آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

پیوست عدالت در تصمیمات و قوانین کشور وجود داشته باشد

پیوست عدالت در تصمیمات و قوانین کشور وجود داشته باشد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در نشستی با همکاران معاونت سرمایه انسانی این سازمان که روز یکشنبه ۲۰ شهریور در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، یکی از مشکلات نظام اداری کشور را به ‌تأخیر انداختن امور دانست و گفت: تسویف و کاری را به فردا انداختن واقعیتی است که در نظام اداری وجود دارد؛ یکی از مهم‌ترین تذکرهایی که باید به خود بدهیم، سرعت‌بخشیدن به انجام کارها، پاسخ به نیازها و استعلامات دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، لطیفی ارتباط بین اموری در یک دستگاه اجرایی را یک موضوع مهم خواند و گفت: گاهی امورهای یک معاونت از وظایف یک‌دیگر بی‌اطلاعند و این فرهنگ اشتباهی است. باید بین واحدهای یک دستگاه ارتباط مستمر و مسئله‌محور شکل بگیرد.

وی بر لزوم تقویت دانش کارشناسان دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: کارشناسان باید همواره بعد دانشی حوزه تخصصی خود را تقویت کنند و نوآوری داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور شناسایی گلوگاه‌ها و نقطه‌های تحول را یکی دیگر از الزامات روز نظام اداری خواند و خاطرنشان کرد: تحول به معنای بهم‌زدن همه چیز نیست؛ تحول یعنی حرکت هوشمندانه در نقطه‌های اهرمی و باید این نقاط را پیدا کنیم. باید در جریان تحول، چرخه حیات دستگاه‌های اجرایی را در نظر بگیریم.

وی یکی دیگر از مشکلات نظام اداری را سنتی‌ بودن فرایندها عنوان کرد و گفت: وقتی کارها به روش سنتی انجام شوند، نظارت‌پذیر نیستند و وابسته به فردند؛ باید در انجام کارها فناوری را به کار بگیریم و امور را به جریان بیندازیم.

پیوست عدالت در تصمیمات و قوانین کشور وجود داشته باشد

لطیفی تصریح کرد: تصمیمات در کشور باید پیوست عدالت داشته باشند، باید مطمئن باشیم که تصمیمات و قوانین منجر به اجرای عدالت می‌شوند و همچنین ساده‌سازی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را باید رعایت کنیم.

شناسنامه قانون در اینستاگرام

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام