آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

استفساریه بند هـ تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در خصوص “حداقل حقوق” رد شد

استفساریه بند هـ تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در خصوص “حداقل حقوق” رد شد

شناسنامه قانون- شورای نگهبان نظر خود را در خصوص طرح استفساریه بند «هـ» تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اعلام کرد.

بر این اساس، طرح استفساریه بند «هـ» تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مصوب جلسه مورخ سی‌ام شهریور ماه یکهزار و چهارصد و یک مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به‌شرح زیر اعلام‌نظر می‌گردد:

– از آنجا که طرح مذکور تفسیر نیست و قانون‌گذاری جدید محسوب می‌شود، مغایر اصل ۷۳ قانون اساسی و نظر تفسیری شماره ۵۸۳/‏۲۱/‏۷۶ مورخ ۱۳۷۶/‏۳/‏۱۰ شورای نگهبان از این اصل شناخته شد.

سابقه تصویب استفساریه بند هـ تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

گفتنی است، طرح استفساریه بند هـ تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ به شرح زیر بود:

استفساریه- آیا مقصود قانونگذار از “معادل حداقل حقوق کارکنان دولت” در بند هـ تبصره ۱۲، مبلغ ۵۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال بر اساس جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ می باشد ؟

جواب- ­بله

همچنین، مطابق بند هـ تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور:

هـ- ‌بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که بر‌اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک‌ معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. آیین‌نامه اجرائی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

6 دیدگاه

  1. حقوق کارمند یا بازنشسته کمتر بیست میلیون تومان ظلمه و دولت باید تمام همت خودش را در جهت ارتقا معیشت کارکنان و بازنشستگان کشور بالا ببره و از دید نظر تنگی و دادن حقوق قطره ای خود داری کنی باتوجه به اینکه جمعیت ایران در حال پیر شدن هست و ملت هم از نظر اقتصادی انگیزه ای برای زاد و‌ولدندارند و در آینده این فاجعه است

  2. با عرض سلام بنیاد شهید به این قانون در خصوص حدا اقل حقوق در مورد جانبازان تبصره یک میگوید مجلس گفته نباید کمتر از میزان داده شود نه اینکه حد اقل حقوق این مقدار است .متن قانون هم برایشان فرستادم اما اثری ندارد.

  3. روا نیست که با یاران و همرزم شهیدان اینگونه برخورد شود, ایثارگران در این سن و بیکاری نیازمند حمایت هستند و خواهشا الکی اونها رو امیدوار نکنید

  4. متناسب سازی وافزایش حقوق به صورت پلکانی غیرکارشناسی وغیرعادلانه نیست شمابه جای ان کاری کنیدکه تمام کارمندان وبازنشستگان درتمام دستگاهها بامدرک وسنوات برابرازحقوق ومزایایتقریبایکسان برخودارشوند

    1. ممنونم از نظر عادلانه و مثبت شما دقیقا عدالت برقرارشود وگرنه خقوق اونایی که زیاد زیادتر ما قشر بازنشسته با این تورم افسارگسیخته بدتر و بدتر میشیم درودبرشما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام