فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

یک جلسه تا نهایی شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت/ به زودی در صحن علنی مصوب می‌شود

یک جلسه تا نهایی شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت باقی مانده است/ به زودی در صحن علنی مصوب می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بزودی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به نتیجه گیری نهایی خواهیم رسید گفت: به دنبال این هستیم تا هرچه سریعتر به جمع بندی نهایی برسیم.

ولی اسماعیلی با اعلام اینکه سعی داریم نظر نهایی نمایندگان را در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بگیریم؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: در قالب بررسی همه جانبه تلاش می‌کنیم بتوانیم در مورد این طرح اظهار نظر جامعی داشته باشیم تا جای هیچگونه ابهامی باقی نماند و در صورت ارائه به صحن، بدون هر گونه شائبه‌ای رأی نهایی را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، حذف شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی و شرکت‌های واسط برای به کارگیری کارکنان دولت است گفت: دلیل اینکه وارد چالش های استخدام معلمان، نهضتی‌ها و برخی موارد دیگر نشده‌ایم برای این است که به احتمال زیاد استخدام کارکنان را به صورت کلی خواهیم آورد.

نماینده گرمی و دشت مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: حذف شرکت‌های واسط را در دستور کار قرار خواهیم داد، هرگز وارد جزییات نمی‌شویم و سعی می‌کنیم بین کارکنان دولت تفاوت و تبعیض قائل نشویم.

وی به تشریح دلایل این مهم پرداخت و گفت: تاکید کمیسیون اجتماعی مجلس بر این است که با ورود به جزییات، حساسیت ایجاد نکنیم و باعث نشویم که بخشی از کارکنان دولت، همچنان تحت پوشش شرکت های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی باقی بمانند.

یک جلسه تا نهایی شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت

اسماعیلی با اعلام اینکه یک جلسه تا نهایی شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت باقیمانده است گفت: آن یک جلسه نهایی را نیز برگزار می‌کنیم و نتیجه را به صحن علنی ارائه می‌دهیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه از نظر دولت همچنان این اصل با اشکال اصل ۷۵ قانون اساسی مواجه است گفت: از نظر کمیسیون اجتماعی مجلس، این اصرار دولت منتفی است، زیرا این کارکنان دولت به هر حال در حال دریافت حقوق هستند و بخشی از حقوق این کارکنان و کارگران را شرکت های پیمانکاری بر می‌دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر این که در صورت حذف شرکت‌های واسط و پیمانکاری، مبلغی که این شرکتها بر می‌دارند، به دست کارکنان و کارگران می‌رسد گفت: بنابراین دولت هیچ هزینه اضافه‌ای با حذف شرکتهای پیمانکاری پرداخت نخواهد کرد و اصل ۷۵ قانون اساسی در این مورد منتفی است.

وی با اعلام اینکه دولت همچنان یک سری ابهاماتی دارد که حذف شرکتهای پیمانکاری برای دولت بار مالی دارد گفت: این اصرار دولت بیهوده است و هیچ توجیه منطقی برای این اظهار نظر ندارند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه برای رفع نگرانی دولت، اقدامات و پیش بینیهایی در نظر گرفته‌ایم گفت: آن پیشنهادات و برنامه‌ها را نیز ارائه می‌کنیم تا این طرح بدون مانع در صحن علنی ارائه و تصویب شود و کار به سرانجام برسد.

وی با تاکید بر اینکه نظر اکثریت قاطع نمایندگان در صحن علنی نسبت به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت مثبت است گفت: برای اثبات این ادعا کافیست به رأی بالایی که هنگام ارائه کلیات به صحن از سوی نمایندگان داده شد، توجه کنیم که در این صورت متوجه شویم حدود ۲۰۰ نماینده به این طرح نگاه مثبت داشتند و رأی مثبت دادند که عدد قابل توجهی است و نشان می‌دهد در صورت مطرح شدن در صحن علنی، با رأی بالایی به تصویب خواهد رسید.

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

9 دیدگاه

  1. سلام و تبریک هفته ی وحدت خواهشمندیم استخدام نهضتی های بعد 92 که زحمتکش هستند در این طرح اجتماعی وارد و تصویب نمایید . با تشکر

  2. کاش این طرح همون خرداد ماه تصویب میشد بلکه میلیونها خانواده زحمتکش کارگر دلشون شاد میشد و امیدشون به عدالت و برابری بیشتر میشد.وقتی اسم کارگر میاد اسم بار مالی هم همراهش میاد که خیلی ناراحت کننده هست،سالها با کمترین دریافتی به امید آینده بهتر برقراری عدالت با جون و دل کار میکنن ،وقتی مخالفت رییس امور استخدامی رو میشنویم کل امیدمون تبدیل میشه به نا امیدی ،ولی انشالله به لطف خدا و با تلاش نمایندگان با تصویب طرح ساماندهی نشاط شادی به خانه کارگران زحمتکش بلکه تمام جامعه برمیگرده .به امید خدا

    1. کاش من هم یک کارگر بودم.
      فعلا کارکنان وزارت نیرو درخواست دادند کارگر شوند. چون حقوق کارگر دو برابر حقوق کارمندی است.

      1. با سلام،
        با توجه به تبدیل وضعیت و ساماندهی کارکنان دولت این سوال مطرح می شود که چرا در طرح ساماندهی کارکنان دولت، دیگر کارکنان (قراردادی معین) دیده نشده است با عنایت به اینکه این دست از نیروها در بدنه دولت دارای جایگاه (کارشناس و متصدی اداری) هستند لذا لازم است این دست نیرو ها همانند دیگر نیروها شاغل در ادارت رسمی شوند تا وجه تمایزی بین کارکنان اداری وجود نداشته باشد.

  3. چرا دوباره گفتید کارکنان دولت !!!
    مگر عنوان طرح تغییر نکرد !!!؟
    مگر کلیه کارگران شامل این طرح نمی‌شوند ؟؟
    مگر قرار نیست مشکلات مردم جامعه حل شود ؟
    آیا مردم جامعه فقط کارکنان دولت اند !!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام