه بر افزایش حقوق بازنشستگان با رشد ۹۰۰ هزار تومان، به میزان ۵ درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق عائله‌مندی و حق اولاد به ترتیب ۵۰ درصد و ۱۰۰ درصد افزایش یافت، افزود:حقوق جانبازان و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار افزایش یافت و همچنین حقوق افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

متن مصوبات افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان از مهر ماه/ افزایش یک میلیونی حقوق شاغلان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حقوق شاغلان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان نیز ۹۰۰ هزار تومان‌ افزایش می‌یابد.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: دولت لایحه‌ای برای ترمیم حقوق در ماه‌های باقی مانده سال ارائه کرده بود که مجلس شورای اسلامی تغییراتی در متن لایحه ایجاد کرد؛ در نشست علنی امروز مجلس، تصویب شد که لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع و با مشارکت دولت نهایی شود.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق، مشمول کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری می‌شود، افزود: جزئیات این لایحه در نشست امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و درباره موارد اختلافی توافق شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تلاش شد که سقف بودجه رعایت شود هرچند امروز مقداری از سقف بیشتر شد اما دولت انعطاف نشان داد تا این موضوع حل شود و لایحه مذکور در صحن مطرح شود.

وی درباره میزان افزایش حقوق، توضیح داد: حقوق شاغلان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان نیز ۹۰۰ هزار تومان‌ افزایش می‌یابد، برای عائله‌مندی ۲۰۰ هزار تومان و برای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان به حقوق اضافه خواهد شد. البته موضوعی تحت عنوان پرداخت بیشتر از ۹۰۰ هزار تومان به بازنشستگان مطرح است که جمع بندی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره زمان اجرایی شدن افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و کارمندان، گفت: نظر این است که از آنجاکه مبلغ افزایش، بیشتر شده، از مهر ماه این موضوع اجرایی شود.

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

20 دیدگاه

  1. نمایندگان درروزهای اخیر بی سروصدا 50%به مبلغ حقوق ظاهریشون افزودند و خدامیدونه مبلغ فیش دومشون چنده ،ولی وقتی نوبت به اقشارپایین تر مانند بازنشستگان میرسه دردشون میگیره

  2. باسلام
    لطفاپیگیرپاداش پایان خدمت فرهنگیان پس ازدوسال باشید
    هرباروعده می دهندولی عمل؟؟؟؟
    بااین تورم پنجاه درصدی وبیشتراگرالن هم پرداخت بشودیعنی یک سوم حق ماراپرداخت کرده اند

  3. آقایان خدا خیرتان بدهد بنده نوعی فرزندانم سن بالای بیست پنج سال هستند و بیکار حق اولاد قطع می باشد یعنی دنیای درست کردید توانایی ازدواج ندارند لااقل قانون را اصلاح بکنید که تا زمان ازدواج حق اولاد قطع نشود

  4. آقای میرکاظمی چرا معوقه 6ماه گروه اعطایی سال99وافزایش 15درصد حقوق بازنشستگان علوم پزشکی را اجرا نکردید فقط متأسفیم برای افزایش 900000 واقعاً ضجرآور است بعداز 10سال منتظر همسان سازی این بود نتیجه اش

  5. با تورم ۶۰ درصدی ۹۰۰هزار تومان هیچ دردی را دوا نمی کند چر ا مثل تامین اجتماعی ۵۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان افزایش ندادید این چه عدالتی است

  6. بازنشستگان حدااقل بگیرتامین اجتماعی که حقوق ۵۶۰۰میگیرند زندگی ندارند؟ ایا دولت نباید بفکر این افراد مظلوم و زیر خط فقر باشد؟

  7. من امسال بازنشسته تامین اجتماعی شدم با 30سال سابقه کاری . حقوق دریافتی منو زدن 4میلیون تومان درصورتیکه حداقل حقوق 5میلیون هشتصد هزارتومان هستش . با این تورم وگرانی همش حرف مفت وبی عدالتی خدا بین ما حکم خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام