اخبار اداری و استخدامی

افزایش حقوق کارکنان مشمول فوق العاده ویژه تا دو میلیون تومان بر اساس لایحه متناسب سازی

افزایش حقوق کارکنان مشمول فوق العاده ویژه تا دو میلیون تومان بر اساس لایحه متناسب سازی/ افزایش پلکانی برای کاهش فاصله درآمدها

شناسنامه قانون- رییس امور جبران خدمات سازمان اداری و استخدامی با تشریح جزییات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، گفت: برای نخستین بار است در نظام اداری برای افزایش حقوق و در راستای کاهش فاصله طبقاتی بین درآمد کارکنان دولت از روش پلکانی و ضریب استفاده می‌کنیم.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از ایرنا در خصوص لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، اظهار داشت: این لایحه بخش‌های مختلفی دارد و یکی از بخش‌ها افزایش پلکانی حقوق است.

وی افزود: اگر قرار بود افزایش حقوق طبق روال گذشته باشد، افراد دارای حقوق بالا مشمول افزایش حقوق بیشتری می‌شدند، اما در این لایحه بحث افزایش حقوق بر اساس امتیاز مطرح است.

رییس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی گفت: بر اساس لایحه دولت افرادی که حقوق پایین‌تری دارند، از میزان درصد افزایش حقوق بیشتری برخوردار خواهند شد.

میرزایی بیان کرد: بر اساس جزء یک لایحه، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان افرادی که پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند، ۱۸ درصد و افراد با حقوق ۳۰ میلیون تومان تنها سه درصد افزایش خواهد یافت.

وی توضیح داد: اگر قرار بود طبق روال گذشته افزایش حقوق ۱۰ درصدی داشته باشیم، حقوق‌بگیران ۳۰ میلیون تومان سه میلیون تومان و حقوق بگیران پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ۵۶۰ هزار تومان افزایش حقوق شامل‌شان می‌شد.

رییس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی تاکید کرد: برای کاهش فاصله حقوق کارمندان و رعایت عدالت در دریافت حقوق و ترمیم حقوق کارکنان بحث افزایش پلکانی حقوق کارکنان مطرح شده است.

میرزایی ادامه داد: حق عائله‌مندی و حق اولاد نیز تکلیف قانونی بوده و در قانون جوانی جمعیت مطرح شده است و رقم آن به ترتیب برابر ۵۰ درصد و ۱۰۰ درصد برای کلیه مشمولان ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه اضافه شد.

این مقام مسوول گفت: فوق‌العاده ویژه برای کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشور است و برای کارکنان مشمول این قانون و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی است. میزان افزایش فوق‌العاده ویژه به طور میانگین ۲۱ درصد بوده و بر اساس پیشنهاد ارایه شده تا سقف ۳۵ درصد پس از تایید شورای حقوق و دستمزد و بر اساس اعتبارات ابلاغی که با تایید سازمان برنامه بودجه انجام می‌شود، افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در بند دیگر لایحه متناسب سازی حقوق، افزایش مستمری مددجویان ۱۰ درصد است و برای دهک‌های درآمدی یک، دو و سه این میزان به ۱۵ درصد می‌رسد.

میرزایی اظهار داشت: چون بازنشستگان کسورات بیمه‌ای ندارند، رقم ثابت برای افزایش دریافتی آنها لحاظ شده است که مبلغ ۹۰۰ هزار تومان به حقوق این افراد اضافه می‌شود.

افزایش حقوق کارکنان مشمول فوق العاده ویژه تا دو میلیون تومان

رییس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: کارمندان دولت که سه هزار امتیاز را داشته باشند، یک میلیون و پنج هزار و ۹۰۰ تومان افزایش خواهند داشت و افزایش حقوق کارکنان مشمول فوق العاده ویژه به دو میلیون تومان نیز خواهد رسید.

وی گفت: تاریخ اجرای لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت از شهریورماه ۱۴۰۱ است و پس از تصویب از شهریورماه محاسبه و اجرایی می‌شود.

میرزایی بیان کرد: این لایحه برای نخستین بار است در نظام اداری برای افزایش حقوق و کاهش فاصله طبقاتی بین حقوق کارکنان دولت مطرح شده که شیوه جدیدی است و با اجرای آن در سال‌های آینده شاهد کاهش فاصله بین طبقات درآمدی خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشور ۱۲ مهرماه به مجلس شورای اسلامی ارسال شد و امروز دو فوریت بررسی این لایحه در مجلس تصویب شد.

مشاهده جزئیات لایحه افزایش حقوق

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

16 دیدگاه

  1. کاهش فاصله اصلا چیز خوبی نیست. اگر اونا میخوان عدالت برقرار کنن حقوقها را عادلانه اضافه کنن ولی اینکه فاصله رو کم کنن معنایی نداره و عادلانه هم نیست. حقوق هر کس متناسب با نوع شغلش، رشته کاریش، تحصیلات، تخصصش، سابقه کاری و… هست. اگر فاصله ای بین حقوق دیپلمه، کارشناس، کارشناس ارشد، دکتری نباشد پس چه کسی انگیزه کار در مشاغل حساس و تخصصی را دارد

  2. برادر اونیکه اصلا فوق العاده ویژه بهش تعلق نمیگیره به خاطر مدرکش تو حکمش اصلا بهش تعلق نمیگیره اون چی میشه

      1. سلام. دیگه درس خواندن ارزش نداره من لیسانس بازنشسته با کلاس پنجم یه حقوقی می گیریم . فوق العاده ویژه هم خبری هست که تعلق نمی گیره .نمی دانم کجا انصاف هست ؟

  3. عدم پرداخت فوق العاده ویژه به بازنشستگان عین بی عدالتی و اجحاف و ایجاد فاصله بیشتر بین حقوق شاغلین و بازنشستگان و در نتیجه عدم اجرای کامل متناسب سازی حقوق بازنشستگان با َشاغلین هم‌تراز می باشد.مگر این دولت عدالت محور نیست مگر این مجلس انقلابی نیست. اجحاف دوم که خیلی بزرگتره افزایش پله کانی است مگر نباید برای سنوات ، سوابق ایثارگری ، تحصیلات و رتبه ارزشی قائل شد؟

    1. دقیقا درست میگوید ای کاش،متولیان امر حقوق بازنشستگان را خداقل یک میلیون و پانصد هزار تومان معین کند اگر فوق العاده ویژه ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری را نمیخواهند در خصوص بازنشستگان صندوق کشوری اعمال کتد

  4. مگه بازنشستگان معلمان دیروز نیستند که فوق‌العاده ویژه به آنها تعلق نمی گیرد اگه کوتاهی هم شده از طرف مسوولین بوده نه من بازنشسته که ده سال انتظار کشیدم ولی قانون اجرا نشد

    1. اینکه نحوه افزایش حقوق به گونه ای است که سطح حقوقها به هم نزدیک شود خود عین بی عدالتی و موجب از بین رفتن انگیزه در افراد نخبه کشور و گریز کارمندان برجسته و کارا از پذیرفتن مسئولیت است.

  5. پس فوق العاده ویژه برای بازنشستگان چه میشه اینکه باز فاصله حقوق بین شاغلین و بازنشستگان بیشتر خواهد شد مگه دولت قصد ندارد فاصله را کمتر کند پس این قوانین افزایش که بازنشستگان را در نظر نمی گیرند نشان از این هست که این دولت قصد همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین همتراز را ندارد

  6. فوق العاده ویژه بایستی شامل بازنشستگان لشکری نیز بشود در غیر این صورت هیچ‌گونه عدالتی صورت نگرفته و نمی گیرد و نخواهد گرفت .

      1. چیزی که ارزش نداره تحصیلات و مدرک تحصیلی هست اگر در کشور ما شایسته سالاری حاکم بود الان وضعمون اینطور نبود کشور ژاپن فقط ۲۰ درصد اریستو کراسی حاکم هست ببینید چه غولی تو دنیا شده کاش ما هم نیم درصد شایسته سالاری رو اجرایی می کردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام