اخبار اداری و استخدامی

جلسه نقد رأی شماره ۷۳۴ در خصوص حذف فوق العاده شاغلان مناطق عملیاتی با حضور رییس دیوان عدالت اداری

جلسه نقد رأی شماره ۷۳۴ در خصوص حذف فوق العاده شاغلان مناطق عملیاتی با حضور رییس دیوان عدالت اداری برگزار شد.

رئیس دیوان عدالت اداری در جلسه نقد رای مربوط به حذف فوق العاده ویژه شاغلان مناطق کمتر توسعه یافته گفت: در تصمیم گیری ها فصل الخطاب ما قانون است و همین قانون اجازه تفسیر قوانین را به ما داده است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، جلسه نقد رأی شماره ۷۳۴ امروز در سالن هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با حضور رئیس و برخی از معاونان و قضات دیوان عدالت اداری، نمایندگان پژوهشگاه قوه قضاییه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ستاد نیروهای مسلح برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در این جلسه اظهار کرد: نقد آرا یکی از موضوعاتی است که قوه قضاییه بر اساس توصیه موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن پرداخته است.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: در قانون نیز تاکید شده تا آرا قضایی برخط و در دسترس باشد تا کارشناسان و نخبگان بتوانند این آرا را نقد و بررسی کنند.

وی با اشاره به نقد رای دادنامه ۷۳۴ هیات عمومی دیوان عدالت اداری در جلسه مذکور به لحاظ شرایط موجود، افزود: در قوانین به این مورد توجه شده تا اگر احیانا آرایی بر اساس اصول حقوقی و موازین قانونی صادر شد تا پیش از نقض آن در مراحل بالاتر به این آرا احترام گذاشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری ادامه داد: در عین حال به اشخاص این اجازه داده شده که در صورت اعتراض به آرا صادره به مراجع عالی قضایی مراجعه کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه اگر احساس شود که آرا دیوان عدالت اداری که بر اساس قانون صادر شده اشکال دارند دیوان با استفاده از ظرفیت‌های و کارشناسان آرا را مورد بررسی و بازبینی قرار خواهد داد.

وی با اشاره به صدور سالانه، صدها رای در هیات عمومی دیوان عدالت اداری، افزود: شاید ۲ درصد از این آرا بر اساس قانون مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد که این نشان دهنده اتخاذ تصمیمات قضات دیوان با توجه به شان نزول قوانین و با لحاظ تمامی جهات است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری بیان کرد: در تصمیم گیری ها فصل الخطاب ما قانون است و همین قانون اجازه تفسیر قوانین را به ما داده است.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه در این جلسه رای مذکور بررسی می‌شود، اضافه کرد: در صورتی که همکاران دیوان عدالت به این نتیجه برسند که رای صادره دارای اشکال است درباره این موضوع مطمئنا تجدید نظر خواهد شد.

بیشتر ببینید:

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام